Protector – Urm the Mad

Tracklist:

01. Capitascism (5:37)
02. Sliced, Hacked and Grinded (3:44)
03. Nothing Has Changed (4:27)
04. The Most Repugnant Antagonist of Life (3:42)
05. Quasimodo (3:44)
06. Urm the Mad (3:44)
07. Decadence (3:53)
08. Atrocities (4:13)
09. Molotow Cocktail (0:48)
10. Kain and Abel (Live) (4:07)
11. Omnipresent Aggression (Live) (3:46)
12. The Mercenary (Live) (3:18)
13. Apocalyptic Revelations (Live) (3:27)

Hossz: 48:24

Kiadó: Atom H Records

Webcím: Ugrás a weboldalra

A Protector munkásságának bemutatásától eltekintenék, hiszen egyszer már sor került rá tüzetesen A Shedding Of Skin kapcsán, melyről itt olvashatsz, illetve interjút Martin Missy-vel az egykori énekessel, erről pedig itt. Az Urm the Mad a második nagylemeze a német thrash-death brigádnak, s nagyvonalakban a Golem kitaposott sötét és vérrel, haraggal és primitívséggel maszatos ösvényén halad tovább, maga fölött emelgetve a fejlődés fejfáját, de még nem elérve A Shedding Of Skin komplexivítását.


A szövegvilág változó, a paletta színes, s közben valójában mégis csak pár színből kikevert terhes egyveleg. A Capitascism misztikus kezdése lassan enged magába, mint egészséges aktus előtt az ajkak… feltűnnek a tipikus Protector dob és gitártémák, a középtempó, a súlyos tamok, s persze az őrült sebesség is. Sokkal pontosabb, letisztultabb anyag, kevésbé eklektikus, s még éppen nem veszti el a kezdetek hevét, melytől kiemelkedők voltak a maguk korában. Érdemes megfigyelni a Sliced, Hacked And Grinded iszonyat egyszerű kezdését, azt miből mit hoznak létre, a Nothing Has Changed heavy bevezetését és szinte már doomos lehangoló dallamvilágát, mely lassú őrlésű hörgés közepette visz be abba az erdőbe, ahonnan, ha találsz is kiutat, akkor is a The Most Repugnant Antagonist Of Life vérgőzös ébredésébe botlunk…


Quasimodo lassan indul meg, gyilkos és feszes nóta, ahogy a címadó dal hűen tükrözi azt az ősi káoszt és felbolydult értékrendet, amely az őrület csillanásai a tekintetetekből. Majd a Decadence gyönyörű akusztikussal indítja meg a hegyomlást, súlyos pergők és nagyon összepakolt duplázások szaggatják le a húsunk, a lemez egyik legkiemelkedőbb és durvább dala, melybe mindent belegyúrtak, ami a Protectorra jellemző; sebesség és középtempó gyönyörű váltakozása, erős tamok, thrashes szólófutamok, HC-s kórus, kifordult hörgés és némi crossover ízesítés, melyben mindvégig ott hullámzik a háttérben a középkor mélabú tengere… aztán az Atrocities indul a harcba, remek leállásokat és kiállásokat tartalmaz, végül a címéhez hűen robbanékony és gyilkos crossover-death-hc Molotow Cocktail támad ránk és borítja lángba a lemezt. Hanglemezen ennyi a korong, azonban CD-n kiegészítették még 4 koncert dallal, mely betekintést enged, hogy milyenek lehettek élőben. Ízelítőt kapunk 2 dal tekintetében az első EP-jükről, a Misanthropy-ról a Kain and Abel és The Mercenary által, illetve a már sokat emlegetett első nagylemezről, a kultikus és gyilkos Golem-ről az Omnipresent Aggressio és az Apocalyptic Revelations jóvoltából. Az egész anyag hangzása a kornak megfelelően kielégítő, a borító és egyéb körítés is, ismerve az Atom H kiadó lehetőségeit, remek. A zene, pedig ízig-vérig thrash/death német módra, kalandozva valahol a korai KreatorSodomSlayerPossessed között.


Az özönvíz eljővén maga alá temetve görgeti az elbukott népet, hogy Isten haragját beteljesítvén fájdalommal töltse fel a Földet, okulva, amiből okulni kell, s tanítva arra, mit tartogat a jövő… a Golem szegmenseit magára öltvén félúton a komplex és a primitív között őszintén bólogat és esdekel az Urm the Mad, megmutatva, hogy a thrash/death műfaj mit tartogat a gyanútlannak…

98%

Urm the Mad (192Kbps)