Chelsea Grin – Evolve (EP)

Tracklist:

01. The Second Coming (4:40)
02. Lilith (4:00)
03. S.H.O.T. (3:23)
04. Confession (3:29)
05. Don't Ask, Don't Tell (5:21)

Hossz: 20:54

Megjelenés: 2012. június 19.

Kiadó: Artery Recordings

Webcím: Ugrás a weboldalra

Nem tudok nem arra gondolni, valahányszor az új Chelsea Grin EP borítójára nézek, hogy ez a cím öntudatlanul is kétértelmű. Fejlődés. Nos, a tavalyi album alapján azt mondanám, hogy volt hova, mivel a tavalyi My Damnation inkább tűnt maradék Whitechapel dalok újrahasznosításának, mint önálló, épkézláb kompozíciónak, nem is maradt meg belőle semmi emlék az utóbbi egy évben. Talán ennek a megsegítésére érkezett a télen a Born of Osirisből és az All Shall Perishből ismert Jason Richardson, akinek a belépésére is utalhat akár az Evolve szócska. Vagy a borítóból kiindulva, az első EP-re. Már csak az a kérdés, hogy van-e tényleges fejlődés a szavak mögött.

A gitároscsere tényéből lehetett arra következtetni, hogy majd most übertechnikás/überprogresszív zenekar válik majd a Grinből. Nos, aki ezt várta, az csalódni fog, mert nem kerültek olyan elemek az Evolve-ra, amelyek Jason korábbi csapataira hajaznának, viszont ha már tavaly megemlítettem, hogy sokkal jobban játszanak Winds of Plague-et, mint a Winds of Plague (főleg azért, mert az öntömjénezés náluk kimarad), akkor most még inkább erre a mondatra kell helyeznem a hangsúlyt, mert itt bizony erre a vonalra feküdtek rá, illetve az is  elég sokat nyom a latba, hogy Alex Koehler (az új stylist mellett) megtalálta az énekhangját, így próbálva színesíteni ezt az öt dalt. Ami azt illeti, valamiféle fejlődés ennek köszönhetően van is, mert egy kicsivel sikerült izgalmasabbá, dinamikusabbá tenni a Chelsea Grin zenéjét, a The Second Comingban és a Lilithben is vannak érdekes pillanatok,  előbbi kifejezetten üdítő, és több emlékezetesebb pillanatot tartalmaz, mint az egész My Damnation. És azt is meg lehet figyelni, hogy azok a tételek az erősebbek, amelyeket telepakolták a srácok szimfonikus betétekkel, vagy elektromos effektekkel,  mert még a Don’t Say, Don’t Tell is egy elég erős darab, sőt, az öt közül a legjobb. A S.H.O.T. és a Confession viszont eléggé ingerszegény, mindkettő egy elég hasonló breakdownnal indul, ami elég kellemetlen emlékeket ébresztett bennem, amik a Carnifex The Diseased and The Poisoned-jéhez kötődnek.

Már tavaly sem volt ezzel probléma, így itt sem tartottam attól, hogy valami ordenáré hangzással elrontják az anyagot, de erről szerencsére szó sincs. Bár nem csap oda az Evolve annyira, mint az új Whitechapel, vagy a tavalyi év talán legbrutálisabban megszólaló anyaga, a Fit for an Autopsy debütje, de a stílus standardjeit sikerül hozni: A gitár hol djent-esen feszes, hol döngöl, mint egy légkalapács. Az effektek is a helyükön vannak, és bár elektromos betét is van az EP-n, de nem dubstep, úgyhogy mindenki megnyugodhat. Ami pedig még nyugtatóbb hatűsú, hogy a Jason Suecof (Whitechapel, August Burns Red, TBDM) által kevert korongon tényleg sikerült fejlődni, bár nem olyan sokat, hogy a Chelsea Grint az egekbe magasztaljuk, főleg úgy, hogy a már párszor felemlegetett Whitechapel most tolta ki az év eddigi legjobb deathcore albumát (bár az igazat megvallva nem volt olyan nagy a konkurencia). De ezzel a kiadvánnyal – és a hamarosan érkező újrafelvett dalokkal – ismét felkelthetik az emberek érdeklődését, bár az is igaz, hogy ha egy picit többet ülnek rajta, akkor talán ütősebb is lehetett volna a végeredmény.

6/10