2013. december 18.
KLIPÖZÖN. A NuSkull Magazin külön bejáratú videórovata, ami hétről-hétre, vasárnapról-vasárnapra szedi össze az érdeklődők számára az oldal lefedettsége alá tartozó előadók legfrissebb klipmegjelenéseit. Legyen az hazai vagy külföldi, hardcore vagy post-rock nálunk minden hét utolsó napján megtalálod az azt megelőző hetet összefoglaló mozgókép összegzésünket. Ezzel kívánjuk olvasóink számára lehetővé tenni azt, hogy tartani tudják azt a feszített tempót, amit a zenevilág diktál számukra. Az év ötvenedik hetében a következő zenekarok kerültek fel a listára: Putrid Pile, Bleed From Within, Bad Rabbits, Dead Letter Circus, Ghost B.C., Adept, A Loss For Words, Dog Attack, Angertea, For Today, Danko Jones, Limp Bizkit, Down & Dirty, Diamond Youth, No Trigger, Numbers, A Traitor Like Judas, Soulfly, Carcass, Red Fang. Kik a kedvenceid a héten?
Nehéz eldönteni, hogy egy ilyen produktumhoz komolyan vagy humorosan álljon hozzá az ember. A Shaun LaCanne által vitt (értsd: ő ír mindent és ő játszik is mindenen, lásd a videó magát) Putrid Pile azt a Cattle Decapitation által mainstreamebb közeghez eljuttatott hangzást képviseli, amit csak akkor lehet és (szerintem) érdemes csinálni, ha az profin teszi az ember. Pont ez a különbség a két zenekar között is. Travis Ryanék ötletekkel teli, brutális és végletekig kidolgozott zenéje ehhez képest zavarba ejtően magasabb színvonalat képvisel. Mindez pedig elsősorban igaz a videóra és másodsorban a zenére. Én szurkolok, de ennél ezerszer több profizmust várok, mert ez inkább a hogy ne csináljunk „belezős” videót kategória. (BK)
A Century Media egyik közönség kedvenc zenekara, a Bleed From Within sem hagyta tartalom nélkül így év végén a rajongóit: a 2013-as Throwfesten felvett jeleneteket láthatjuk, koncertképekkel, turnénapló szerű backstage felvételekkel sok izzadtsággal meg a zenekar „karizmájával”. Az I Am Oblivion című dalra forgatott videó azonban az ég világon semmivel sem különbözik társaitól, egyszer nézhető kategória, de annak jó. (BB)
A kibaszott ciki borítóikat leszámítva a Bad Rabbits szinte hibátlan teljesítményt nyújt, és a nézettségek alapján erre egyre többen jönnek rá. Mondjuk a Get Up and Go videója nem fog nézettségi rekordokat dönteni, mert nem túl érdekes imidzsklip, de nem baj, a dal maga jó, mégha jobb videót is érdemelt volna. (JÁ)
Körübelül egyidőben adta ki a Dead Letter Circus és a Karnivool idei nagylemezét, amelyek ugyan a korai dicsfényt nem idézték meg teljesen, de mindenképp hangulatos kis anyagok lettek. A néhol poszt-apokaliptikus hangulatot megidéző I Am kifejezetten jóra és igényesre sikerült, bár a Cage-re készült videoklip valahogy hatásosabb volt. (JB)
Azt nem tudjuk, hogy egyszerűen csak az ötletek fogytak el, vagy az Adept rájött arra, hogy az Emmure meg az Attila is hibátlan bulikat nyom, ráadásul vonzza a közönséget, mindenesetre a svédek új lemeze egy dögunalmas breakdownhalom, ez a klippes dal pedig még ráadásul a refrén tekintetében is totálisan semmilyen. A klip ezzel szemben egy remek turnévideó, sok piálós képpel és lelkes közönségekkel, valamint roppant látványosan zenélő bandával, kár, hogy a nótának legfeljebb annyi az előnye, hogy jót lehet röhögni a vasággyal negyven kilós srácok láttán a dalcímen. (BG)
A kicsit borongósabb pop-punk hangulatot megidéző The Kids Can’t Lose az A Loss For Words legjobb dala lett a legutóbbi lemezről, talán azért, mert sikerült azt a vonalat újra előhozni, ami az első nagylemezüket is sikerre vitte. A depresszív középiskolások sorsa ugyan nem túl eredeti téma, de legalább nem a sötét oldaláról fogják meg a dolgokat, így szerencsére nem kell gyógyszertúladagolásos vagy fejbe lőtt tinédzsereket néznünk, hogy „megkapó” legyen a videó. (JB)
