See You Next Tuesday – Intervals

Tracklist:

01. Nascence
02. In The End
03. The Life In Death
04. Eternity?
05. Alpha
06. She Once Said I Was A Romantic
07. Daydreams
08. Nightmares
09. In The Beginning
10. Forever On Deaf Ears
11. Goodnight (Our Last Dance)
12. This Time The Keys Are Broken
13. Dedication To A New Era
14. One Of These Days
15. Omega
16. 11/22/07
17. January And On

Műfaj: mathcore, deathcore, metalcore

Támpont: PsyOpus, Ion Dissonance, The Tony Danza Tapdance Extravaganza

Hossz: 29:51

Megjelenés: 2008. október 14.

Kiadó: Ferret Records

Webcím: Ugrás a weboldalra

Ha valaki nem tudná, a See You Next Tuesday az a banda, amelyik alig egy évvel ezelőtt bátorkodott egy bő 18 perces zajbombát debütáló albumként eladni. A Parasite a zajbomba jelleggel együtt azért élvezhető darálást nyújtott, még ha felidézni túl sokat nem is tudnék belőle; az a fajta lemez volt, melynek ízére nem, de arra emlékszem, hogy akkor és ott határozottan jól esett, s hossza miatt sem elégedetlenkedtem, abból az őrületből pont elég volt annyi. Nem telt el túl sok idő a megjelenése óta, de máris itt a folytatás az Intervals képében; és a kevés köztes idő úgy tűnik nem vált a friss mű kárára.

A nyitó Nascence disszonáns akkordjait egy bávatagon mosolygó, agyonnyugtatózott emberutánzat pengeti el a Juniper Hill-i vihogó egyik alagsori lakosztályából; pár másodperc és már vége is, kopogtat a lassú és nyomasztani jött In The End. Jól kezdődik, a hangzás lapít, a hangszerek jól szólnak és Fox is mindent elkövet, amit csak tud; hörög, visít, kiabál, bugyborékol, ahogy a torkán kifér, de az utóbbi időben annyi hasonló érzelmi mélyrepülést hallhattunk Converge-től WFAHM-ig ezekből a közkézen forgó témákból összedobálva, hogy pár hallgatás után elveszti érdekességét. Inkább az tűnhet fel e két track hallatán, hogy az Intervals nem ugrik rögvest őrjöngve a torkodnak, mondhatni megfontoltabban indul, de nem kell aggódni, ettől még nem sokkal konszolidáltabb a parazitánál. A szinte egy nekifutásból ledarált előző lemezhez képest most amúgy számottevően több hagyományosabb, lassabb riffelésre bukkanhatunk egyes dalokban, ami a Parasite kontrollálhatatlan káoszában javarészt mellőzve volt; az In The End mellett pl. a Forever On Deaf Ears, a Dedication To A New Era, és a January and On (a végén a több percnyi felesleges és idegesítő kattogással) is erre épít.  Amúgy meg most is dominálnak a megjegyezhetetlenségükből kifolyólag minden hallgatásnál újszerűnek ható szélsebes gitárfacsarások, skizofrén váltások és nyakatekert témahalmok, bár a sorukat végre-valahára megnyitó The Life In Death még nem a legjobban sikerült közülük. Az a Goodnight (Our Last Dance) és a This Time the Keys Are Broken, de melléjük illeszthető a PsyOpus-ízű One Of These Days is. Előbbi azért, ahogy felvezeti az instant világfájdalmat magába préselő zárást, míg a kulcsos szám egyszerűen a többi közül kiemelkedő témái miatt. A PsyOpus hatást meg ez esetben dicséretként kell érteni. A maradék tételekben is elég agyament dolgokat hallhatunk hangszeres részről, a felvételek alatt Drew valószínűleg egy vízzel teli lavórban gitározott, amibe a producer bele-belemártogatott egy járó hajszárítót, az így keletkezett hangokat pedig meghatározott elvek szerint hosszabb-rövidebb szakaszokra osztották, amikre rádoboltak valami széttördelt ritmust, meg sok-sok grind tempót. Így lett egy újabb lemezanyagnyi hirtelen félbehagyott, kifordított, összecsapott, csak elkezdett, de be nem fejezett (Alpha) vagy csak befejezett, de el nem kezdett (Omega), jobb híján experimentális deathcore-nak címkézhető sikálás, és már indulhat is az újabb turné. A CUNT annyit változott mostanra, hogy eltűntek az erőltetett többsoros vicces számcímek, s megpróbálják a tudatosság látszatát kelteni, ettől egy paraszthajszálnyit kevésbé magából kivetkőzött (és jó) az Intervals, de ahogy elődje esetében, úgy egy idő után most is rá lehet unni a dalok hiányára. Ettől függetlenül Harlots, Daughters, PsyOpus, As the Sun Sets és hasonlók rajongói, és főképp azok, akiknek mindegy mi szól, csak technikás, -core és őrült legyen, bátran próbálkozhatnak vele; ha megemésztik a sötétebb hangulatot, az eufória garantált. 8/10.