2012. november 4.
Az utóbbi napokat egyértelműen a váratlanul elhunyt Suicide Silence énekes, Mitch Lucker halála lengte körbe, azonban az élet zakatol tovább és nincs ez máshogy a klipek terén sem: szerencsére ez a hét is, ahogy lassan most már mindig ismét bővelkedett a friss videó debütálások terén, sőt kér friss magyar klip is helyett kapott a negyvennegyedik heti klipözön rovatunkban. A teljes lista pedig a következő: Twelve Foot Ninja, Ill Niño, Kreepmaster, Guerrillas, Blaqk Audio, Demoraliser, Try Me/Love Me, Man Must Die, Homewrecker, Sienna Skies, OM, How To Destroy Angels, Promethee, Lights és August Burns Red. Tizenhét friss klip, szerinted melyik a legjobb?
A Twelve Foot Ninja egy ausztrál zenekar, akik 2008 óta hobbiból minél több stílust próbálnak belepréselni a dalaikba, aminek legújabb eredménye a pénteken megjelent Silent Machine nagylemez. A Coming For You-hoz forgatott klippel bizonyára el fogják érni azt, hogy ne csak a kontinensükön legyenek ismertek, hiszen ha koncepciójában nem is ér fel a videó a Dani Californiához, de az, hogy a zene és a képek is változnak az egyes stílusváltásoknál (olyan, mintha egy zenekar adná elő a Walk This Way fura, német változatát), mindenképp a hét videójává teszi a klipet. Azok se kapcsolják ki az elején, akik gyűlölik a modern metalt. A rendező személyében Will Gaffney-t tisztelhetjük. (Jávorkúti)
Nyáron a Dürer Kertben egy remek koncerttel örvendeztette meg az érdeklődőket az Ill Niño, a banda élő teljesítményének intenzitását pedig jól bizonyítja új klipjük. A filmre vett, és a budapesti buli közti legfontosabb különbségek: #1: a magyar közönség még nem hallhatta élőben a La Epidemia című, vadiúj dalt, melyben a klipben is szereplő, Emmure-főnök Frankie Palmeri vendégeskedik, #2: a felvételen Dave Chavarri dobol, aki a banda liliputi méretű nyári turnéját beutazási nehézségek miatt ki kellett, hogy hagyja. Hamarosan véleményezzük az új lemezt! (Bene Gábor)
Manapság az egyszemélyes projektek korát éljük, ezért nem meglepő módon, kis hazánkban is egyre több ilyen kezdeményezésre bukkanhatunk. A Csák Péter által megformált KreepMaster pedig minden bizonnyal a legjobbak közé kívánkozik. A futurisztikus hangulatú, összetett ritmusoktól sem mentes riffek már ismerősek lehetnek a tavalyi Prepare To Meet Your God EP-ről, vagy az idén szeptemberben megjelent Supralizer című nagylemezről, melyről a címadó tételhez készült az alábbi videó. A projekt bemutatására anno itt kerítettünk sort. (Földesi Balázs)
A kolozsvári Guerrillas neve minden bizonnyal sok embernek ismerősen cseng, hiszen a thrash/hardcore csapat már többször is játszott hazánkban, most novemberben pedig a Cadaveres oldalán látogatnak meg néhány klubot határon innen és túl. Magyarországon november 24-én Győrben, december 1-én pedig Székesfehérváron lehet elcsípni a kombót. A zenekar legújabb klipje pedig tegnap debütált a Together Forever Stronger című dalhoz, ami a srácok hivatalos honlapjáról ingyenesen letölthető azonos című EP-jén található meg. A rendező Fetykó Gábor-Áron volt. (Zahorán Csaba)
A Blaqk Audio az AFI két tagjának, Davey Havok énekesnek és Jade Puget gitárosnak a projektje, ahol a szintipop-mániájukat élik ki – annak, hogy ezt nem az AFI-ban teszik, bizonyára mindenki örül, főleg, hogy nem ez tartja fel a punk/rock sztárzenekart, hiszen a Bright Black Heaven már a Crash Love előtt kész volt. A Blacqk Audio fürdik a Depeche Mode hatásokban (ennek megfelelően aktuálisnak kicsit sem nevezhető), és ezt a klipen is látni: fekete-fehér, belassított felvételek, csaj, tengerpart, normálisan kinéző Havok. Igazán kár, hogy az egész projekt arról árulkodik, mint a Chinóval elkészített Bassnectar dal: egy isteni hang önmagában nem elég. Íme a Faith Healer klipje: (Jávorkúti)
A Demoraliser videója nem túl eseménydús, olyannyira nem, hogy az egyetlen gondolat, ami eszünkbe juthat a klip nézése közben, hogy bizonyos nagygyűléseken vajon miért nem építenek hasonló falakat Orange ládákból? Az angliai Innsmouth-ból Grimsby-ből származó metalcore zenekarról legutóbb itt írtunk, de azóta megjelent első nagylemezük is, A Living Nightmare címmel, erről választották ki klipforgatás céljából a The House Always Wins című dalt. (Bene Gábor)
Miközben a brit Heart In Hand második lemezét készítgeti (Almost There, februárban érkezik), Charlie Holmes énekesnek maradt ideje még egy projektre (ez a Try Me/Love Me), mely elsőszámú csapatával ellentétben inkább egy egyszerűbb, sötétebb és agresszívebb hardcore punkot kíván képviselni (az egyszerű sikerült is). Az Oh, Princess az első meghallgatható dal a még idén érkező, négydalos debütáló EP-ről (Young Love), a hozzá forgatott klipben pedig Aemelia Fox modell ravaszul végez a Frank Turnerhez hasonlóan dekoratív énekessel. (Jávorkúti)
A technikás és modern death metal szerelmesei számára egész biztosan ismerősen cseng a skót Man Must Die neve, hiszen három méregerős lemezzel a hátuk mögött az egyik legígéretesebb csapatként tekinthettünk rájuk, azonban az utóbbi időszakban kissé kiesetek a látószögből, de mint kiderült új lemezükön dolgoztak, mely akár még idén megjelenhet, de legkésőbb jövő tavaszig biztosan napvilágot lát. Ha valaki nem hiszi, akkor nézze meg az Antisocial Network új klipjét:
Nagyon szerettük a Homewrecker idei lemezét, hiszen a Full of Hell mellett vele is bizonyította az A389 Recordings, hogy a mai napig az egyik legjobb kiadó, a Worms & Dirt pedig egy olyan karambolja volt a különböző “negatív” zenéknek, ami elementáris erővel talált utat a kiadót a ’90-es években megismerők füleihez (ehhez azért Bill Korecky is kellett). Kicsit felesleges is egy koncertklipen kívül bármi más egy ilyen stílusú zenekarnak, ennek megfelelően pedig a béna bevágások, ha nem is sokat, de elvesznek a remekül kinéző házibuli hangulatából. A klip Todd Thompson munkája. (Jávorkúti)
A Sienna Skies neve még nem egy igazán bejáratott név a nemzetközi undergroudban, de a Sydney-központú modern metal/emocore csapat legújabb lemezével (2007 óta léteznek!) igyekszik ezen változtatni és erre minden esélye meg is van, hiszen az Artery Recordings gondozásában november 16-án megjelenő The Constant Climb körül már most elég nagy a visszhang és a Game Changer klipje pedig mindezt minden bizonnyal a maximális fordulatszámra is pörgeti a műfaj rajongói körében. A Chris Farley törvénytelen gyereke által vezetett csapat szerencsére nem is veszi túl komolyan magát, így az utoljára felmerülő kérdés már csak az, hogy nálad bejön amit látsz és hallasz a Sienna Skies-tól?
Alig pár napja debütált a Budapest hardcore The Last Charge új videoklipje a legendás N.W.A. album, a Straight Outta Compton után elnevezett Straight Outta Nowhere-hez, amely egyben a nemrég megjelent friss anyag címadója is. A srácok pénteken tartottak lemezbemutató koncertet a Dürer Kertben, többek között a minap új EP-vel jelentkezett The Banished és az új lemezzel előrukkoló Wasted Struggle oldalán. A koncerten felvettük a dalt élőben is, ami itt érhető el.
