Kerget a reggel egy üresebb zsebbel - Premieren a Tre Lunatic és a Divent. közös dala és klipje
A fővárosi Tre Lunatic a tavaly szeptemberben megjelent első nagylemeze után ahelyett, hogy hátradőlt volna, inkább újra dalok írásába fogott. A modern metaltrió összehozta az eddigi legslágeresebb és legfülbemászóbb szerzeményét, amely a Szabad címet kapta, és további különlegessége, hogy Mihalovics Gréta, a tavalyi toplistánkba is bejutott - és most tavasszal a Tre Lunatickal együtt turnézó - Divent. énekesnője is közreműködik benne. A single itt, a NuSkullon nézhető és hallható először, csomó érdekesség és részlet kíséretében.
Mátyás Gábor énekes a következőket mondja a dalszövegről:
Végre jött egy bulizós flow. Azt örökíti meg, ahogy elmegyek bulizni. Rákészülő szorongás, először kényelmetlen, nem tudom, mit kezdjek magammal. Jobb esetben idővel mindenki felszabadul, hatalmas cimbora lesz aznap éjjelre. Aztán jön a megfáradás. A zajból, fényekből, tömegből kimész az üres utcára. Cseng a fül, talán kicsit hullámzik a minden. Túlélés reggelig, aztán jön a kérdés, hogy kellett-e ez nekem.
Ha meg akarok fogalmazni mondanivalót, akkor az az, hogy néha mindenkinek ki kell szabadulnia. Nem feltétlen egy buliban. Lehet az bármi, ami önfeledté teszi az embert. Futás, biciklizés, főzés, kirándulás. A lényeg, hogy megfeledkezzünk arról, amit a hétköznapokban megeszi a lelkünket.
Bikali Sándor gitáros pedig ezt meséli a dalról és a klipről:
Tőlem indult a dal alapötlete. Mutattam a srácoknak, és mindenki úgy érezte, hogy jó lenne kijönni egy picit más hangulatú dallal, mint a legutóbbiak. Ez egy partizósabb, klasszikusabb, rockalapú, fejelős riffközpontú szám.
Ahogy megszületett a dal első demója, úgy jött a klip koncepciójának is az alapötlete, mert olyan volt a lüktetése, illetve a tempója, hogy beugrott rá, hogy ez teljesen olyan hangulatot ad, mintha emberek twistet táncolnának rá. Ennek apropóján az akkori demóra ráraktam egy archív, analóg felvételt egy twistről. Annyira vicces volt nézni, ahogy metalra táncolnak az emberek, elegánsan a '60-as évek Amerikájában, és kipattant a gondolat, hogy mennyire király lenne készíteni egy klipet, ahol ez történik. Ennyi embert még nem mozgattunk meg soha, amíg minimális költségvetéssel dolgozunk, addig nem is tervezünk, szóval ilyen szempontból egyedülálló nekünk ez az eset.
A gitáros a dalban hallható közreműködés részleteit is ismerteti:
Gréta közreműködésének ötlete a turnénak köszönhetően jött, mert Debrecenben, az első közös koncertünkön hallottuk, hogy élőben is milyen brutálisan screamel, illetve már akkor szimpatizáltunk a zenekarral és az ő személyével is. Azt gondoltuk, hogy egy tök jó ziccert hagynánk ki, ha ezt a lehetőséget nem lovagolnánk meg. Nagyon szimpatikus volt mindenkinek a karakter, akit ő alakít a videoklipben, és hogy a szende iskolás lányöltözékben, dupla copffal felszerelkezve senki nem számít arra, hogy milyen hangok jönnek ki a torkán a bizonyos breakdown alatt.
Nagyon jó volt vele dolgozni: iszonyatosan lelkiismeretes, felkészült. Szerintem a világ legrövidebb énekeltetését csináltam meg vele, kb. elsőre felnyomott mindent. Ugyanilyen volt a hozzáállása a klipnél is, a felkészülési időszakban és a helyszínen egyaránt, úgyhogy ezúton is nagyon köszönjük neki, hogy elfogadta a meghívást és emeli az egésznek a színvonalát!
A kisfilmet Czoller Bence rendezte, az operatőr Bikali Sándor és Zsoldos Dávid (Tri-Angle Video / Down for Whatever) volt, a vágásért és a színezésért pedig Mirtse Korinna a felelős.
A hangfelvételek Tarcsai Ádám dobos felügyeletével készültek a Creative Sound stúdióban, a keverést és a masztert Bikali Sándor végezte.
A Tre Lunatic holnap hatállomásos hazai körútra indul a Divent. és a Mindgate társaságában:
- február 14. - Székesfehérvár, Nyolcas Műhely (a Mindgate helyett Jakó nyit)
- március 8. - Szombathely, Végállomás
- március 15. - Gödöllő, Trafó
- április 25. - Győr, A Beton
- május 23. - Budapest, Instant
- május 24. - Szeged, Rakpart 62