Gyors, egyszerű, tökös punkzenét játszik a hazai punk/metal színtér másik decemberben debütált all-star (Human Error, Chief Rebel Angel, Igor, Stereochrist tagok) bandája, a Dog Attack, akik a Lángoló Gitárokon debütált dalaikkal megmutatták, hogy a túlgondoltság hiánya nem jelent igénytelenséget (sem a dalok, sem a hangzás tekintetében). A zenéjükhöz illően a klip sem egy nagy megfejtés: élő felvételek, plusz a névhez illően kutyatámadásokról bevágott felvételek, a célnak megfelel. (JÁ)
Gyönyörű tájképeket láthattok az új Angertea klipben, ráadásul a srácoknak lényegében minden ráfordítás nélkül az ölükbe hullott a videó, azt ugyanis egy rajongó, Tom Boros készítette. Tom volt az, aki korábban fanvideót készített a Streams-hez, így most a zenekar megkérte, hogy készítsen egy klippet a V. című dalhoz, amihez saját, La Palmán, Tenerifén és Utah-ban készített felvételeit használta fel. Ennek egyetlen hátulütője, hogy nem jelenik meg a videóban a zenekar, illetve mégis, de csak egy magazinborító formájában. (BG)
Ahhoz képest, hogy a For Today új dala kapcsán arra lehetett számítani, hogy majd a tiszta énekről fog menni a vita (bár kihangsúlyozott ügy is társul a videóhoz: az emberkereskedelem ellen emelnek hangot), a Metal Injection gondoskodott arról az énekes weboldalának átböngészésével, hogy más legyen a téma. A videó amúgy imidzsklip némi aktivizmussal társulva, de nincsen benne se homoszexualitás, se kereszténység (csak breakdown, meg rádiórefrén), úgyhogy 2013 decemberében For Today témában teljesen érdektelen. (JÁ)
Abból ítélve, hogy Danko Jones-ék mennyire büdösparaszt rock ’n’ roll-t játszanak, könnyen lehet, hogy a számítógépet maximum lábtartónak használják, a tableten meg uborkát szeletelnek, ettől függetlenül jól áll nekik a saját zenéjük. A klippel pedig őket is a szoftpornó birodalmában üdvözölhetjük (2:49-nél a dildós magassarkú nagyon komoly), ahova annyira illenek, hogy nyilván senki nem hiszi el a szimpatikus frontembernek és zenészeinek, hogy csak azért tűrik el a kurvák vegzálását, mert le vannak kötözve. Sőt, a kötél valószínűleg inkább biztonsági okokból kell, ezek a csávók ugyanis biztos, hogy harapnak. (BG)
Hivatalosan ugyancsak most jött ki, de gyakorlatialg már egy évvel ezelőtt napvilágot látott a Lightz klipje, ami kapcsán nem is a látottak, sokkal inkább a hallottak kavarták fel a kedélyeket, ugyanis a jelenleg két kiadványra párhuzamosan készülő zenekartól mindenki egy keményebb folytatást vár és valljuk be: a Lightz egyértelműen a Behind Blue Eyes vonalat viszi tovább. Pár táncoló bennszülöttön kívül az ég világon semmi sincs itt, ami lekössön. Csak hardcore fanoknak! (BK)
12 másodperc után berobban a sablonmetalcore vsti, jön az érzelmes énekelgetés, majd az „azt hitted langyik vagyunk, ezt kapd ki öcskös”-féle Oli Sykes-kopi ordibálás a sráctól, aki látszólag órákat töltött a tükör előtt, hogy úgy nézzen ki, mint aki egyáltalán nem tölt egy percet sem a tükör előtt. Van benne tűz is meg egy pár másodpercnyi műrepp is, emiatt őket is majd a Linkin Parkhoz hasonlítják, mint a másik csodazenekart, akiket a Rise Records igazolt nemrégiben. A dal végén beköhögött „Fuck it.” remekül érzékelteti mennyire kínos az egész. (SPOILER: a dalban van breakdown) (JB)
Azt gondolná az ember, hogy a Weezernek semmi jóhoz coolhoz nem lehet köze 2013-ban, ehhez képest itt van a Diamond Youth immár eggyel kevesebb nagyon menő hardcore punk arccal (David Wood érthető módon nem ért rá a Terror és a Down To Nothing mellett erre is), és a harmadik EP is nagyon jónak tűnik. A Can’t Shake The Feeling klipje mondjuk nem szól semmiről sem, de legalább a Harm’s Way után itt van egy újabb banda, akik nézhető videót forgattak egy erdőben. (JÁ)
Ugyan a No Trigger Tycoon című lemeze végül semmiféle helyezést nem ért el a tavalyi év végén (bár a 2012-es hardcore és punk anyagok között ez elég nehéz is lett volna), azért mi szerettük a lemezt, még ha picit „egytavaszinak” is tűnt. A srácok most adtak ki a Checkmate című dalhoz egy elég jó koncertklippet, ami talán kellőképpen energikus ahhoz, hogy feldobja a lassacskán télbe hajló hangulatot. (BG)
No Trigger- Checkmate from Shane.uriot on Vimeo.
