Szaxofonos óda a Hold istennőjéhez – Arkas-kislemezpremier

Majdnem napra pontosan egy hónapja debütált a budapesti Arkas első ízelítője a Selene című új kislemezről, ez volt a rövid, de velős Autotheism, most pedig van szerencsénk bemutatni a teljes kiadványt, a maga öt dalával. A trió elmondása alapján borzasztó sok poszt-, black-, prog- és avantgarde metal-banda volt rájuk hatással a Selene megírásakor is, de akadnak psych, stoner, doom, és noise jegyek is. A kislemez dob- és gitárfelvételei a zenekar saját próbatermében készültek, míg a fúvós szekció Farkas Krisztiánnál (CairoStone, ex-The Tumor Called Marla) került rögzítésre.

A kislemez és dalok címeit elnézve a srácok ezúttal is maradtak a görög mitológiánál, most viszont már tényleg kíváncsiak voltunk arra, hogy ezek honnan erednek és mit is jelentenek, ha már a banda szöveg nélkül tolja a talpalávalót. Ezzel kapcsolatban a gitáros, Grizner Tamás, vagyis Kex sietett segítségünkre:

A görög mitológia onnan jött, hogy még mikor elkezdtük Csabival (Kocsis Csaba „Csé”, dobos – a szerk.) a bandát, nem volt nevünk, viszont én pont a Balcsi partján élveztem az estét a csillagokat bámulva és megfogott a Kis Medve görög neve. Beszéltem Csabival, hogy mit szólna hozzá. Onnantól kezdve a görög mitológiából merítünk. De csak dalcímeket. Annyira koncepció nincs a dologban… legalábbis eddig. Mivel az első demónk/kislemezünk címe Cincia, ami a növekvő hold első negyedének (is) a neve, ezért maradtunk a holdas dolognál. De lehet, az elkövetkező időkben tudatosabban foglalkozunk majd vele.

Nem feltétlen mondanánk, hogy egy holdvilágos éjszakán pont az Arkas zenéjét raknánk be háttérmuzsikának a csillagleséshez, az viszont egészen biztos, hogy ezzel az öt dallal ismét bebizonyította a fővárosi brigád, hogy ebben a stílusban ékes színfoltjai a hazai palettának.