2010. november 1.
Tracklist:
1. For AshMarnie Stern azon előadók (hosszú) sorába tartozik, akiket – egyediségük, újszerűségük, és legfőbbképp: nyugatabbra jól érzékelhető sikerességük dacára – kishazánkban (és talán a kontinens eme felén) nem reprezentálnak túl az arra egyébként alkalmas médiumok. Ezzel persze, azon kívül, hogy egyszerűen belenyugszunk, sok mindent nem kezdhetünk, egy-egy röpke említés, vagy csak amolyan lábjegyzetnek ható írás nem fogja fenekestül felforgatni e meglehetősen előnytelen (média)berendezkedést. Ezt egyébként mi sem példázza jobban, mint hogy az idén napvilágot látott önelnevezésű album immáron a harmadik nagylemeze Sternnek, és igazi áttörést azért ez sem hozott (valószínűleg nem is fog). Tegyük azonban félre eme aggályokat, és nézzük meg, hogy mik azok az okok, amelyek miatt mindenképpen említésre érdemes hősnőnk munkássága.
Nos, ami a szóban forgó lemezt illeti, szerencsére a két előd képében már kialakított hangzás, illetve koncepció maradt, így ilyen tekintetben eleve nem is lehetne ettől a lemeztől az áttörést várni (mert sem slágeresebb nem lett, sem újítóbb), ugyanakkor e folytonosság tényleg leginkább szerencsésnek tekinthető, hiszen a már bevált recept nagyon is erős: az albumok tulajdonképpen két zseni, a gitáros/énekes Marnie Stern, és a legendás dobos Zach Hill együttműködésének termékei (Hillt egyébként elsősorban a Hella tagjaként ismerhetjük, de zenél a Team Sleepben is, valamint idén már második szólólemeze jelent meg), a basszusgitáros fronton a harmadik lemeznél viszont már Matthew Flegel váltotta John-Reed Thompsont. Őszintén szólva számomra már Zach Hill neve is garancia a minőségre, de azért ettől függetlenül is tényleg három színvonalas produkció született az évek során, ráadásul a kísérletező noise rock szokásos hangzását Marnie sajátos vokáljai valóban egyedivé teszik, s ami azt illeti, a szcéna jelenleg egyik legkiemelkedőbb zenei projektjeként is titulálhatnánk emiatt.
Akárhogy is nézzük, vitathatatlan, hogy az az ismerős szituáció áll most előttünk, amikor a korábbiakban oly magasra tett lécet csak nagyon nehezen tudja megugrani hősnőnk, s jóllehet, ez látszólag visszaesést mutat, azért még ezzel együtt is az év egyik legjobb munkáját köszönthetjük e lemezben. Csak ugye a cinikus-kritikus hallgató rendszerint folytonos előrelépést vár kedvenceitől, így két roppant jó mestermunka után még egy – más viszonyításban – meglehetősen kiemelkedő lemez is hathat csupán közepesnek. De amire talán tényleg kiváló példát statuálhat az immáron háromlemezesre bővült Marnie Stern-életmű: „Female Guitar Players Are the New Black”. Neki elhisszük.
7/10