2012. szeptember 16.
Újabb hét újabb klipözön rovat, hogy ismét csokorba szedjük nektek a legfrissebb klipmegjelenéseket. A harminchetedik heti gyűjtés azonban azért is különleges, mert ezúttal bőven a megszokott tíz felé emelkedett a bemutatott videók száma. Miért? Mert ez a hét az átlagosnál jóval több klipmegjelenést eredményezett, így most itt van velünk a Parkway Drive, a Dethklok, a Wasted Bullet, a Sum 41, a Fear And The Nervous System, a Further Seems Forever, az As I Lay Dying, a BoyHitsCar, az A Week Of Sundays, a Bleed From Within, az iLiKETRAiNS, a Circa Survive, az Adelitas Way, a The HAARP Machine, a Green Day, a 3 Inches Of Blood, a Taproot, a Letter To The Exiles, a Divided By Friday és a Becoming The Archetype. A bőséges húszas lista pedig most már csak arra vár, hogy elmondjátok a véleményetek róla:
Kezdjük talán egyből is az eheti legnagyobb dobással. Az ausztrál Parkway Drive igencsak nagy meglepetést okozott, amikor a csapat korábban megszokott munkatempóját gyakorlatilag megfelezve, alig az új DVD megjelenését követően október 26-át a negyedik nagylemez megjelenési időpontjaként határozta meg. Az Atlas fedőnévre hallgató kiadvány képében a korábban megalapozott siker következtében az idei év egyik legnagyobb közönség kedvencét és legnagyobb várakozást megelőző kiadványát tisztelhetjük, amiről a napokban debütált a sajnálatos módon a vártnál hamarabb kiszivárgott Dark Days c. friss szerzemény. Szerintetek melyik az eddigi legkiemelkedőbb alkotásuk és vajon az Atlas képes lesz azt überelni az öt nap alatt félmilliós nézettséget generáló Dark Days alapján?
A Dethklok neve nem tudom hány ember számára cseng ismerősen, de azok, akik nem ismernék őket azoknak elmondom, hogy gyakorlatilag egy virtuális (dallamos) death metal zenekarról van szó, amelyet Brendon Small álmodott meg, miután Tommy Blachaval közösen 2006-ban megteremtette a Metalocalypse névre hallgató TV sorozatot. A Gene Hoglan dobost is tömörítő Dethklok gyakorlatilag nem más, mint egy formáció, amely gyakorlatilag death metal formájában az aláfestő zenét szolgáltatja a népszerű sorozathoz. Ennek legújabb állomásaként érkezett meg a megfelelő klippel ellátott I Ejaculate Fire c. dal videója, mely az október 16-án megjelenő Dethalbum III c. nagylemezen fog napvilágot látni:
A Wasted Bullet története nem nyúl túlságosan vissza a múltba, hiszen a holland srácok koruknál fogva még nem tudták meglépni azt, amitől nemzetközileg is kiérdemelnék a nekik járó hírnevet. A korábban Budapestet is megjáró és élőben több, mint lehengerlő csapat azonban legújabb, ingyenesen letölthető Arrogance. Ignorance c. EP-jével igyekszik áttörni saját kereteit és egy nagyobb közönséghez szólni. A korábban megjelent két videó mellé azonban most az új dalcsokrot népszerűsítő Holy Water klipje is megérkezett, melyet a Careless Films stábja alkotott meg. Modern és dallamos metalcore rajongóknak kötelező:
A Sum 41 igencsak sokat változott az utóbbi években, aminek eredményeként legutóbbi Screaming Bloody Murder c. nagylemezük jócskán különbözött is korábbi anyagaiktól, mindamellett, hogy megvolt benne az a bizonyos Deryckékre jellemző íz. A Sziget fesztiválon adott koncertjük azonban jó vagy rossz irányba változástól függetlenül igencsak megosztotta a nézőközönséget, ugyanis a megfáradt kiállás mellé az élőben alig-alig mükődő új dalok kifejezetten nem álltak jól nekik, ellenben a klasszikus ‘Pite slágerekkel. Az új lemez viszont talán legkülönlegesebb dalára, a Blood In My Eyes-ra forgatott Michael Maxxis által rendezett hét és fél perces (!) videó egy éretebb és komolyabb Sum 41-t mutat, mint valaha. Szerintetek mennyire áll ez nekik jól?
