2015. március 31.
Tracklist:
1. The Divide
2. New World Torture
3. Your Evolution (Deluxe Edition bónusz dal)
4. Brainwashed
5. We Are Alive At Night (Deluxe Edition bónusz dal)
6. Our Legacy
7. Four Walls
8. Torment
9. Kangaeuzu Ni
10. Life In Tension
11. Trophies of Violence
12. No Sides, No Enemies
13. The Woods (Deluxe Edition bónusz dal)
14. Method In Madness
15. Modern Minds
Műfaj: metalcore
Támpont: Architects
Hossz: 45:53
Megjelenés: 2015. március 23.
Kiadó: Search And Destroy Records
Webcím: Ugrás a weboldalra
Egészen figyelemreméltó az, ahogy a brit While She Sleeps mindössze egy egész estés és egy „mini-lemezzel” (vagy óriás EP-vel) mekkora rajongótábort tudott kiépíteni magának alig pár év alatt. A mai metalcore mezőny egyik megkerülhetetlen csapatáról beszélünk, akik megannyi teltházas bulin és headliner turnén vannak már túl, amiben nyilván benne van az a bivalyerős teljesítmény is, amit élőben nyújtanak (erről egyébként már kétszer is megbizonyosodhatott a hazai közönség is, az Architects előtti bulijukról beszámoló itt), de ugyanannyira a nagyon magas klip és slágerszámuk is. Egy kérdés maradt már csak: vajon új lemezükkel is akkorát robbantanak, mint a This Is The Six-szel vagy pedig gyors tündöklés után elindulnak a hanyatlás kevésbé rögös útján?
Ha van dolog, amit nem vitathatunk el a lemeztől, az a hihetetlen profizmus, legyen szó a hangzásról, technikai részről (ez egyébként a teljes zenekarra igaz, erre a legjobb példa, amikor az In Flames-szel közös turnén pont a magyar állomáson ment ki a dobos bokája és így egy teljesen átvariált felállással, de ugyanazokkal a tagokkal álltak ki a színpadra) vagy akár az imidzsépítésről. Szerencsére ez itt sincs másként, rettenet erős a lemez hangzása, viszont itt már bele is ütközünk a lemez legfőbb hibájába (amit más lehet, hogy pozitívumként fog fel), miszerint a zenekar teljes egészében maradt az eddig kitaposott úton és nem hajlandó lépni se előre, sem hátra. Továbbra is megmaradtak a döngölős metalcore ritmusok és együtténeklős kiállások (amikben egyébként még mindig nagyon jók), ami tök jó egészen addig, ameddig el nem érünk kb. a lemez feléig. Itt konkrétan mintha elvágták volna a slágeríró-csapot, mert míg az első etapban csak úgy sorjáznak a jobbnál jobb koncertdalok (a Your Evolution berobbanása például egy TSAR bomba erejével ér fel, de említhetném még a Four Walls gigaslágert is), addig a második szegmensben inkább a biztonsági játék megy kevésbé erőteljes dalokkal. Nyilván itt sem gyenge tételekről van szó, van annyira profi zenekar a WSS, hogy kitöltsék a játékidőt, de ahhoz képest, hogy a TITS az elejétől a végéig fenntartotta a figyelmet (és nem, nem a csöcsökre gondolok itt) ezt mindenképp visszalépésnek tekintem. A lemez hossza sem a legmegfelelőbb, néhány felvezetést, vagy átvezetőt egyszerűen untam, feleslegesnek éreztem és a dalok hossza is néha túlzottan el volt nyújtva. Eléggé ambivalens érzéseim vannak a lemez kapcsán, mert ha csak az első felét nézzük, akkor egy nagyon erős és szerethető kiadványról beszélhetünk, tele iszonyat jó dalokkal, de ha a második feléről, akkor sajnos csak egy (kis túlzással) utángyártott This Is The Six-ről. A cikk elején feltett kérdésre sajnos nem kaptunk választ, úgy érzem a következő lemezük lesz a vízválasztó, ott fog eldőlni minden (remélem, hogy mindenki szurkol nekik, mert egy nagyon szeretnivaló zenekarról van szó). Kár, hogy nem lehet csak a kiadvány első felét értékelni, mert akkor gondolkodás nélkül rávágnék egy kilencest, de így „csak” hét pontot tudok rá adni. Hajrá While She Sleeps! 7/10