KLIPÖZÖN 2012/51: megjött az eheti kliptermés!

Az elmaradt apokalipszis következtében, ahogy azt már megszokhattátok vasárnap ismét új klipözön epizóddal jelentkezünk: az év utolsó előtti hetén máris új klippel jelentkezett a Papa Roach, a Deez Nuts kiadta fennállásának legmarkánsabb slágerét Sam Carter közbenjárásával, mindemellett olyan új nevek is bemutatkoznak most, mint a Beheading Of A King, az All Shall Perish oldalhajtásnak mondható Oblivion vagy a Deepest Emptiness. Az Architects és a Fish! ezúttal kimarad, hiszen az ő aktualitásaik inkább a szöveges videó kategóriába esnek. Az ötvenegyedik heti teljes lista a következő: Deez Nuts, Make Do And Mend, Beheading Of A King, Torche, Issues, Energy, Deepest Emptiness, Die Apokalyptischen Reiter, Of Mice & Men, Arsis, August Burns Red, Circa Survive, Anti Fitness Club, Oblivion, Pierce The Veil, I Am Carpenter, Marauders, Fleshgod Apocalypse és Papa Roach. Nos?

DEEZ NUTS – BAND OF BROTHERS

A poénhardcore-ban utazó (mondjuk hozzájuk képest az ISHC kb. Monty Python), az I Killed the Prom Queen dobosa által vezetett Deez Nuts úgy döntött, hogy 2013-ban érkező, Bout It c. lemezére megírja azt a dalt, ami a junior hardcore színtér számára olyan lehet, mint a Korpiklaani Vodkája a folkmetálosoknak: egy gagyi, de nagyon slágeres szám, amit összeborulva együtt tudnak énekelni, miközben könnyes szemmel áradoznak a barátságról, a bulikról és leküldik a tizenkettedik sört is (jelen esetben mondjuk inkább tekernek pár cigit). Mivel JJ Peters – akihez hasonló swagje Evan Seinfeld óta senkinek nem volt a színtéren – nem tud tisztán énekelni (se rappelni, dalt szerezni, stb.), így elhívták Sam Cartert az Architects-ből, hogy ne csak a britek profitáljanak abból, hogy a szőke frontember évek óta énektanárhoz jár. A végeredmény így a laptop előtt pont olyan, mint egy este már a harmadik „ajj, tesó, kurvára imádlak” ölelést józanon fogadni. (JÁ)

MAKE DO AND MEND – DISASSEMBLE

Érezhetően nem az erőssége (mondjuk nem is kell, hogy az legyen) a Make Do and Mendnek és menedzsmentjének a klipötletek kitalálása, hiszen idén sikerült alulmúlni az előző lemez „scene szoba” és „gagyi animáció” felhozatalát a Lucky 1.0 imidzsklipjével és jelen videóval, ami élő felvételeket vegyít nem mással, mint stúdióbeli képsorokkal – ez azért is meglepő, mert azóta elvileg (több) pénz állt a házhoz. Természetesen a dal azért továbbra is jó, a zenekar pedig remek társasággal érkezik jövő februárban Budapestre, ahol majd bizonyára ez a szám is felcsendül. (JÁ)

BEHEADING OF A KING – HANDCRAFTED

A kanadai Beheading Of A King a nevükben szereplő királyhoz hasonló bánásmódot ígér, már ami a zenéjüket illeti; döngölő breakdownok, arcleszaggató ritmizálás, ráadásul a tiszta éneket sem érezték kiváltképp szükségesnek. Ha valakinek elnyerte a tetszését a ’Handcrafted’ klipje érdemes felkutatni a srácok korábbi két kislemezét is – az első a zenekar nevére, a második pedig ’Quasar’ címre hallgat -, mert ugyan nem helyezik minden irányban távolabbra a stílus határaiként funkcionáló betoncölöpöket, egészen kellemes módon maradnak meg azok között. (FB)