Az ortodox Korn rajongók számára bizonyára nem ismeretlen csengésű név a Fear And The Nervous System, hiszen ebben a zenekarban tisztelhetjük Munky külön bejáratú projektjét, amiben a Repeater soraiból ismert Steve énekel, a Faith No More, ex-Brujeria Billy Gould basszerozik (ő egyébként vendégszerepel a legújabb Angertea nagylemezen is), a Bad Religion dobosa, Brooks Wackerman üti a bőrőket és a jelenlegi Korn további két session zenésze is besegít. Az általunk is elemzésre került debütlemezről pedig most David Yarovesky rendezésében megérkezett Choking Victim klipje, amit az alábbiakban meg is tekinthettek. A kérdés már csak az, hogy szerintetek mi a sorrend a jelenlegi Korn, a Love and Death és a Fear And The Nervous System között?
Az emo körökben alapvetésnek számító Further Seems Forever 2010-es visszatérése igazi pirosbetűs ünnep volt azok számára, akik valaha is élték a nemrég általunk is méltatott The Moon Is Down c. bemutakozó nagylemezüket, hiszen a zenekar négy év után nem Jason Gleasonnal vagy Jon Bunchcsal az élén tért vissza, hanem a kultikus bemutatkozó anyagot feléneklő Chris Carrabbaval (Dashboard Confessional). A politikát pálfordulást végrehajtó Rise Records kötelékében pedig már érkezik is az urak két éves munkájának eredményeként megszülető visszatérő lemeze, mely október 23-án fog megjelenni Penny Black címmel (kedvcsináló itt). Erről a lemezről érkezett meg előfutérként a So Cold c. sláger. A kérdés már csak az, hogy lesz-e olyan jó a Penny Black, mint anno a The Moon Is Down volt?
Talán ez az a név, amit itt a NuSkull hasábjain egész biztosan nem kell bemutatni, hiszen a Tim Lambesis által vezetett formáció egyike a leginkább alapvető metalcore zenekaroknak, akik már bőven tettek le annyit az asztalra, hogy nevük bekerült a zenei történelem könyvekbe. Az idén tizenkettedik születésnapját ünneplő As I Lay Dying szeptember 25-én a Metal Blade Records gondozásában fogja megjelentetni hatodik nagylemezét, mely stílszerűen az Awakened névre hallgat. A negyvenkét perces Bill Stevenson (pl. Descendents) által producerelt lemezről folyamatosan futnak be az infomációk, amelyek közül eddig a legemlékezetesebb az A Greater Foundation c. új szerzeményre forgatott videó:
A jelenleg dobos hiánnyal küzdő BoyHitsCar neve azok számára lehet ismerős és egyben azok számára ajánlatos, akik szeretik a laza, slágeres, de mégis igényes dallamos rockzenekarokat. Az igencsak alul értékelt és jövőre húsz éves fennállását ünneplő zenekar tavaly jelentette meg negyedik nagylemezét Stealing Fire címmel, amely szinte semmiféle promóciót nem kapott sem itt, sem más oldalakon. A Cregg Rondell vezette csapat minden bizonnyal többek között ezért is jelentette meg most a BlankTV-csatornáján keresztül legújabb klipjét, mely a legutóbbi nagylemez Dreams (of Foreign Metabolic Circumstance) c. dalához készült el.
Idehaza azért terjedt el meglehetősen nagy körökben az A Week Of Sundays neve (Acuity.Music!), mivel ezek a németországi srácok a szóbeszéd szerint Szegeden egy igencsak lendületes és emlékezetes koncertet adtak az egybegyűlteknek. Mostanában a pop-punk/metalcore elemeket keverő zenekarok (ezt az „easycore” dolgot egyszer és mindenkorra felejtsük el) meglehetősen elszaporodtak, így elég nehéz az érdeklődők számára kiszűrni az értékesebb formációkat a korpa közül, azonban a főleg pop-punk elemekkel operáló A Week Of Sundays talán megér egy próbát. Ha az alábbi srácok nem is váltják meg a világot zenéjükkel, de őszinteségben és kedvességben talán így is képesek fricskát mutatni híresebb társaiknak. Íme a Set Sail For The Stars klipje Mike Meyer rendezésében:
A Bleed From Within új videója, azért lóg ki az eheti klipözön listából, mert nem egy klasszikus értelemben vett klipről beszélhetünk, hanem csak az új dalt bemutató videóról, azonban úgy ítéltük meg, hogy ahhoz viszont elég jól sikerült, hogy akár itt a klipek között is tárgyalásra kerüljön. A Bring Me The Horizon kistestvérének titulált skót csapat eddig két nem igazán az egyediségéről elhíresült albummal a háta mögött egy új hangzásvilág felé közelít, amiről az It Lives In Me c. dal alapján joggal remélhetjük, hogy jobban fog nekik állni, mint bármi, amit korábban kiadtak a kezeik közül. Az új album nagyon nagy erőkkel készül mi pedig kíváncsian várjuk, pláne, hogy az október 19-én a Crossfaith és a Bury Tomorrow oldalán újra hazánkba érkező formáció minden bizonnyal az alábbi dalt is beépíti szettjébe:
A leedsi iLiKETRAiNS (mostanában már inkább I Like Trains) mondhatni hagyományos post-rock csapatként kezdte meg pályafutását, azonban az utóbbi időben erőteljesen elmozdult egy kommerszebb, indie-hatásokkal tűzdelt irányba, mindattól függetlenül, hogy a korábbi elemek is megmaradtak és máig visszaköszönnek érzelmileg igencsak hullámzó zenéjükben. A november 7-én a Caspian oldalán hazánkba érkező zenekar pedig minden bizonnyal előszeretettel mutatja majd be idén áprilisban megjelent The Shallows c. nagylemezét, amelyről az alábbiakban a koncertindító Beacons c. dal is kapott egy klipet, melyet a Matt Hopkins/Ben Lankester duó rendezett.
