2008. február 13.
Tracklist:
Misery Index
1. Ruling Class Cancelled
2. 49 Seconds of Hate
3. The Color of Blood
4. Meet Reality
Mumakil
5. Mass Murder Institution
6. Control
7. Apathy
8. Get Wasted or Die
A Maryland állambeli Baltimore-ból érkezett Misery Index-ben játszik a Dying Fetusból kilépett Jason Netherton és Sparky Voyles (korábban Kevin Talley is megfordult a bandában dobos poszton). A négyes a non-stop turnézáson kívül elég sok kiadvánnyal is büszkélkedhet, két nagylemez (Retaliate és Discordia) és az EP-ik mellett számtalan egyéb kiadvánnyal örvendeztették meg a death / grind zenék híveit, úgymint bakelitek és természetesen splitek, melyekre többnyire jó érzékkel választottak társakat (az igazat megvallva a Bathtub Splitter kicsit megviselt még engem is). Az undergroundba stabilan bedolgozták a nevüket, s ezen a megosztott kiadványon is minőséget nyújtanak a fanatikusok számára.
A Misery Index zenéje brutális death / grindcore keverék, némi thrash és hardcore (az Assück – kik bevallottan nagy hatással voltak rájuk – egyik lemezének volt a címe a Misery Index) lenyomattal, és minden van benn, amiért a súlyosabb muzsikákat szeretni lehet. Nyaktörő sebességű grind-ok (Adam Jarvis remek ütős), fogós és mégis súlyos riffek, nagyfokú agresszió, gyilkos intenzitás, és elcsípett váltások, mindezek tetejébe Jason és Mark Kloeppel gitáros hörgése és üvöltése, valamint értelmes dalszövegek, melyek a társadalom minden szegmensét körbejárják, ahová egy kicsit is nehezebben jut el a napfény.
A három új dal, és a Discordia-n is szerepelt Meet Reality mocskos durván szólal meg itt, szemben a nagylemezek, vagy a Dissent tisztább, „metalosabb” soundjával. A kezdő felütések után a Ruling Class Cancelled mindjárt vad kalapáló tempóban sodor el, a végén egy fogós, és gyilkos besúlyosodást is kapunk, a 49 Seconds Of Hate pedig ősi dühvel karcoló grindcore gránát. A Vér Színe változatos, de szinte végig gyors tempóval, és brutális kiállásokkal darál, a szaggatásai élőben is nagyon hatásosak, és a gitárdallam is rátesz egy lapáttal a súlyosságára, tehát korántsem egysíkú reszelést kapunk. A Meet Reality meg talán az egyik legjobban megírt daluk, végig remek témákkal építkezik, s a szólóját is megvariálták a nagylemezes változatához képest. A banda májusban új lemezt vesz fel a tervek szerint, mégpedig Kurt Ballou-val, a Converge gitárosával – borítékolni lehet, hogy a végeredmény önmagáért fog beszélni.
Myspace / Official
A Mumakil (ejtsd: ‘moom-a-keel’) önmagát blastcore-ként szereti jellemezni, ami igazából beteg grindcore-t jelent, erőteljes hardcore-os szaggatásokkal és gyors tempókkal, óramű pontossággal, megkapóan rideg és élettelen atmoszférában. A svájci zenekar két tagot is magában foglal a kultikus tiszteletnek örvendő Knut-ból, Jéjé gitárost, és Taverne basszert, bár e négy szerzeményben (és a Customized Warfare nagylemezen) egy teljesen más, mondhatni direktebb, egyértelműbb zenei világot barangolnak be. Thomas énekes mély tónusban üvölt, de a károgást és a hörgést sem hanyagolja, Seb, a dobosuk (a Deceitből) metronómként funkcionál, a zene pedig, bár világot nem vált, semmiképp sem a középszerűség és ötlettelenség poshadt állóvizében úszkál. Sok váltással, szaggatással operálnak, a dalaik nem esnek szét, kompromisszummentesek, a riffjeik közt pedig egészen húzósakat is találni, pl. a vad és kaotikus Control-ban.
Ja, és a banda neve egyébként a Gyűrűk Ura harmadik epizódjából köszön vissza szemfülesebb olvasóinknak, a végén a Minas Tirith-i csatában voltak azok a sokagyarú, nagy elefántszerű állat-monstrumok e névvel illetve – illik is hozzájuk, ha magad elé képzeled, ahogy letiporják a rohír lovasokat, jó képet kapsz, milyen hatással vannak a hallgatóra ezek a tömbszerűen kemény zúzdák.
Myspace / Official