2013. augusztus 23.
Tracklist:
01. Hive Minds
02. If You Got It At Five, You Got It At Fifty
03. Wrongdoers
04. The Potter Has No Hands
05. Sword In Mouth, Fire Eyes
06. Afterhour Animals
07. The Lash Whistled Like A Singing Wind
08. Neck In The Hemp
09. Triffids
10. Funeral Singer
11. Sun Dies, Blood Moon
Műfaj: metalcore/post-hardcore
Támpont: ZAO; Oh, Sleeper; To Speak Of Wolves
Hossz: 49:23
Megjelenés: 2013. augusztus 6.
Kiadó: Razor & Tie
Webcím: Ugrás a weboldalra
A Norma Jean előző két albuma annyira remek lett, hogy nem is érdemeltek önálló cikket az oldalon. Ezek után ambivalens érzéseket táplált az előzetes hírverés, hogy az új lemezen Chris Day, Corey Brandan Putman és aktuális cimboráik visszatérnek a gyökerekhez, vagy legalábbis merőkanállal emelnek majd a régi vonalból szakaszokat az újba. Ennek két oka van: az egyik, hogy az ilyen húzások sokszor kétségbeesést takarnak (ami a Norma Jean esetében a sűrűsödő tagcserék alapján hihető lehet) az érdeklődés és az eladások növekedésének fenntartását célozva, a másik pedig, hogy az ilyesmi elég ritkán sül el jól és fegyverminőségű izzadságszag nélkül. Minden esetre annyit nagyon hatékonyan elértek a PRral, hogy a lemez jó előre kapott kíváncsiságot, előítéletet és lécet átugrásra, amely háromból alig jutott az előzmény Meridionalnak.
És a beetetés folyatódott, az Ahh! Shark bite! Ahh! poén-pelletje további kérdőjeleket állított a már amúgy is viszonylag hosszú sor végére, és csak a legvégén érkezett az igazi turbózott kenyérgyurma az If You Got It At Five, You Got It At Fiftyel. Ilyen csalival gyakorlatilag beesik a horog a torokba, és a felvezető alapján a Norma Jeannek minden esélye megvolt arra, hogy minden érdeklődőt fárasztás nélkül partra tudjon húzni elidegenedett régi motorostul, épp szemet nyitó kezdőstül. És bármilyen sok hibája is van a lemeznek, most először (és a zenekar alatt folyamatosan inogó talapzat alapján talán utoljára) kerültek egészen közel ahhoz, hogy ez sikerüljön.
Mert probléma van, most is. Az Anti-Mother és a Meridional is nagyon messze került az első két lemez vehemenciájától, és nagyon óvatosan kellett volna fogalmazni, ha ilyen körök után a régi időket emlegetik. Disszonancia és némi svung jutott, egyéb viszont nem. Mivel lassan már a csapból is Orange cuccon keresztül szól a vízcsobogás, meglepetés a hangzásban nincs, hacsak nem az, hogy még sterilebb lett. Egészen szürreális, a zajosnak/kaotikusnak szánt betétek is nekifutásból gittelnének maguk alá a félelemtől, ha egy sikátorban a Magyar Rádió 22. stúdiójának zajos, barbár hangzásával találkoznának szembe. A számok ráadásul annyira polkorrektek a műfaj minden hozzávalójával, hogy a lemez helyet érdemelne a Révai vonatkozó szócikkében: mindenből jut egy kicsi mindenkinek, óvatosan tálalva, nehogy sértődés legyen belőle. A tortán hab pár egészen rossz dalszöveg (If You Got It At Five…, Wrongdoers, bár a putmani szint itt azért számít), díszcseresznye pedig a katasztrofális csomagolás, ami teljesíti a szinte lehetetlent: alulmúlja a Meridionalét.
És ha mindezeken kihőbörögted magad, jöhet még két hallgatás. A második végén pedig a konklúzió, hogy ez mindezek ellenére sem rossz lemez. A műfaj átlagát felülmúlja, az előző két albummal ellentétben egészen koherens, és bár csúsztak be rossz számok (az agyongiccselt és alaposan megközhelyelt címadó is ilyen), érkezik melléjük kiegyensúlyozó tétel (The Potter Has No Hands, Triffids), a maradék pedig egyszerűen jó. Méghozzá úgy, hogy egyfajta összegző anyagként, ha bizonytalanul is, de helyt tud állni; tud reflektálni a régi időkre is, anélkül, hogy az utolsó két lemezt letagadná (mert pl. a Wrongdoers és a Triffids is ebből az irányból érkeznek). Ha mást nem is, de az előző két lemezt felülmúlja a Wrongdoers, és végre van újra olyan lemezük, amit nem vet le magáról a polc.
7/10