TORCHE – SOLITARY TRAVELER

Némileg megosztó, de szerintünk kiváló idei albumához a Torche eddig csak egy hitvány sportklipet forgatott, és ezt a hibát sajnos nem javítja ki az új video, mivel a Harmonicraft egyik elszállósabb dalához sikerült egy olyan klipet elkészíteni, ami egy az egyben az, amit háttérvetítésként tudnánk elképzelni a csapat koncertjének lebegősebb percei alatt – még néhány másodpercnyi zenekari bevágás is van, hogy ezt az érzetet erősítsék. Igazából önmagában a dal sem állja meg a helyét (albumon viszont tökéletes), szóval duplán rossz választás volt ez így, bár a hangulat talán megmenti. (JÁ)

ISSUES – THE WORST OF THEM (AKUSZTIKUS)

Bár nem robbantott óriásit az Issues bemutatkozó EP-je, népszerűségben már lassan túlnövi anyabandáját, a Woe, Is Me-t. A mesterségesen szított ellenségeskedés lassan csillapodni látszik és végre mindenki a saját dolgával foglalkozik, így úgy döntött a banda, hogy az ingyenesen letölthető akusztikus átirathoz, a The Worst Of Them-hez videó is dukál. Rendes klipre ugyan nem futotta a srácoknak, de így legalább élőben is megcsodálhatjuk az igencsak szemrevaló férfiembereket, ahogy meghitten és érzelmesen akusztikus nótát dalolgatnak.

ENERGY – 25 HOLIDAYS

Ünnepi dal, nulla klip, zeneileg továbbra is az Another Yesterday a jelenük. Maga az Energy viszont a videóval ellentétben egy érdekes történet. Ígéretes dallamos hardcore zenekarként indultak, ami 2008-ra odáig jutott, hogy az év egyik legjobb albumát adták ki az Invasions of the Minddal – már ennek a megírásában is részt vett egy bizonyos Mike Rendini nevű billentyűs/producer, aki később hivatalosan is tag lett. Valószínűleg az ő hatására, illetve az énekes Tank kreatív változásai miatt a banda hangzása új irányt vett, volt egy csomó tagcsere mellett Misfits-inspirálta EP, kísérletező EP, Valentin-napi EP, és egyenként kiadott dalok is (ezek mind összegyűjtve itt meghallgathatók). Mióta kilépett, kiadtak egy feldolgozásokkal (Ramones, Dag Nasty, Battery, stb.) teli EP-t, egy halloweeni és egy karácsonyi dalt, és már nem Bill Hauser rajzolja a borítóikat. Mindez három év alatt. (JÁ)

DEEPEST EMPTINESS – VENGEANCE

A Szerbiában megalakult, de magyar tagokból álló Deepest Emptiness egy ízig-vérig metalcore dallal próbálja megragadni a hallgatóság figyelmét. A hasonló zenekarokkal továbbra is Dunát lehetne rekeszteni, így aztán a Vengeance sem rossz, viszont nem is fog túl sok meglepetést okozni, legalábbis ez a klip egész biztosan csak arra jó, hogy legyen ilyenje is a zenekarnak. Kis József Watch My Dying-os pólóján kívül másra nem is lehet igazán visszaemlékezni, még talán arra, hogy a Marauders-hez hasonlóan itt is dolgozni kell még az egyszerre és ütemre történő felugráson. (BG)

DIE APOKALYPTISCHEN REITER – WIR REITEN

A Die Apokaliptischen Reiter (na, vajon honnan származnak?) mindig a világ legkülönösebb metálbandái közé tartozott: afféle lájtos küllemű Rammsteinként mocsokhülye cuccokban (elég vetni egy pillantást Dr. Pest szintisre és az ő szopóálarcára) játszanak különböző metálirányzatokat összekutyuló zenét, és az egésznek annyira egyedi a humora, hogy súlyos agyi elváltozások kellenek a maximális élvezethez. Az új klipben kicsit komolyabbra veszik a figurát, egy hungaricásan giccses balladát filmesítettek meg, de a háttérben hallható szintiszőnyegeknek és Fuchs úr fizikai képtelenségnek tűnő arcszőrzetének (no meg a jóféle Hochdeutsch-nak) köszönhetően elég lökött a dolog ahhoz, hogy ne akarjuk egy percen belül kikapcsolni. (BG)

OF MICE & MEN – THE DEPTHS

A Rise Records nem hagyja békében nyugodni az egykori Attack Attack! frontember – Austin Carlile – bandáját, az Of Mice & Men-t, és még azelőtt szeretne minél több bőrt lehúzni a metalcore bandáról, mielőtt ismételten kirúgnák énekesüket, hogy aztán nagy duzzogva mégis csak visszavegyék köreikbe. Ezzel összhangban az új album előtt még a tavalyi The Flood deluxe változata is megér egy kiadást, amelynek egyik bónusznótájához, a The Depths-hez készült el a legújabb videoklip.

ARSIS – CARVE MY CROSS

A technikás és dallamos death metalban utazó Arsis új videója megpróbál nem imidzsklip lenni, amit kisebb részt azzal érnek el, hogy fura környezetben játszik a zenekar, nagyobb részt viszont azzal, hogy a tagok egy szellemházban járkálva azon kapják magukat, hogy nem csak üres ijesztegetésről van szó. Ahogy a zenéjük hangulata, úgy ez is félkomoly, de legalább történik benne valami, még ha ebből az idegesítő beállítások miatt nem is látunk sokat. A dal egyébként az idei Lepers Caress EP-en kapott helyet. (JÁ)

AUGUST BURNS RED – FROSTY THE SNOWMAN

Ha valaki azon gondolkozik, honnan ismerős annyira ez a szánkót húzó fiatalember, az valószínűleg negyedjére is végignézte az August Burns Red karácsonyi dalaihoz készült egyenvideoklipet. Bár a sztori ezúttal sem lett izgalmasabb, most már legalább youtube-ról is hallgathatjuk karácsonykor a pennsylvaniai metalcore banda ünnepi dalait, amelyek közül a legfrissebb a Frosty The Snowman, amit az általunk is kivesézett Sleddin’ Hill-en hallhat a nagyérdemű.

CIRCE SURVIVE – SHARP PRACTICE

Amennyire nem tudott működni albumként az idei Circa Survive lemez, annyira üdítő tud lenni néha egy párperces adag a zenéjükből, amit mi sem bizonyít jobban, mint az, hogy mennyire működik a Sharp Practice. Ha nem is feltétlenül újranézendő, de érdekesen megvalósított, látványosnak hazudható video, és négypercnyi progresszív indie rock – ennek a zenekarnak vagy Juturnákat, vagy EP-eket kéne írnia, mert rövidtávon még nem fáradnak, ezt bizonyítja a Violent Waves második dala is (meg a következő három is a lemezen). (JÁ)

ANTI FITNESS CLUB – KÖTÉLTÁNC

Gitárzenei körökben pár éve még Fluor-szerű káromkodásnak hangzott az Anti Fitness Club neve, de a zenekar sikerrel átvészelte az „emo/scene” divathullám és a Myspace hanyatlását (hasonlóra külföldön pl. a My Chemical Romance volt még képes), amit valószínűleg annak köszönhetnek, hogy egyszerűen gondolkodnak. Hiszen ha a nyugati divatot meglovagló, érzelmes pop-rock zenekarod alól kifut a trend, akkor egyszerűen fogd meg a zenéteket eddig is eladó szentimentális hangvételt, és nagyítsd fel. Az AFC így a komoly ízlésbeli változások ellenére is megmaradt listavezető hazai tinizenekarként, hiszen a Kötéltáncban is hallható, zenei elemeken túllépő érzelemközpontúságra került a hangsúly, ami ugyan tocsog a giccsben (ezen nem segít a rendkívül mélynek szánt, igényes, de üres, és pocsék befejezéssel bíró klip sem), de eladja a zenét. Hogy kiknek? Érzékeny fiataloknak, és azoknak, akik máig nem unták meg a pillangók egyedfejlődésének szimbólumvilágát. (JÁ)