Az Anthony Green (többek között: ex-Saosin, ex-The Sound of Animals Fighting) vezette philadelphiai Circa Survive első két nagylemezével (Juturna, On Letting Go) megalapozta nevét a „progos” és minőségi indie rock körökben és az azóta megjelent két album is csak hozzátenni tudott ehhez, noha az ősrajongók máig kiállnak a debütlemez mellett. A kiadó nélkül megjelent szűk egyórás játékidőre rúgó Violent Waves, azonban így is beváltotta a hozzáfűzött reményeket, de hogy tényleg egy annyira erős lemezről van-e szó, mint amilyeneket bő öt éve alkottak Greenék azt segít eldönteni a napokban debütált Suitcase c. dalhoz elkészült klip, melyben egyébként a Zolof the Rock and Roll Destroyer (korábban Anthony is énekelt náluk) énekesnője, Rachel Minton is vendégszerepel. Rendező: Dannel Escallon.
Az Adelitas Way tipikusan az a csapat, amelyekinek minden esyéle és lehetősége is megvan arra, hogy gyakorlatilag rekordidő alatt világsztárok lehessenek, azonban erre az idén megjelent Home School Valedictorian c. második nagylemez után sem került sor. Hogy miért az rejtély, hiszen egy nagy közönség számára zenélő igényes csapatról van szó, akiknek a legminőségibb producerek egyengették útjukat és olyan zenekarok oldalán mutatkozhattak be, mint a Guns N’ Roses, a Papa Roach, a Godsmack, a Seether, a Staind vagy épp a Puddle Of Mudd. Szerintetek, hogy hogy eddig még nem futtotak be olyan széles körben? Mindenestre a kérdés eldöntésében biztosan segít az Alive c. dalukhoz elkészült vadonatúj klip:
Ha a Sumerian Records szerződtet valakit, akkor azok a srácok azonnal óriási előnnyel indulnak attól függetlenül, hogy adták-e már ki bármilyen hangzóanyagot vagy sem. A The HAARP Machine esetében is pont így történt, hiszen az arab származású Al Mu’min vezette londoni formáció egyetlen kiadott kedvcsináló videóval óriási rajongótábort gyűjtött maga köré ezzel megalapozva a széleskörű érdeklődést az idén október 15-én megjelenő Disclosure c. nagylemezéhez, amelyről a Pleiadian Keys képében meg is érkezett az első teljes értékű előfutár. Egy biztos: ha kedveled az olyan technikás és minőségi csapatokat, mint az Animals As Leaders, a Monuments, az Aliases, a The Contortionist vagy a Veil Of Maya, akkor a The HAARP Machine-nal sem lőhetsz bakot.
Az utóbbi három hét rendre hozott egy-egy frissen megjelent Green Day videót (Oh Love, Kill The DJ, Let Yourself Go), így folytatva a sort a harminchetedik hét sem volt ez alól kivétel. Billie Joe-ék most a szeptember 21-én megjelenő ¡Uno! c. nagylemezük Nuclear Family c. dalához készítettek el egy videót, melyet Farm League rendezett. Az albumtrilógia következő epizódjai közül a ¡Dos! még biztosan ebben az évben, míg a ¡Tré! leghamarabb 2013 tavaszán fog megjelenni. Így már csak három kérdés merül fel: szerintetek jó úton halad-e a Green Day, vajon lesz-e jövő héten is friss klipmegjelenés a részükről és a legfontosabb, hogy az eddig megjelentek közül szerintetek melyik az új album legerősebb tétele?
