I Am Ghost – Lovers’ Requiem

Tracklist:

01. Crossing The River Styx
02. Our Friend Lazarus Sleeps
03. Killer Likes Candy
04. Dark Carnival Of The Immaculate
05. Pretty People Never Lie, Vampires
Never Really Die
06. Of Masques And Martyrs
07. Lovers' Requiem
08. We Are Always Searching
09. The Ship Of Pills And Needed Things
10. The Denouement
11. This Is Home
12. Beyond The Hourglass

Hossz: 44:59

Kiadó: Epitaph Records

Webcím: Ugrás a weboldalra

Mindig figyelemreméltó, ha egy frissen alakult, fiatalokból álló zenekar kapásból egy nagy kiadónál landol, mindenféle előzmény nélkül. Az I Am Ghost pont így járt, 2004 végén alakultak, rá egy évre már kint is volt az első lemez az Epitaph-nál, ami azért mégiscsak nagy dolog. Rá egy évre pedig itt a folytatás, a Lovers Requiem. Elöljáróban annyit, hogy korszakalkotásról persze szó sincs, a felkapott dallamos emo/hardcore-t művelik ők is, elég ügyesen.
A templomi kórusra emlékeztet intro, a Crossing The River Styx rögtön felvillantja a zenekar másik jellemző motívumát, nevezetesen a kissé gótos hangulatot, ami szintén végigkíséri a lemezt.
Jellegzetes modern dallamos HC-san indít az Our Friend Lazarus Sleeps, kiabálással, majd fülbemászó dallamokkal. Semmi világmegváltás, csak sláger.
A képlet marad, több szintivel, még jobb refrénnel jön a Killer Likes Candy, visszafogott verzékkel, kicsit alterrockosan, női énekkel színesítve.
Az eddigiektől eltérően, a sejtelmes intro után egy már metálos felvezetéssel kezdődő Dark Carnival Of The Immaculate is hozza a színvonalat, kellemes riffek, duplázós lassabb részek és a punkos lendület váltogatják egymást, nem félnek kiabálni sem. A végén a dübörgő lábdobbal támogatott szóló rész is hatásos, már ez a dal kiemeli őket az átlag emo/HC sűrű posványából.
Pretty People Never Lie, Vampires Never Really Die, talán nem a legjobb dalcím, amit valaha láttam, enyhe dark/gót sablon, de a dal egész jó. Női vokál, lendület, jó refrén, egyszerű zenei alapok, adott minden, hogy emlékezz rá azután is, hogy kivetted a CD-t a lejátszóból.
Elérkezett a félidő, még nem unalmas, de a Of Masques And Martyrs sem tér el igazán az eddigiektől, a címadó Lovers’ Requiem dobos felvezetése színesíti kicsit az összképet, ami már ránk is fért, mert kezd laposodni a lemez, miután a hetedik ugyanolyan dalt hallom. Jónak jó, de azért néha nem ártana variálni a dallamokkal.
Ha imáink nem is találnak meghallgatásra, a We Are Always Searching szintis nyitása attól még jó, maga a dal viszont úgy süllyed bele a lemez nagy átlagába, mint a Titanic az Atlanti-óceánba.
Vonósok, metálos kezdés, kicsit keményebb hangvételű dal a The Ship Of Pills And Needed Things, női éneket, üvöltözést, és rendes éneket is felvonultató refrénnel. A vonós hangszer fel-feltűnik többször is a számban, talán a lemezen először, holott elvileg az együttes hölgytagja az ének mellett hegedűjével is hozzájárul a produkcióhoz, ám eddig még egyszer sem lehetett hallani.
Ismét templomi kórus, majd mély hegedű hangja hallatszik, a The Denouement inkább egy zakatoló barokkos hatású metal tétel benyomását kelti, de nem baj, kicsit felkavarja az állóvizet.
Érezhették az ellaposodást a zenészek is, az utolsó előttiként felcsendülő This Is Home egy húzós rockballada, és ha már a kedves hölgy tud hegedülni, itt is segítségül hívják, az összkép kellemes.
Az utolsó dal, a Beyond The Hourglass érzelmesen, duettel indul, a férfi-női ének jól egészíti ki egymást. Bár lassan indul, lendületes, fogós nóta kerekedik belőle, még egy jó gitárszólóra is futja a végén, meg merem kockáztatni, zárásnak hagyták a legjobb számot.
Műfaján belül mindenképp egy erős lemez, de kellemes hallgatnivaló lehet bárkinek, aki szereti az ügyesebb emo/HC bandákat, és nem fél attól, hogy ez az anyag köröket ver a My Chemical Romance-re és egyéb hasonlókra. Hogy az AFI legutóbbi förmedvényét mennyivel veri, arra meg már szó nincs. Bátran hallgatható lemez, érzelgős, de nem csöpögős, a zenében pedig van erő, súly.

8/10.