Oli Sykes elárulta, miért vált meg a Bring Me the Horizon a billentyűsétől

Egy hete jelent meg a Bring Me the Horizon legújabb lemeze, a Post Human: NeX GEn, ami remek apropóként szolgált arra, hogy a Revolver egy részletekbe menő mélyinterjút készítsen a világ egyik legnagyobb kurrens rockbandájának frontemberével, Oli Sykesszal. Ebben nyilván a legnagyobb hangsúly a friss anyagra összpontosult, azonban kár lett volna szó nélkül elmenni a zenekar történetének másik jelentős eseménye mellett, ami Jordan Fish billentyűs/producer tavaly év végi kiválása volt.

Fish még 2012-ben, a Sempiternal írásakor csatlakozott a bandához, és az évek során a zenekar hangzásának szinte első számú agytrösztjévé lépett elő. Ezért aztán okkal lepődött meg mindenki, amikor 2023 legvégén a BMTH és a zenész bejelentette az elválást. Bár akkor mindkét fél a lehető legközhelyesebben dekódolta az eseményeket, a rajongók szinte biztosak voltak benne, hogy itt valami más (is) áll a háttérben. Erre kérdezett most rá a buzgó újságíró, mire Sykes így felelt:

A [lemez]megjelenés csúszásának fő oka a zenekaron belüli személyes nézeteltérések miatt volt, és ez közvetlenül összefügött Jordan távozásával. Tavaly nem mentek túl jól a dolgok, ha a zenekari egységre tekintünk, és ezt a dalírás is rendesen megszenvedte; teljesen lelassult az egész folyamat.

Én és Jordan olyanok voltunk, mint egy megállíthatatlan erő. Anélkül, hogy észrevettük volna, a zenekar lényegében az „Oli és Jordan Show”-vá változott. Amióta kijöttem az elvonóról – közvetlenül a Sempiternal előtt -, muszáj volt lefoglalnom magam valamivel, és ez a zenélés volt. A zeneszerzés, dalírás megszállottjává váltam, megtanultam énekelni és producerkedni. Jordan pedig maximálisan társam volt ebben a törekvésemben. Lényegében állandóan írtunk, és fel se fogtam, mennyire kiszorítottuk a többieket a kreatív folyamatokból.

Habár Sykes december óta nem hallott a kegyveszett zenész felől, de nem zárkózik el a közös munkától a jövőben:

Nem fogok kamuzni és azt mondani, hogy „felnőttként kezeltük a dolgokat, és jó viszonyban váltunk el” meg ilyenek. A nap végén ez is olyan, mint bármelyik másik szakítás. De nincs semmi szaftos sztori, vagy ilyesmi. Ez nem ilyen címlapra való történet. Ugyanakkor mindkét oldalon lesznek olyan sebek, amiknek a begyógyulása egy kicsit hosszabb időt vesz igénybe, mielőtt újra beszélőviszonyba kerülhetnénk.

Persze Jordant se kell félteni, hogy a BMTH után mondjuk nem találna munkát: a zenész többek közt az Architects új dalán is dolgozott, illetve a Spiritbox következő kiadványát is ő rángatja gatyába, szóval nincs hátranézés, csakis előre menetelés.

Ha pedig már feljöttek a sebek, több rajongó is jelezte az interneten, hogy a NeX GEn egyik száma, a R.i.p. (duskCOre RemIx) outrójában egy temetési beszéd hallatszik, ahol a szónok egy F betűvel kezdődő valakit gyászol (az elhunyt neve egy statikus zörej miatt nem hallatszik), és ez minden bizonnyal a volt tagot szimbolizálja. Egy biztos, az új anyag telis-tele van rejtett utalásokkal és easter eggekkel, amik csak arra várnak, hogy az éles fülű/szemű hallgatók felfedezzék őket.

A BMTH június 17-én a Budapest Parkban is bemutatja az új lemezt, vendégük az amerikai Health.