A metalcore körökben is nagy népszerűségnek örvendő alapvetően klasszikus heavy/speed metal elemeket megannyi esetben modern köntösbe bújtató és a humor faktort is bőven kimerítő 3 Inches Of Blood idén márciusban jelentette meg ötödik nagylemezét a Century Media Records gondozásában Long Live Heavy Metal címmel. Cam Pipes és barátai nem is kívántak és nem is változtattak az eddig jól bevált recepten, ahogyan azt a korábban debütált Metal Woman c. klipjükben is tapasztalhattuk és ahogyan azt legújabb Leather Lord c. videójuk kapcsán is érzékelhetjük:
A Taproot neve leginkább az ezredforduló környékén terjedt el, amikor is 2000-es Gift által megalapozott hírnév sokszorosára nőtt a két évre rá érkező Welcome c. nagylemezzel, amin helyet kapott a srácok máig legmarkánsabb slágere, a Poem is. Azt követően három nagylemezen át a nu metal halálának árnyékában igyekeztek sokszor kifejezetten izgalmas és említésre méltó megoldásokkal elevickélni, mígnem felvettek egy jóval könnyedebb rádió rock hangzást, aminek eredményeképpen megérkezett az idén tavasszal megjelent The Episodes. Ehhez készült el most a második videó (az első a No Surrenderre) a The Everlasting c. dalhoz. Mit szóltok hozzá?
A Letter To The Exiles egy meglehetősen új keletű formáció, amit azonban joggal tekinthetünk az Alove For Enemies utódjának még, ha a Erich már az első két kiadványt (A Call To Arms, The Shadow Line) követően ki is vált a csapatból. A többnyire veretes breakdownokból álló modern és feszes metalcore zenekar második nagylemeze augusztus 14-én jelent meg Make Amends címmel a Facedown Records gondozásában és a The Greater Hands Of Lesser Sons képében már meg is érkezett az első klip, melyet James Appleton rendezett. Az általunk is megkritizált nagylemezt olyanoknak ajánljuk leginkább, akik élik a For Today, Misery Signals vagy épp a kiadótárs Onward To Olympas hangzásvilágát.
Az idehaza ezidáig teljes ismeretlenségbe burkolózó észak-karolinai pop-rock/pop-punk Divided By Friday 2006-ban alakult és azóta kizárólag EP-kel, szám szerint ötöt megjelentetve kommunikált rajongóival (Maybe In A Memory, Holy Nights and Snowball Fights, Too Legit, The Constant, Prove It). Legutóbbi Prove It c. kiadványával azonban a Hopeless Recordsnak köszönhetően a srácok zenéje jóval messzebb jutott, mint korábban arról nem is bezsélve, hogy bekerültek az idei Warped Tour csapatok közé is. Ezt a kalandot hivatott összefoglalni az alábbi Forget And Follow c. új dal, mely remélhetőleg a srácok közelgő nagylemezén kap majd helyet, ha megtetszett, akkor viszont addig is ajánljuk figyelmetekbe a kiadó válogatáslemezét, az Another Hopeless Summer 2012-t, amin ez a dal is helyet kapott.
Az eheti maratoni klipözön rovatunk végére egy igaz nagy dobást hagytunk nektek. A Becoming The Archetype 2005-ben Terminate Damnation c. albumával robbant be a köztudatba, amit a metalcore elkötelezett hívei egyként öleltek a keblükre. Azt követően két szintén erőteljes, de ennek ellenére megosztó anyag következett a sorban (The Physics of Fire, Dichotomy). A tavalyi Celestial Completion képében azonban a csapat legtöbb még reményteli híve is elfordult tőlük, ami a tagokat is megviselte, így egyéb belső konfliktusok miatt (is) a felállás Seth „Count Seth” Hecox gitárost leszámítva teljes egészében lecserélődött, így az elvárás teljesítése még inkább távoli célnak tűnt, azonban a szeptember 18-án megjelenő I Am c. nagylemez már az első kedvcsináló videókat követően rögtön rajongók ezreit édesgette vissza a csapathoz, így a The Time Bender klipjét és minden egyéb tényezőt latba vetve joggal remélhetjük, hogy az új album egy erősebb Becoming The Archetype képét mutatja majd, mint valaha. Ti mit gondoltok?