Az OM zenéjével sajnos ezidáig koránt sem foglalkoztunk annyit, amennyit megérdemelt volna, hiszen a több, mint tíz évvel ezelőtt feloszlott (és azóta már újra aktív) doom legenda Sleep romjain megalakult az anyacsapathoz többnyire hű zenével operáló duó (már csak Al Cisneros eredeti tag) eddigi munkássága több mint említésre méltó. Négy stúdiólemezzel a hátuk mögött most nyáron jelentették meg az ötödiket Advaitic Songs címmel, aminek népszerűsítése gyanánt most megjelent egy friss klip a State Of Non-Return című dalukhoz Walter Lech rendezésében.
A Napalm Death szerencsére az a zenekar, akiket senkinek nem kell bemutatni, hiszen a grindcore/death metal atyaúristeneinek számító legendák már tizenöt nagylemezen és számtalan egyéb kiadványon keresztül bebizonyítottak, hogy miért is érdemesek erre a címre. A csapat azonban nem éri be ennyivel és tovább hajtja az amúgy is jól menő szekeret: legújabb fogásként egy turné klipet dobtak össze az idén megjelent Utilitarian lemez Everyday Pox c. dalához:
A How To Destroy Angels az Oscar-díjas dalszerzőpáros, Trent Reznor és Atticus Ross (The Social Network, The Girl with the Dragon Tattoo) újabb együttműködése, a projekt énekese pedig nem más, mint Mariqueen Mandiig, avagy Reznor neje. Ők hárman két éve már kiadtak egy közepesen jól sikerült EP-t, aminek most jön a folytatása, az An Omen, jövőre pedig egy nagylemez, szóval a Nine Inch Nails rajongóinak egy ideig ezzel kell beérniük. A Keep It Togetherhöz forgatott klipben semmi sem történik, felvették, ahogy stúdióznak. Rég volt már a David Fincher-féle Only, igaz? (Jávorkúti)
A genfi Promethee ugyan már 2008 óta létezik, mégis meglehetősen hosszú út vezetett első teljes értékű kiadványuk megjelenéséig. Már a két évvel ezelőtt megjelent ’S/T’ EP is bizakodásra adhatott okot, az idén áprilisban kikerült Sickness Unto Death kislemez pedig csaknem a végleges formáját mutatta a csapat arculatának. A progresszív elemekkel operáló, több stílusból is merítő Nothing Happens. Nobody Comes, Nobody Goes. című nagylemezről a The Great Deception elnevezésű szerzemény lett egy videoklippel megtámogatva. Nektek hogy tetszik? (Földesi Balázs)
“Timing Is Everything”, jelenti Lights kisasszony legújabb klipje, ami azért is klassz, mert legalább annyira megkésett az egész tavalyi Siberia lemez, mint a fentebb kivesézett Blaqk Audio. Ettől függetlenül a Tumblr-hercegnő sikere töretlen, és az új videó is biztosan sikeres lesz a rajongók körében a furcsa konditeremben szövődő szerelmekkel, még akkor is, ha a díszlettervező ízléstelen volt – persze ez mindegy, hiszen nagyobb dolgot (konkrétan a hangját) is megbocsátották már Blessthefallnénak a külseje miatt. (Jávorkúti)
Az August Burns Red 2008 óta gondoskodik arról, hogy a metálért és a breakdownokért rajongók a karácsonyi ünnepek alatt se maradjanak megfelelő zenei körítés nélkül, idén pedig úgy döntöttek, hogy egy egész lemeznyi karácsonyi nótával lepik meg a nagyérdeműt. A Sleddin’ Hill metalcore ruhába öltöztetett ünnepi dalai nagy sikernek örvendenek a rajongók között, így a Sleigh Ride-hoz egy animációs klipet is csináltak, amelyet a több Emery és Hawk Nelson klipért is felelős Revolution Design készített. (Jene Balázs)