OBLIVION – RECLAMATION

Nem is olyan régen számoltunk be Nektek az All Shall Perish alapító gitárosának, Ben Orumnak rendkívül hirtelen jött távozásáról, valamint új csapatáról, az Oblivionról. Ben ezúttal basszusgitárt ragadott a kezébe, és rendkívül gyorsan egy technikás vonalon mozgó death zenekar fontos elemévé avanzsált. A klipesített ’Reclamation’ a hamarosan – egész pontosan január elsején – megjelenő ’Called To Rise’ című albumról származik. Nektek hogy tetszik? (FB)

PIERCE THE VEIL – HELL ABOVE

Már a két évvel ezelőtti Isles & Glaciers baromkodás kellő legitimációt szolgáltatott Vic Fuentes zenei karrierjéhez, hiszen ott a saját játékában (is) hülyére verte Justin Biebert, még ha ez nem is feltétlenül jutott el a korban komoly átfedéseket mutató célközönséghez. A Hell Above-hoz forgatott, jól válogatott képekből király ritmusban vágott koncertklip pedig újabb bizonyíték arra, hogy a Collide with the Sky az év egyik legjobb emocore anyaga, és nem csak a most már sajnos hagyományosan harmatgyenge mezőny miatt. (BG)

I AM CARPENTER – FIGHTS

A legtöbb olvasónk számára valószínűleg ismeretlenül csengő I Am Carpenter a Brand New által inspirált rockhangzás egyik legújabb csillaga lehetett volna, és akár az is lehet majd a későbbiekben a My God Clara című nagylemezük, de sajnos erre nincs sok esély, mivel a zenekar többévnyi közös zenélés után feloszlott. Az albumról hamarosan mi is leírjuk, hogy mitől olyan jó, de addig is egy teljesen feleslegesen elkészített, alacsony költségvetésű klipet láthattok, aminek a kiadása így, posztumusz kicsit furcsa, biztosan még a feloszlás előtt forgatták le. Inkább ajánljunk a Bandcamp-oldalt. (JÁ)

MARAUDERS – SOMEONE KILLED SUMMER

A hét egyik legizgalmasabb magyar dobásaként ezúttal már egy klippel mutatkozott be a kecskeméti Marauders, akiket korábbról már a ‘Bemutatjuk’ rovatunkból ismerhettek. A hazai viszonylatban egy kifejezetten korrekt imidzs klippel kiálló ötös érezhetően nem minden esetben tudott lazán és ösztönből zenélni a kamera előtt, de a tényen, hogy a dal egy egy újabb izgalmas hazai csapat képét vetíti előre ez nem változtat. Remélhetőleg még hallunk felőlük. (BK)

FLESHGOD APOCALYPSE – THE FORSAKING

Az olasz Fleshgod Apocalypse olyan mint a Kasszafúrók fivérek, azaz mindig nagyban gondolkoznak. A nagyívű képi megvalósítás ezúttal az utóbbi nagylemez The Forsaking című dalához készült el, amiben a balett került a középpontba és valljuk be, ha valaki nagyon magasra teszi a lécet onnan könnyebb bukni is. Az emberfeletti dobos révén (aki ugye korábban az Hour Of Penance énekese volt) elhíresült csapat azonban még nem esett ebbe a hibába vagy mégis? Te mit gondolsz? A rendező ismét Salvatore Perrone volt, aki a The Violation klipjét is jegyzi. (BK)

PAPA ROACH – BEFORE I DIE

Bár a legutóbbi Papa Roach lemezen a vártakkal ellentétben egész sok tökös nótával találkozhattunk, a lassan nyugdíjaskorba lépő „nu-metal” banda inkább a lassabb, balladaszerű dalait részesíti előnyben, ha klipkészítésre kerül a sor, hiszen a fiatal lányokat nem olyan könnyű már megfogni szimplán azzal, hogy 16 éves scene arcnak öltözünk be minden egyes alkalommal, ha lehetőségünk adódik rá. A 37-hez közelítő Jacoby Shaddix tehát nem a legszebb látvány a legújabb videóban sem, de a klipben szereplő hölgy egy-két villantása talán nekünk is megéri azt a pár percet, amíg némára kapcsolt hangfalakkal végignézzük a Before I Die-ra készült klipet.