A 18. századi Szegedről mesél a Lem új albuma és klipje

A tavalyi, ígéretes klipes dal után végre megérkezett a szegedi Lem zenekar első nagylemeze is, Twelve Who Stole the Rain címmel. A NuSkullon debütáló album újabb ékes színfoltja lehet az utóbbi időben igencsak termékeny hazai black/death-színtérnek. A hét dal egy történetet mesél el, amely a város régmúltjában, a 18. századi boszorkányperek idején játszódik, és különlegesség, hogy több tételben is elhangoznak a perekben született valódi ítéletek. Az új dalok közül a The Call I Follow kapott egy látványos videoklipet is, ami szintén a cikk végén debütál.

A zenekar mesélt a lemez koncepciójáról és a klipről:

A Twelve Who Stole the Rain szövegvilágát és a számok atmoszféráját az 1728-as szegedi boszorkányégetések ihlették. Pontosabban egy szerelmi történet, ami abban a történelmi korban, azon világban helyezkedik el. Ilyen szempontból a lemez egyfajta konceptalbumként is felfogható. A zenekar többféle műfajból merít, a lemez születése közben igyekeztünk picit jobban egyfajta death/black-vonalon maradni, ez persze nem mindig “sikerült”, így belekerültek a ránk jellemző diverz dolgok. Hagytuk, hogy minden természetesen történjen, próbateremben, közös megbeszélések, ötletelések mellett született az egész anyag.

A lemez a szegedi Miracle Sound studióban került felvételre, Sóti Norbert felügyeletével. A keverési munkákat Nagy Miklós (Boru) végezte. Borovics Tamás színésznek pedig hatalmas köszönet, ő felelt ugyanis a boszorkányper ítéleténél felolvasott eredeti szöveg felnarrálásáért, mely az egész lemezen keresztül fel-felbukkan.

A videoklipet az énekesünk készítette (Valach Márk – No Total Films). Egy történelmi korban elhelyezkedő boszorkánytörténetnél nehéz dolga van az embernek, ha nem akar kosztümös irányba menni egy videóval. Az alapötlet ebből indult ki: mi lenne, ha “modern boszorkányokkal” operálnánk… Bőrdzseki, orrpiercing, vagányság. A képi világ az eredeti esemény, az égetés helyszínén készített természeti és városi képek keveréke, egyfajta párhuzamként. A természetről és a nőiességről szerettünk volna mesélni ezekkel a képekkel. A képarányt és a fekete-fehér képi világot Robert Eggers munkássága ihlette (The VVitch, The Lighthouse).

A jelenlegi helyzet miatt koncertek egyelőre nincsenek tervben, de a zenekar mindenféleképpen szeretné élőben is bemutatni az új albumot. Addig is a Twelve Who Stole the Rain alább végighallgatható, és teljes egészében letölthető a Bandcamp-oldalukról.