Nem mondhatnánk, hogy a Numbers gárdája az egyedüli fényt jelentené a gyenge/közepes bandák által megtestesített éjszakában, főleg egy olyan évben, amikor csúcsra járatta magát a Protest The Hero, de azért tetszetős, amit csinálnak. A már említett kanadaiakkal sok tekintetben (a dalcím alapján például jópofáskodásban is) rokonítható, pörgős progresszív metal ez, csak épp sok üvöltéssel és szintivel. A nagylemez már most előrendelhető, bár csak áprilisban fog elvileg megjelenni, minket tuti érdekelni fog! (BG)
A metalcore-ban utazó német A Traitor Like Judas még a nyáron jelentetett meg egy új nagylemezt Guerilla Heart címmel, amelyhez a téli holtszezonban forgattak is egy klipet. A Dark Sunsets mozgóképe hemzseg az imidzsklipet kliséitől, de legalább a dal is unalmas. Mindenesetre a stáb remekül eltalálta a színvilágot (fekete-fehérből megy át szinte rikítóba) és azt sem szabad elvenni tőlük, hogy jól beleválasztottak az eye candy adaléknak szánt vörös csajba is. (BB)
Cavalera mester lassan az egész családjával fog zenélni, ahol a nagypapa lesz a kongás és az unoka a triangulumos . Az idén megérkezett, de a vártnál is nagyobb érdektelenségbe fulladó új Soulfly album nyitódala kapott most egy videót, amiben két amerikai polgárháborús katona harcol egymással. Hogy ennek mi köze a dél-amerikai kultúrához azt rejtély, ahogy az is, hogy ehhez a dalhoz miért kellett egyáltalán videót forgatni, pláne, akkor, amikor Max agya már a Mastodon / The Dillinger Escape Plan tagokkal közös projektjén és saját újító Cavalera Conspiracy grindcore anyagán van. (BK)
AZ egy dolog, hogy szinte minden év végi listán helyet kapott a Carcass új nagylemeze, de a veterán zenészek talán a legjobb visszatérők díjra is jogosultak lehetnének a Surgical Steel függvényében. Minőségi körítés, minőségi dalok és külön öröm, hogy mindehhez a Nuclear Blast is asszisztál. A Unit For Human Consumption az album egyik legjobbja, ami egy kellően profi klipet kapott egy jó sminkmesterrel és hangulatos díszlettel. Nincs mit mondanom: ezt így kell csinálni. (BK)
Az amerikai stoner/sludge bandát mintha csak a Capcom bérelte volna fel a Dead Rising 3 promótlására, új klipjükkel pont annyira nagyszerűen, mégis komolytalanul lovagolják meg a már-már túlzásba vitt zombi mániát. A Blood Like Cream érdekessége, hogy az élőhalottak ezúttal nem emberi agyra, hanem sörre vágynak, amit persze a portlandiek nem hagynak annyiban és ádáz csatát vívnak egy kisebb városrészen keresztül, hogy mentsék a saját bőrüket is. Sajnos a dal elég semleges, a klip viszont egy profin rendezett, szépen fotózott darab, így ha nem is kapunk kedvet a teljes lemezhez (melyről mi is írtunk), egy klikket mindenképpen megér a videó! Február ötödikén amúgy a Dürerben is láthatjuk őket a The Shrine és a Lord Dying társaságában! (Benyo)