A Kill With Hate mostantól Beneath the Void néven fut, itt egy friss dal

Már számolni sem tudjuk, hogy hány éve ígérgeti második nagylemezét a Kill With Hate, akiket mostantól már nem is így hívnak. A stílusból való kilépés, vagy inkább a death metal újabb területei felé kacsingatás miatt, illetve a tagcserékből adódóan a death metal-ötös úgy döntött, hogy innentől Beneath the Void néven fognak zenélni.

A névváltás mellé egy új dalt is közzétettek The Question címmel, amely a már 2017-ben kiadott Rebellion című számmal együtt szintén a június 11-én megjelenő …Into Oblivion című lemezen lesz rajta. A technikás death metallal ötvözött futurisztikus konceptalbum minden bizonnyal friss lendületet hoz a zenekar életébe, reméljük, hogy ez majd az aktivitásukon is meglátszik.

Gyémánt Krisztián, a zenekar frontembere így nyilatkozott a metal.hu-nak a változások kapcsán:

Régóta ígérgetjük ezt az anyagot, amin már szó szerint évek óta dolgozunk. Túl vagyunk néhány holtponton, de talán megérte a küzdelem, hiszen a zenekar számára mindenképpen új szintet jelent az …Into Oblivion. Olyannyira, hogy most meg mertük lépni azt is, amin már úgy két éve gondolkodunk, konkrétan, hogy elengedjük a Kill With Hate nevet, amihez igazából sem a mai felállás, sem az új lemez által képviselt világ nem kötődik már igazán, sem zenei, sem szövegi értelemben.

Én egyébként szerettem ezt a nevet, és bár a korábbi anyagok nagyon morbid, véres-beles szövegvilágához még illett is, de túl sok mögöttes tartalma azért nem volt, ellentétben a Beneath The Voiddal, ami, akárcsak az új album sztorija, sokféleképpen értelmezhető. Ahogy készült az új anyag, fokozatosan megérett bennünk az elhatározás, hogy ezzel a lemezzel valóban új korszakot kellene nyitnunk, és végül így is tettünk.

A csapat basszer-énekese, Patrik így folytatja:

Jó két éve érik már ez a dolog. Brutalitás és technikás megközelítés terén ezúttal sem spóroltunk, de az új albummal távolabb kerültünk a klasszikus, old school death metaltól, és ahogy körvonalazódott a szövegvilág, meg az egész lemez kerettörténete, úgy gondoltuk, eljött az idő. Az …Into Oblivion ugyanis egyfajta sci-fi környezetben játszódó konceptalbum, ami felfogható egy jellemfejlődés allegóriájaként is. Az alapötletet és egyes részletek Blazsovics Máté barátomtól származnak, ezeket alakítottam aztán dalszövegekké a végleges változatban. A történet röviden arról szól, hogy a névtelen főhős, miközben számot vet életével, egy eltérítésnek köszönhetően egy másik dimenzióba kerül, próbál megküzdeni mindazzal, ami ebben az idegen világban várja, és az ott tapasztaltak hatására egy magasabb rendű életformává válik, hogy aztán újjászülessen a megsemmisülés által. Természetesen a sztori csak díszlet, és a történet értelmezhető akár sokkal hétköznapibb szemszögből is, de ezt azokra bíznánk, akik veszik a fáradtságot, hogy beleássák magukat az album dalaiba.

A ma debütáló The Question talán az egész album legspontánabb fejezete zeneileg, Attila írta, amikor épp az Absolution gitártémáit rögzítette a lemezhez. A kezdést követő kiállás – melyben egy hangeffekt erejéig szerepel a magyar underground egyik ismert énekese is, aki véletlenül épp ott járt a stúdióban, de nem mondjuk meg, kiről van szó – teljesen improvizatív módon született, az eredetileg sokkal egyenesebb tempókat Turi – Turcsák Bence dobos – alaposan megcsavarta a végső kidolgozás során. Szövegileg a történet egyfajta fordulópontja, ahol az átváltozása után hősünknek rengeteg kérdésre kell választ találnia, többek között arra, kellenek-e válaszok egyáltalán?