2010. április 10.
Tracklist:
01. The Virgin
02. The First Supper
03. The Hit
04. The Theatre Goer
05. Our Queens (One Is Many, Many Is One)
06. The Dead Singer
07. Sweet Georgia Brown
08. The Unattractive, Portable Head
Műfaj: noise rock, mathcore
Támpont: As the Sun Sets, Ed Gein, An Albatross, Retox, Heavy Heavy Low Low
Hossz: 27:55
Megjelenés: 2010. március 9.
Kiadó: Hydra Head Records
Webcím: Ugrás a weboldalra
Úgy látszik, hogy a Daughters rajongói – ha nem is jelentős, de mindenképpen érezhető – lépéshátrányban vannak a rajongott zenekarhoz képest, amelynek ékes bizonyítéka, hogy a neten a mai napig rendre előkerülnek a grindcore és metalcore jelzők, amikor ők kerülnek egy-egy diskurzus középpontjába, holott a Canada Songs megjelenése óta eltelt időben azért markáns változások álltak be a csapat háza táján, amelyek megkérdőjelezik a fentebb említett megnevezések létjogosultságát, amennyiben a teljes eddigi életműről beszélünk (utóbbi műfajmegjelölésnek soha nem volt jogosultsága).
Ha még a Hell Songs nem bizonyított eleget, az idei, self-titled korong mindenképpen felteszi az i-re a pontot, hiszen eddigi legérettebb, és toronymagasan a legzseniálisabb munkájukat tették le most az asztalra, mindeközben pedig az is megkérdőjelezhetetlen ténnyé vált, hogy a második lemezzel kezdődő zenei irányváltás kifejezetten jót tett a Daughters munkásságának. Leginkább a vokálok terén tapasztalható eltérés: Alexis Marshall David Yow-t idéző, és az egész noise rock szcéna felé kikacsintó előadásmódja már elsőre sokkal szimpatikusabb, sőt, színesebb és alapvetően érdekesebb, mint a grind-periódusban született, és fentebb már említett Canada Songs felvételein hallható, tipikus és a műfaji előfeltevésekkel teljesen azonosuló vokáltechnika. A hangzás teltsége, az örvénylő hangkavalkád azonban mit sem veszített nyersességéből, látszólag egész dalstruktúrák építenek egy-egy meghatározó riffre, esetleg egy egyszerű, de mégis épületes dobtémára, de afelől sem lehet kétségünk, hogy az egyedi ízt is mindig becsempészik, olykor a dalszerkezet szándékolt és „gyönyörködtető” destrukciójával, vagy nem kevésszer frappánsan tűzdelt elektronikával. Utóbbi szintén jelentős része az albumnak. A lemez hossza sem nőtt a korábbiakhoz képest, de ez is szerethető vonása, hiszen a röpke huszonnyolc percben végig meglepetésekben lehet részünk. A The Virgin még egy meglehetősen repetitív sémát felmutató reprezentánsa, amolyan gyors előfutára és megelőlegezője a későbbieknek, nem is teljesedik ki annyira, mint a lemezközépen helyet foglaló tételek. A The First Supper már egyértelműen a kísérletezés jegyében született, a különböző témák teljesen kaotikusan váltják egymást – és ez persze áll a többi felvételre is –, mégsem annyira nehezen befogadhatóak, mint a régebbi Daughters-lemezek alkotásai Csúcspont aztán nincs is igazán, hiszen egyforma élvezetet nyújt majd’ mindegyik dal, de mégis kiemelkedik a Sweet Georgia Brown, amely egy őrületes boogie-ra hívja a hallgatót, a vadul pörgő rock and roll alap, amelyre épít a felvétel, tulajdonképpen az utóbbi idők egyik legnagyszerűbb zenei „találmánya”, de Marshalléknak ez sem elég, nem ők lennének, ha itt megállnának, úgyhogy a végére ezt a tételt is ízeire szedik, egy újabb zajtengerbe fullad. Úgy tűnik tehát, hogy a matematika órákat nem kell ismételnie a bandának, sőt, egy kitűnő osztályzatot nyugodt szívvel adhatunk nekik. Az meg különösen nagy teljesítmény, így összegezve a lemezt, hogy szinte paradox módon egyszerre lép túl minden határt, és épít fel mégis egy masszív szerkezetet, amivel aztán könnyedén az év egyik legsajátosabb megjelenését produkálják. 8/10