A társadalmi érzékenység létfontosságú – Bemutatkozik a VLKN

Ismét éledezik az aktuálpolitikával, társadalmi problémákkal, a környezetünkkel és a fenntarthatósággal is foglalkozó hazai hardcore-színtér, ráadásul a maximális igényességgel elkészített zenei és képi megjelenés már evidensnek számít a most felbukkanó bandáknál. Szerencsére egyre több csapat ad hangot annak, hogy a társadalmi egyenlőtlenségek, illetve a térségünk és a tőlünk keletebbre lévő államok politikai berendezkedései és tevékenységei jóval nagyobb katasztrófába sodorhatnak embermilliókat, mint azt sejteni lehetett. Az ilyen és ehhez hasonló problémák köré építette fel identitását a VLKN zenekar is, akik ma nálunk mutatják be az első dalukat.

A crust/metal bandát olyan zenészek alkotják, mint Pap Márton, az Anchorless Bodies énekese; Hornyák Kristóf, a Satelles dobosa; Németh Ádám, a Hypocrites Breed gitárosa; illetve Almási Attila gitáros és Barkóczi Szabolcs basszusgitáros. A most megjelenő, Problem-Reaction-Solution című szám a zenekar június 20-án megjelenő Ruination című nagylemezén lesz rajta. A zenekar így foglalja össze a dal és az album hátterét, illetve egyáltalán a munkásságuk lényegét:

Nyolc, átlagban két perces dallal a VLKN hangzását a crust punk társadalmi érzékenysége és dobvezérelt szenvedélye, a kétezres évek deathcore- és nu metal-ihletésű, mélyre hangolt, fenyegető gitártémái (pl. The Acacia Strain) határozzák meg, miközben az egész hangzás lényegét a természetes punk hozzáállás adja, amely felülír minden műfajt. A dalszövegek az egyenlőtlenséggel, a társadalmi igazságtalanságokkal és a közép-keleti régió zsarnok rezsimjeivel foglalkoznak, és a Ruination nagyszerű példa arra, amikor tapasztalt és tehetséges zenészek a hangjukkal felhívják a figyelmet arra, hogy milyen önpusztító módon éljük mindennapjainkat.

Az első dal, amit bemutatunk, a Problem-Reaction-Solution névre hallgat, és fogalmazhatunk úgy, hogy a zenekar esszenciája, mind zene-, mind pedig szövegértelmezésben. Kiemelt példák nélkül szeretnénk megemlékezni és fókuszba állítani az elmúlt évek igazságtalanságait, ezt hivatott vizuálisan is alátámasztani a dal videója, ami összevágás a 2020-as év történéseiből.

Az album borítóját egy amerikai grafikus, Ben Hoagland készítette. A felvételek házilag lettek megoldva Szántó Tamás (ex-Plan Beer, ex-Herion) segítségével, a keverést pedig a Mass//Reactionben is doboló Toto végezte.