Felejthetetlen masszázsélmény: debütál a Heavy Mountain Olympia új EP-je és klipje

A pécsi Heavy Mountain Olympia az utóbbi idők egyik legeredetibb hangzású hazai zenekara, akik egy ritkán felmerülő zenei fúziót tettek magukévá. Egyfelől le se tagadhatnák, hogy pécsiek (tehát a játék neve: alter), közben viszont nagyon szeretik mocsok pincemetal riffekkel is súlyosbítani a zenéjüket. Erre szoktam azt mondani, hogy valami ilyesmit játszana Szabó Benedek a Galaxisokból, ha kölcsönvenné Apey lehangolt gitárját.

A 2020-ban eredetileg duóként indult zenekar eleinte egyesével adogatta ki a dalait (ezek közül egyet már mi is premiereztünk), majd a tavalyi év végén trióvá bővültek, és ekkor álltak neki egy konkrét lemez megírásának. Ez lett a Felejthetetlen masszázsélmény EP, ami ma szintén nálunk debütál, méghozzá a Repülős üzemmód című dal klipjével együtt.

Mielőtt rátérnénk az újdonságokra, a zenekar előbb elmeséli a saját történetét, cselesen harmadik személyben:

A Heavy Mountain Olympia Borbás Máté Olivér (ének, gitár), Szula Gergely (dob), és Dózsa-Juhász Máté (basszusgitár) triója.

Gergő és Olivér középiskolás koruk óta ismerik egymást és más zenei projektek mellett többször próbálkoztak (akkor még duóban) zenélni, de ezen próbálkozások egyike sem volt túl komolyan véve egészen másfél évvel ezelőttig, amikor a karantén alatti és utáni hirtelen rájuk szakadt szabadidő lehetővé tette, hogy komolyabban elkezdjenek ketten dalokat írni. Ekkor nőtte ki magát egy számukra nagyon fontos szerelemprojektté a Heavy Mountain Olympia.

Ez idő alatti intenzív zeneírás, stúdiózás és videoklip készítés után jutottak a fiúk arra a megfontolásra, hogy szükségük lenne egy basszusgitárosra. Mivel Máté amellett, hogy a videózásban és a fotózásban is rengeteget segített a zenekarnak, maga is zenész, hasonló zenei ízlésvilág jellemzi, valamint szintén gyerekkori barátja és zenésztársa az alapító tagoknak.

A srácok többnyire rock-, és popzenei dalszerkezetekre épülő zenét írnak, de kiegészítik egyéb általuk kedvelt gitárcentrikus alternatív zenei stílusok dallamvilágával és zenei elemeivel is (pl.: metál, stoner, grunge, shoegaze, punk, alt-rock) és igyekeznek annyit csavarni ezeken, hogy végeredményben ne hasson túlzottan egyszerűnek a zene.

Dalszövegeiket tekintve egyaránt írnak magyarul és angolul is. Az utóbbi időben inkább a magyar nyelv volt jellemző és a jövőben is anyanyelvükön szeretnének többet alkotni.

A biográfiát letudván Olivér mesél az új EP-ről is:

Amikor még duó felállás voltunk Gergővel, megfogalmazódott bennünk, hogy előbb-utóbb jót fog tenni a zenének, ha trióvá bővülünk, és mivel Dózsa-Juhász Máté barátunkkal a zenekar kezdete óta sokat dolgoztunk együtt a vizuális megjelenéseink kapcsán (zenekari fotók, klipek), plusz gimi óta ismerjük egymást és nem mellesleg a legelső komolyabban vehető bandánkban is együtt játszottunk így hárman, egyértelmű volt, hogy vagy ő vagy senki. 

A Felejthetetlen masszázsélmény dalírási folyamata szinte közvetlenül azután elkezdődött, hogy a Máté belépett a zenekarba. Az összeszokás és a zenei egymásra hangolódás elég hamar és gördülékenyen ment. Minden számot, ami rendelkezett egy már épkézlábnak mondható dalszerkezettel, feldemóztunk, hogy vissza tudjuk hallgatni. Így az EP dalai a zenét tekintve viszonylag gyorsan kigurultak. 

A nagyobb kihívást az ének és a dalszövegek jelentették. Miután szerkezetileg közel 100%-osak voltak a számok, következett egy időszak, amikor nem igazán tudtuk, hogy hol fogjuk meg a dalokat szöveg és mondanivaló tekintetében. Annyiban voltunk csak biztosak, hogy magyarul szeretnénk, így végül az a megoldás született, hogy lejártam a srácok nélkül egyedül a próbaterembe, és elkezdtem automatikusan felénekelni random szavakat, vagy rövid mondatokat a demó felvételekre, majd ezekből amikor egy-egy szófordulat vagy sor megfogta a fantáziámat, akkor azt vittem tovább és alakítottam összefüggő szöveggé. Elsőre inkább viccesnek szánt mondatok jöttek, de utólag belegondolva akad azért komolyabb mondanivaló is köztük. Lényegében a szövegírás, az énektéma kitalálása és bizonyos esetekben a felvételek is egyszerre történtek. Olyannyira, hogy egy-két dalnál a demó éneksávok maradtak a végleges mixben is. 

A stúdiózást, keverést és maszterelést ahogy eddig, úgy most is mi magunk csináltuk. Bepakoltuk a hangszereket meg a felvevős cuccokat, és leutaztunk 4 napra Bárdurvarnokra, ahol a „Goszthonyi Mária” Nemzetközi Üveg Alkotótelep egyik kiállítóterme adott otthont nekünk. Az eddig megjelent dalainknak is legalább a felét itt vettük fel, és ez idő alatt nagyon megszerettük a hely akusztikáját. Kötelező megemlíteni, hogy egy szintén nagyon kedves jó barátunk, Schneider Mátyás is eljött velünk ide, aki egy csodás werkvideót is forgatott erről a pár napról. Ezt hamarosan láthatjátok is. 

Mindezek és a keverés nagyjábóli befejezése után még loptunk egy-egy kiabálást a lemezre. A Vodka for Kidsből ismert Zsidó Ákostól a Home Office című dal közepére, és a Cvlt of Grace-es Sarus Zolitól a Repülős üzemmód című dal átkötő riffelésébe, hogy igazán felejthetetlen legyen az élmény. Valamint végül, de nem utolsósorban hatalmas köszönet Szántó Német Mónika színésznőnek, aki a Poszt-nu metal trap szindróma legvégén eljátszotta minden hangosan zenét bömböltető tinédzser anyukáját.

Ennyi mesedélutánt követően még jöjjenek a Heavy Mountain Olympia következő koncertdátumai:

És végül az EP streamje, benne a videoklippel: