2007. szeptember 12.
Tracklist:
01. Abandon, Good Guy
02. I Against
03. Remain In Silence
04. The Used And The Dead
05. Share Or Leave It
06. Glassbead Game
07. The Die Song
08. Regain Serenity
09. Zombie Aesthetics
10. My Life In Spoken Words
11. Overdose Narcosis
12. Trial And Error. Error. Error.
13. A Fulltime Tragedy
A müncheni székhelyű The Blackout Argument “Decisions” című első teljes albumát már a Lifeforce istálló gondozza, (korábbi anyagaik mögött a kevésbé befolyásos Bastardized Records állt), s ez a teljesen naprakész kapkodó, energikus hardcore zenét punkos intenzitással, szenvedélyes emocore-os énekdallamokkal és enyhén hisztérikus kiabálással mixelő muzsika nem is került rossz kezekbe náluk.
A 13 dalos anyag állkapocs-leejtésre senkit sem fog késztetni, ám valószínűleg lesznek néhányan, akiknek kellemes perceket fognak szerezni. Az album koncepciója az életben kényszerűségből meghozott döntések (Decisions) témáját boncolgatja, s hogy azok következményeit vállalod-e, s mersz-e lépni. Az biztos, hogy ehhez kellő energiát szolgáltat a szinte végig pörgős, gyors, néhol tördelt, néhol szolidan breakdown-ozó, energikus dalfüzér.
Az ex-Paint The Town Red gitáros Chris-t is felvonultató The Blackout Argument ugyan nem művel rossz zenét, sőt, és erről leghamarabb az I Against és a Remain In Silence kettőse győzött meg, ám a PTTR kaotikus hardcore-jától azért messze állnak. Továbbá a fantázia sem túl nagy erősségük, bár ezt némileg kompenzálja a hírhedt germán precizitás, és a magas fordulatszám. Körülírásként talán az Evergreen Terrace és a BoySetsFire nevét hozhatnám fel – utóbbit már csak azért is, mert a tiszta énekdallamok Nathan Gray orgánumára emlékeztetnek. Az említett két dal emelkedik ki leginkább a társai közül, bár az Abadon, Good Guy enyhén Papa Roach-os nyitány utáni berobbanásától kezdve garantált a magas fordulatszám, mégis a CD közepi Glassbead Game és The Die Song duóig összefolynak a track-ek. A dallamok nem mutatnak túl sok változatosságot, a For Heaven’s Sake nevű emo/hc csapatból érkezett Sinan Akilli, valamint Sascha Laumann basszer sem igazán nyújt maradandó teljesítményt. A kiemelt Glassbead Game egy áramtalanított ballada-szerű pihentető, üvöltés nélkül, a The Die Song pedig lassú, be-beáramló durva gitártémát fűz a lázító hip-hop-szerű narráció alá, s mindkettő meglepő így a CD közepén elhelyezve. Előbbi a lágy hangvétel, utóbbi egyszerűen a furcsasága okán. A Regain Serenity-vel aztán újra visszatér a tempó, dübörögnek a duplázók, szakítanak a hc-kiállások, törések a dallamos részek közt, de meglepetés nincs, csak jönnek a dalok izomból. A gitártémák egy hamar körülhatárolható területen belül mozognak, s kevés kivétellel inkább csak az egymás utáni felfűzés sorrendjét variálják, épp emiatt megkímélnélek Benneteket a részletes elemzéstől, csak a My Life In Spoken Words-öt említeném még meg az elődeitől eltérő hangulati eszközök alkalmazása okán.
A közreműködő vendégekről is érdemes pár szót ejteni: korábban ugye már feltűnt a Bridge To Solace énekes Jakab Zoltán a So Much You And Me-ben, de most is van néhány neves szereplő: Geert van der Velde (ex-Shai Hulud), a God Forbid-os Byron Davis és Benni Buss (Flowing Tears) is megköszörüli a torkát több tételben. Nem rossz hallgatnivaló a Decisions, s hogy a cikk olvasása után teszel-e vele egy próbát? Utalva a koncepcióra, csak annyit mondanék, a döntés a tiéd, nálam ez: 7 /10