Robusztus léptekkel gázol át rajtunk a The Black Dahlia Murder új dala

Szeptember 27-én érkezik a The Black Dahlia Murder tizedik lemeze, ami egyben az első lesz az alapító énekesük, Trevor Strnad két évvel ezelőtti halála óta. A Servitude-ról most befutott a második ízelítő a Mammoth’s Hand képében, ami egy jóval megfontoltabb, de csöppet sem kevésbé végzetes darab lett elődjéhez, az Aftermathhoz képest.

Brian Eschbach – aki a ritmusgitáros pozícióból lépett elő a mikrofonhoz Trevor halálát követően – úgy fogalmazott, hogy a zenekar szereti az egyes lemezekről kiadott első két szingliben megmutatni az anyagon hallható diverzitást. Hogy ez pontosan mit is jelent, azt így bontotta ki bővebben:

Ennek a dalnak a zenéjét teljes egészben Ryan [Knight, gitáros, aki két évvel ezelőtt csatlakozott újra a bandához hat év szünet után – a szerk.] szerezte. A lassú, kimért ritmusa barbár harcosokra emlékeztetett, akik mamutok hátán ülnek a hóban, de bevillant még a ’82-es The Beastmaster jelenete is, amikor a Jun-horda elfoglalja a falut. A Mammoth’s Hand egy fiktív, fagyos tundrán játszódik egy technológia nélküli korban, ahol egy nomád mamutlovas kannibálokból álló klán falvakat hódít meg. Nem sokszor operálunk ilyen lassú groove-okkal, de egyből megihletett, és magam előtt láttam egy lassan mozgó, gigantikus, erőteljes, ellenséges természetű fenevadat.

Lentebb mutatjuk is a dalhoz Marco Pavone (Veil of Maya, Coheed and Cambria, Drain stb.) által készített, baromi jó animációs klipet.

A zenekar épp a környékünkön turnézik, sajnos magyar dátum nélkül, de ma (szerda) a csehországi Brutal Assaulton, pénteken meg Bécsben, a Szene klubban még meg lehet nézni őket.