2011. március 12.
Tracklist:
1. Strength In Numbers
2. Fight For Life
3. Willing
4. Where The Spirit Leads Me
5. Until The End Of Days
6. Live In Love
7. In The Arms Of Mercy
8. Hymn Of A Broken Man
9. The Forgotten One
10. Hope Remains
11. The End Of Eternity
12. Worlds Apart
13. Fall From Grace
A Times of Grace egy új név a dallamos metalcore palettán, ellenben a zenekart – talán a projekt szó helyesebb lenne – alkotó két zenészről még csak viccből sem mondható el ugyanez. A ToG ugyanis a Killswitch Engage két meghatározó személyiségét rejti, név szerint Adam D gitárost és zenei agyat, valamint a banda előző énekesét, Jesse Leach-et. A lemez megszületése egy szerencsétlen balesethez köthető, nevezeten Dutkiewicz gerincproblémájából adódó porckorong sérvhez. A gitáros ugyanis emiatt hosszú időre korházba került és szinte teljesen mozgásképtelen lett. Ezalatt – amellett, hogy saját gondolatait rendezgette – nagyjából megírta a lemez anyagát, aminek elkészítéséhez már csak egy régi jó barátra volt szűksége. Itt jött a képbe az ex-kolléga, vagyis Jesse.
Ennyi háttérinformáció után lássuk, mit is rejt a Hymn of a Broken Man. Annyit le kell szögeznem előzetesben, hogy imádom Jesse hangját, mióta csak a KSE Numbered Days című számában először meghallottam, hogy mire képes. Éppen ezért nagyon vártam ezt a lemezt, és utólag visszanézve talán épp ezért is voltam csalódott, amikor végre meghallottam. A csalódottságom oka még véletlenül sem az volt, hogy nem azt kaptam amit vártam. Épp ellenkezőleg: véleményem szerint túlságosan kiszámítható lett a végeredmény. Ha csak az énektémákat nézem, előfordul nem egy mágikus pillanat, azonban zeneileg már jóval panelesebb az összkép. A nyitónóta hallatán (Strength in Numbers) ugyan elöntött a boldogság: egy rendkívül fogósra sikeredett tétel, elsőre rögzülő refrénnel. A második, gyakorlatilag végig egy tempóban hömpölygő számnál azonban már csak hümmögtem, hogy jó-jó, de hol marad az izgalom? Valahogy így ment ez végig, a tizenhárom szerzemény során: hol belelkesültem (Willing, vagy a címadó dal), hol pedig húztam a számat. Ami alapvetően nem a zene minőségével hozható összefüggésbe, ugyanis vérprofi a lemez, sőt a hangzásra sem lehet kifogás. Éppen csak úgy érzem, hogy az anyazenekar ismeretében ez a dalcsokor nem tud sokat adni. Kevesebb paneles megoldásra lenne szűkség és több érdekfeszítő zenei ötletre. Nem mondom, hogy nem merészkedtek a KSE határvonalain túlra, hiszen megfigyelhető némi elmozdulás a dallamos metalcore riffeléstől az alternatív zenék felé. Sőt, az End of Eternity kezdete hallatán egyenesen az Alice in Chains jutott eszembe. Csakhogy érzésem szerint nem kellően erősek a témák ebben a számban sem ahhoz, hogy fenntartsák a hat percen keresztül a figyelmet.
Ahogy telt-múlt az idő, egészen hozzám nőtt azért a Hymn of a Broken Man, még az olyan, elsőre leülős pillanatok is, mint a perverz módon ősrégi Jon Bon Jovi szerzeményre (Blaze of Glory) emlékeztető The Forgotten One is. Azonban valamit még mindig hiányolok, mégpedig a nagy rácsodálkozásokat, és azt a kamaszos lelkesedést, ami 2002 táján el tudott fogni, ha csak meghallottam ezt a két fazont együtt zenélni. Összességében azért azt mondanám, hogy aki kedveli a két zenész eddigi munkásságát, okvetlen tegyen vele egy próbát, de a saját esetemből tanulva hozzá is teszem gyorsan: csodákat nem szabad várni, mert csodák nincsenek. Ez egy becsületes dallamos metalcore korong, néhol lebegősebb, alternatív hatású témákkal, jól hallgatható dalokkal, de nem ez az album fogja megváltani a műfajt, annyi szent.
6/10