2009. szeptember 18.
Ha egyszer megjelenne egy Frank Miller antológia, Miller valószínűleg az első vásárlók közt lenne, hogy minél hamarabb viszontlássa életművének megdicsőülését. Ő egy ilyen ember, tökéletesen tisztában van azzal, hogy a képregény műfaja mennyit köszönhet neki (csak Garth Ennis alkot akkora tökkel, mint a Sin City atyja), és ha érzi, hogy egocentrikus univerzumában valami megváltozott, ő is azzal együtt változik: kitalálhattátok, az a felismerés terelte őt a filmek felé, hogy azok sokkal több emberhez juthatnak el, mint a füzetek (és miután, khm, fogalmazzunk úgy, hogy Miller „aktívan politizál”, ez nála kardinális kérdés).
Így aztán belefolyt a Sin City film munkálataiba, irányítgatta Zack Snydert a 300 forgatásán (ami aztán a valaha készült legszórakoztatóbb arab-ellenes film lett), és úgy döntött, hogy ha még egyszer forgatásra kerül, elorozza a Director háttámlás széket. Meglepő módon azonban nem saját munkái közül adaptált egyet filmre, hanem a számára egyik legmeghatározóbb művész, Will Eisner egyik sorozatát választotta – az azóta már elhunyt író kérésére. Ám Miller ahelyett, hogy úgy viszonyult volna az alaphoz, mint Snyder tette azt a 300-dal, gyakorlatilag teljesen a saját stílusára formálta a The Spiritet, ezzel önmagában megosztóvá téve a készülő filmet.
Persze ennek a humornak vannak hatalmas hátulütői is, hisz nagyon kevés ember vevő rá – ilyen szempontból az angol humorhoz lehetne hasonlítani, bár ott legtöbbször abból fakad a probléma, hogy egyszerűen nem érti sok néző, mi is ebben a poén, ami valamelyest azért a Spiritre is igaz. Így hát érthető is, hogy azok, akiknek nem jön le a film humora, sose fogják tudni szeretni magát a filmet, hiszen anélkül ez egy klisés noir sztori némi természetfelettivel, és abszurd, viszont izgalmat nélkülöző eseményekkel.
A színészgárda szinte semmi extrát nem hoz: akinek az a dolga, hogy cool legyen, az cool (bár azért nem egy Clive „Dwight” Owen), akinek az a dolga, hogy jól nézzen ki, az jól néz ki, és Samuel L. Jackson, akinek meg az a dolga, hogy gonoszkodjon, nos… ő azért hoz némi extrát, mivel élete egyik legjobb alakítását teszi le az asztalra, szinte minden jelenete tökéletes, pedig erre azért kevesen számítottak a poszterek és az előzetesek után.