2012. november 25.
A múlt heti szó szoros értelmébe vett klipözön után az év negyvenhetedik hete kissé visszafogottabb volt, de így is bőven érkeztek minőségi klipek főleg nemzetközi előadóktól, de három magyar zenekar is friss videóval jelentkezett mindenki legnagyobb örömére. Az eheti özön tartalma: Vision Of Disorder, Buried In Verona, Hellyeah, The Gaslight Anthem, Shell Beach, Corrosion of Conformity, All That Remains, Eradication, Twitching Tongues, The Rolling Stones, Nile, The Grenma, Fear Factory és Your Memorial. Melyik a kedvenced?
A késői ’90-es évek metalcore csúcszenekarai közé tartozó Vision of Disorder volt szíves megsajnálni a műfaj jelenlegi állapotát, és visszatérni, ami olyan elánnal sikerült, hogy a The Cursed Remain Cursed az év egyik legjobb lemeze lett (ezt majd decemberben bővebben is kifejtjük). Hiába voltak egy darabig a Roadrunner egyik legjobb zenekara, nem számítottak hype-olt előadónak, ami ma is igaz rájuk, így a klipjük is meglehetősen egyszerű és olcsó: fekete-fehér élő felvételeket vágtak össze az új lemez egy átlagosan nagyszerű dalára, így aztán elmondható, hogy van klip, de mégsem terelődik el a figyelem a dalról, illetve arról, hogy mennyire nevetve alázza porba ez a zenekar a kortárs mezőnyt Tim Williams bármelyik dallamával. (JÁ)
Ha valaki valamelyest figyelemmel követi a rovatot, annak valószínűleg feltűnt, hogy minden héten akad néhány banda, a hamarosan ismét nálunk koncertező Parkway Drive hazájából. A Buried In Verona nevezetű formáció 2007 óta tekinthető aktív zenekarnak, ezalatt az idő alatt három nagylemeznyi anyagot sikerült megalkotniuk. A legutóbbi éppen idén jelent meg, ’Notorius’ címmel, természetesen a ’Forget What You Know’ is erről a lemezről származik. A számhoz készült, meglehetősen friss ötletektől mentes klipet a héten tárták a nyilvánosság elé: (FB)
A Hellyeah az erőteljes tagsága ellenére igen gyakran poénok és kíméletlen gúny áldozata, pedig olyan csapatokból verbuválódott szupergruppról van szó, mint a Pantera, a Mudvayne, a Damageplan vagy épp a Nothingface. A jelszó pedig a („dögös”) cowboy kalapos hard rock / heavy metal. Minden bizonnyal ez adja az élcelődés táptalaját, de a zenekar népszerűségét még ez sem képes lelohasztani, amiről harmadik lemezük sikere tanúskodik is: a Band Of Brothers-ről most a sokat mondó címmel megáldott Drink Drank Drunk kapott egy koncertfelvételekből összevágott videót: (BK)
Nem is igazán lehet klipnek nevezni a Gaslight Anthem legújabb videoját, hiszen csupán a Sandy hurrikán pusztításáról készült, helyenként döbbenetes fotókat tettek egymás mögé, miközben szól a National Anthem (ugye a heartland rock legfőbb fiatal képviselőiként szinte kötelező, hogy valamilyen formában reagáljanak az év legnagyobb amerikai tragédiájára). Szól a remek dal, Amerika pedig talpraáll a sokadik csapás után is, nagyjából ennyi történik a videóban – nyilván innen Magyarországról nem olyan könnyű azonosulni egy ilyen művel, hiszen hiába érte számtalan természeti csapás az országot, a minőség és a hazaszeretet nem igazán kedvelik egymás társaságát a hazai rockzenében. (JÁ)
Mindenki kedvenc Shell Beach-e továbbra is gyerekadagokban méri a hallgatnivalót az elvileg már elérhető, de az előrendelések csúszása miatt fizikai formában még kevesek által birtokolt This Is Desolationről. Ezúttal azonban egy púpozott kanállal kaptunk a jóból, a Vital Signs című nótáról készült klip képében. A dalválasztás érthető is, meg nem is, hiszen viszonylag könnyen befogadható szerzeményről van szó, de az eddig nyilvánosságra hozott dalok (The Greatest Skeptic, Hirudinean) közül talán a Vital Signs a legkevésbé izgalmas. Mit gondoltok, milyen lett a hozzá készült videó? (BG)
A Corrosion Of Conformity személyében egy igazán sokat megélt zenekart köszönthetünk, hiszen 1982-es megalakulásuk óta már barátok közt is három évtized telt el. A csapat, máig tisztázatlan okokból 2006-tól kezdve néhány évre kivonult a zenei életből, de idén februárban visszatértek egy self-titled koronggal. Mostanra pedig az ötszámos ’Megalodon’ EP is elkészült, melyet ingyen letölthet bárki, akit elkap az itt szereplő nosztalgikus videoklip hangulata: (FB)
Igénytelen lemezhez igénytelen klip dukál, gondolhatta az All That Remains gárdája, és az eddigi jellegtelen videóikhoz (pl. a roppant izgalmas, fehér háttér előtt rögzített Chiron) méltó kisfilmet forgattak, amiben amerikai felségjelet viselő katonák lövik szitává a zenekar tagjait, és a női egyenjogúság jegyében rögtön Jeanne-nal kezdik, míg Phil Labonte (gyk. a hős) közbe nem lép. A hihetetlen csattanóra ne nagyon keressetek magyarázatot, még az tűnik a legjobbnak, hogy nem tudták eldönteni a készítők, melyik rasszt is gyűlöljék. (BG)
