2020. május 19.
Ahogy a március, úgy az elmúlt hetek is igencsak termékenyen teltek a hazai színteret nézve: jelentek meg debütálások, új dalok és klipek, valamint kis- és nagylemezek is. Ezúttal is összeválogattunk ezekből egy tucatnyit, változatos lista született, akad többek között pop-punk, hardcore, poszt-black, rap metal és akusztikus merengés is.
Nyáron jelenik meg Apey negyedik szólólemeze Book of Changes címmel, amiről megérkezett a harmadik előfutár is egy szöveges videó társaságában. A Blue Veins tavaly nyáron íródott, és azoknak szól, akik az énekes-dalszerzőhöz hasonlóan kicsit furának érzik magukat és nehezen kezelik az érzelmeiket. (Kiss)
A tavaly óta új felállással nyomuló Cadaveres már elég régen belengette, hogy egyszer majd csinálnak egy rap/metal lemezt, ami végül idén tavaszra készült el és jelent meg. Az Ezzel még tartozom című, 5+1 számos anyagon egy csomó közreműködő is hallható, MC-k és énekesek egyaránt, név szerint: Besnyő Gabi (Nova Prospect), Bogyó (Beerzebub), Budavári Zoli (Don Gatto), Gabó Ádám (ex-Cadaveres), Lucsányi Milán (Omega Diatribe, Sleepless), Riddler és a StreetRoyal tagjai. (Völgyesi)
A Touch mellett az utóbbi évek egyik legjobb hazai hardcore-bandája, a Contra új kislemezt adott ki. A Collective Unconscious EP az osztrák 9 Lines kiadónál jelent meg. Két perc alatti dalok, izzadt, zilált hangulat, az érzés pedig pont olyan, mint amit a fasza borító is sejtet: villámgyors szájbavágás egy szegecses buzogánnyal. Újabb prémium anyag a fővárosi hardcore-színtérről. Oi! (Simon)
Kihozta harmadik dalát a fővárosi Deflect. A srácok decemberi debütálása hazai szinten hiánypótló anyag volt, a metalos pop-punk rajongóinak nagy örömére, a második dalukból viszont eltűntek a poppunk-elemek és sajnos – számos hazai zenekart követve – megjelentek az „AWS-szindróma” tünetei. A harmadik dallal szerencsére visszataláltak a helyes ösvényre, a #alegszebbnapok ismét egy kellemes poppunk-dal lett, és egy szöveges videót is kapott, amit Csorba Dániel énekes készített. A stúdiós és produceri munkákat ezúttal is az AWS tagjai intézték. (Kiss)
A legutóbbi válogatásban még csak egy Bob Dylan– (illetve Jimi Hendrix-) feldolgozást tudtunk megmutatni a Diabolus in Musica új kislemezéről, amit most már végig is lehet hallgatni. Az Ørdøg zenekar akusztikus side projektjének tekinthető formáció a Milyen kár EP-n négy Ørdøg-dalt dolgozott fel, ezek melé került fel ötödiknek az All Along the Watchtower magyar átirata, Az őrtoronyból feléd címmel. (Völgyesi)
Két megkerülhetetlen alak állt össze a budapesti és a szombathelyi hardcore-színtérről, akik Freejack néven új projektben zenélnek. Tizedes (Tizedes meg a Többiek, Bandanas) és Szakály „Sas” Péter (Liberal Youth, Social Free Face) a hasonló című 1992-es amerikai film után nevezte el a zenekart, melynek alapjait az eredetileg a Bandanasba írt témák adták. Mivel utóbbi zenekar időközben feloszlott, de Tizi nem akarta veszni hagyni a sok ötletét, ezért vetette fel Sasnak, hogy egy új zenekarban használják fel a dalokat. A páros folyamatosan teszi közzé a számokat, lassan már egy egész lemeznyi van belőlük, az alábbi Brainwash volt közülük a legelső, a többit Tizedes YouTube-csatornáján lehet megtalálni. (Simon)
Az ex-Idorus Szolga Józsi új zenekara, a Joe Slave márciusban mutatkozott egy akusztikus, majd egy teljes hangszerelésű dallal, és rövid idővel utánuk már a harmadik tétel is megérkezett Up & Gone címmel. (Kiss)
2017 végén debütált egy háromszámos kislemezzel a pop-rock és a modern metal egyvelegében utazó nyíregyházi A Király Halott. A Lost in Capital- és (tavaly óta) Petofi-tagokat is felvonultató trió most új dallal jelentkezett. A büszke című dalt egy éve készítették és talonba helyezték, hogy majd rákerül a következő kislemezükre, viszont a jelen helyzet miatt közzétették. A felvételek az MSKSoundban készültek, a keverésért pedig a No Silence Studio a felelős. (Kiss)
Megjelent a korábban Room of the Mad Robots néven megismert Mad Robots negyedik nagylemeze, a Pareidolia. A névváltás ellenére a budapesti banda zenéje nem sokat változott, megmaradt annak a progos, matekos, néhol fejbevágós, néhol meg elszállós metalnak, mint amit az elmúlt majd’ másfél évtizedben megszoktunk tőlük. (Völgyesi)
Hat év után végre megjelent a Makeshift Promise új lemeze. A Veszprém megyei punk/rock/emo-banda a hosszú alkotói szünet alatt újradefiniálta magát és megírta eddigi legjobb művét, a Humble Rage-et, mely Rácz Attila énekes szerint élete eddigi legmeghatározóbb időszakát dolgozza fel. A lemez a Red Toad Musicnál jelent meg, fizikai formában pedig a Joe Cool Records terjeszti az anyagot. (Simon)
Fél év elteltével érkezett meg a fővárosi Polytrip második videóklipje, méghozzá egy új dalhoz. A Masstream mozgóképét, ami az Akváriumban készült, a ledes fényjáték és a változatos kameramozgások emelik ki a sima imidzsklipek közül. A dal stúdiómunkálataiért – ahogy eddig – most is Lugosi Dániel frontember felelt. (Kiss)
Az utóbbi időkben keveset hallottunk a poszt-(black) metalos Ygfanról, pedig ők azon kevés hazai zenekar közé tartoznak, akik egyszerre innovatívak, egyediek és lebilincselők. A legújabb daluk, a Beyond the Evanescence Bálint Zsolt énekes-gitáros súlyos betegsége nyomán átélt pokoljárását járja körbe, és rögtön egy zseniális klipet is kapott, amit Kispál László (Boru) készített. A dal a Svoid zenekarral közös kétszámos split anyagon lesz rajta, mely a Fekete Terror Prod. közreműködésével fog megjelenni. (Simon)
Fotó: Bodnár Dávid