The 1975 – The 1975

Tracklist:

1. The 1975
2. The City
3. M.O.N.E.Y.
4. Chocolate
5. Sex
6. Talk!
7. An Encounter
8. Heart Out
9. Settle Down
10. Robbers
11. Girls
12. 12
13. She Way Out
14. Menswear
15. Pressure
16. Is There Somebody Who Can Watch You

Műfaj: indie

Támpont: Bastille, The Neighbourhood, Kodaline

Hossz: 51:08

Megjelenés: 2013. szeptember 2.

Kiadó: Dirty Hit/Polydor

Webcím: Ugrás a weboldalra

Manchester városa mindig is kulcsszerepet játszott az aktuális brit zenei színtér kialakulásában, elég csak a kultikus Joy Divisionre, The Smithsre, Oasisre vagy napjaink szintipop üdvöskéjére, a Hurtsre gondolnunk. Mostanság a rendkívül ifjú The 1975 legénységéről sikerült elhitetni, hogy ők fogják majd képviselni az eljövendő új indie hullámot, a korai kétezres évek gitárzenekarainak romjain.

Négy egyaránt sikeres EP-jük egy lelkes, bár meglehetősen kiforratlan elképzelésű, szintipop, indie, r&b stílusjegyeket vegyítő zenekarról tanúskodott. Sokáig úgy is tűnt, hogy a srácok nem igazán ragaszkodnak a nagylemez formátumhoz. A gügye akcentusával karakteres, tumblr-kedvenccé avanzsált Matt Healy frontember bevallása szerint számára a tökéletes album fillermentes melynek összes dala lehetséges kislemez-jelölt, sőt még Mike Crossey producert is sikerült bevonniuk a projektbe így aztán mindenki abban bizakodott, hogy a fiúk valami olyasmi bravúrt fognak végrehajtani, mint az Arctic Monkeys tette a Whatever People Say I Am…-mel 2006-ban. Ezért is olyan fájó többek között, hogy a The 1975 sajnos nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, a névtelen lemez nem lett meggyőző debütálás, generációs alapmű meg főleg. A korong új nótái egyáltalán nem tudják fölülmúlni a korábbi, ezúttal (bántóan semmilyenre) újrakevert slágereiket, gondolok itt a még mindig dögös Chocolatere, a Jimmy Eat World-szerű Sexre vagy a masszívan dobcentrikus The Cityre, szóval ha ezek nem kaptak volna helyet a három fölösleges átvezetővel együtt tizenhat dalos kiadványon, az összkép még harmatosabb lenne. A Heart Outban talán meglenne a potenciál, a Drive filmzenéjéből ismert College-féle szintetizátorlüktetésével és szexi szaxofonszólójával, a Girls is egy kifejezetten jó dal, bár a Settle Downhoz, She Way Outhoz és a Pressure-höz hasonlóan ez is magával hordoz egy kellemetlen Chocolate utóízt. A mélypont azonban minden tekintetben a humoros című, de indokolatlanul elnyújtott Menswear, ahol konkrétan a dal feléig nem történik semmi…és utána sem több. Ne tessék megijedni, azért az összkép nem annyira kétségbeejtő, mint amilyennek tűnhet. A The 1975 karrierje fordulóponthoz érve kétesélyes. Vagy kimennek a divatból, vagy követik azt. 5/10