A néhány héttel korábban tartott Hazai Hét keretein belül írtunk bővebben a székesfehérvári Eradication ’Living In Sin Without God’ című kislemezéről, melynek címét látva bizonyára mindenki nyugodt szívvel tenné fel minden mozdítható értéktárgyát arra, hogy death metalban utaznak a srácok. Az EP ’Carcass’ című számához érkezett meg a javarészt koncertanyagokból összeollózott videoklip: (FB)
A Twitching Tongues nem feltétlenül az a zenekar, akiknek szükségük volt egy klipre, de ha ez kell ahhoz, hogy több emberhez is eljussanak (márpedig abból ítélve, hogy elfogadták a Veil of Maya turnémeghívását, ez is a céljaik közt lehet), akkor legyen. Szerencsére a video van annyira minimalista, hogy a hype-ellenes fanbázis még megbékéljen vele: a fekete-fehér felvételeken a zenekar játszik egy szobában menő pólókban (Carnivore, VOD!), illetve néha a szólóban is kiváló Colin Young megmutatja, hogy úgy áll rajta a reverenda, hogy épeszű ember nem menne be vele a gyóntatófülkébe (néhány beállítás a Type O Negative Black No. 1-hoz forgatott klipje előtt tiszteleg). A dal az idén megjelent Preacher Man 7”-en kapott helyet, de az áprilisi nagylemezt sem szabad kihagyni annak, aki kicsit is vevő a ’90-es évek sötétebb rockhangzásaira (és itt most nem a Nirvanára gondolunk). (JÁ)
Havonta a mainstream zeneipar azért kitermel 1-2 olyan klipet, aminél megértjük, hogy miért is érdemes dollárezreket költeni a videókra: a Noomi Rapace (Män som hatar kvinnor, Prometheus, stb.) köré felépített klipben nagyon sok dolog történik, amik nagyon jól és nagyon szórakoztatóan néznek ki, legyen szó arról, hogy a különleges arcú színésznő épp zombikat öl, vagy topless szemetet dobál. Persze semmi meglepő nincs abban, hogy Jonas Akerlund ennyire klassz videót rendezett: a svéd klipkirály Candlemass-szel kezdett, de azóta a Rammsteintől Lady Gagáig talált már ki mozgóképet szinte mindenkinek. A video teljesen leköveti az amúgy kiváló Rolling Stones sláger szövegét, bár néha megszakítják Ms. Rapace hülyülését a nyugdíjkorhatár felett lévő tagokkal, ahogy megmutatják, milyen stílusosan is lehet öregedni (még akkor is, ha Charlie Watts dobost valószínűleg úgy kellett odaragasztani a dobszékhez, hogy el ne dőljön így, 71 felett). Három dologra biztosan fogunk emlékezni a teljesen telített képsorok után: Noomi Rapace zseniális, Mick Jagger még 69 évesen is a legmenőbben mozgó ember, ez a klip pedig mindenképp az év videója. (JÁ)
A Nile is a friss lemezről (kritika) választott dalt, méghozzá rögtön a még Nile mércével mérve is humoros című nyitónótát. Az sem segít, hogy Karl Sanders-ék valószínűleg pályafutásuk legviccesebb fejeit vágják a klipben, hiába, az urakat az In Their Darkened Shrines óta korongról korongra egyre nehezebb komolyan venni. A klip amúgy kicsit a szintén idei Junius videóra hajaz, „cselekménye” pedig az Anubisz féle lélekméricskélős eljárásra emlékeztet, csak éppen a sakálfejű istenség nélkül. A dal hozza az elvárt minőséget, a death metállal nem szimpatizálók viszont jobb, ha el se indítják. (BG)
A The Grenma jelenleg hazánk egyik legnépszerűbb és legtöbbet koncertező zenekara, akik 2004 óta folyamatosan igyekszenek punkos lendületű és könnyed, de buli kompatibilis dalaikkal a többnyire tinédzserekből álló rajongótáborukat újra és újra levenni a lábukról. Ezt többnyire mindig siker is koronázza, aminek legfrissebb állomásaként az idei Budapest Softcore lemezről az Ideje Élni kapott egy minőségi és hangulatos kis klipet, mely arról szól, hogy bizony már ezek a srácok is felnőttek. A ‘Grenma legutóbbi videója, a Rajtunk Áll itt érhető el. (BK)
A Fear Factory legutóbbi, ’The Industrialist’ címre keresztelt nagylemezéről annak idején mi is elmondtuk a véleményünket, és ugyan koránt sem tekinthető a csapat legjobban sikerült alkotásának, az évek során felépített renoméjukat nem igazán rendítette meg. A héten a nagylemez címadó tételéhez érkezett egy effektekkel bőven átszőtt videoklip. Arról pedig remélhetőleg senki sem maradt le, hogy december 2-án hazánkba látogatnak, Devin Townsend társaságában. (FB)
A Your Memorial ugyan nem nevezhető felesleges, ötlettelen zenekarnak, de eddig csaknem minden anyagukon felütötte a fejét a hallgatás szempontjából csöppet sem előnyös monotonitás érzete. Az életútjukra tekintve persze úgy tűnik jó irányba haladnak a srácok, a legutóbbi nagylemezük alapján mi is hasonlóképp vélekedtünk, de egyelőre tovább várunk egy igazán ütős lemezre. Addig viszont a ’Redirect’ tételeivel kell beérnünk, melyről a címadó számot választották a koncertek anyagából összeállított klipjük zenei aláfestésének: (FB)