Glamour of the Kill – Savages

Tracklist:

1. Break
2. Second Chance
3. The Only One
4. Live For The Weekend
5. A Freak Like Me
6. Heartbreaker
7. Rescue Me
8. Leave It All Behind
9. A Beautiful Day to Die
10. Tears of the Sun
11. Welcome to Hell

Műfaj: heavy metal, metalcore

Támpont: Bullet For My Valentine, Iron Maiden, Alesana

Hossz: 43:47

Megjelenés: 2013. szeptember 23.

Kiadó: eOne Entertainment Music

Webcím: Ugrás a weboldalra

Az egész biztos, hogy a Glamour of the Kill tagjai a Bullet For My Valentine-t látják, ha tükörbe néznek, de ez, úgy tűnik, a legkevésbé se zavarja őket. Az Asking Alexandria földijei (bizony, ezek az arcok is York városából származnak) ugyanis semmivel nem eredetibbek, mint a Trivium utánérzésének számító wales-iek, sőt, annyiból rosszabb a helyzet, hogy a GOTK már a The Summoning című debütön is a kópia kópiája volt, igaz, akkor azért még sokkal jobban keveredtek a NWOBHM ihlette gitártémák az Alesanára és a blessthefall-ra emlékeztető macskanyávogással és némi hard rock manírral, no meg breakdownok is színesítették az amúgy is hitchcockian izgalmas összképet, úgyhogy csak nagy-nagy jóindulattal lehet azt mondani, hogy történt fejlődés az EP-ken hallható emocore-hoz képest.

Nehezen lehet szavakkal leírni azt a dögunalmat, ami ezeknek a daloknak a hatására elfogja az embert, holott van a lemezen két egész jó sláger is (gyorsan le is lövöm, hogy ezek a The Second Chance és a The Only One). Úgyhogy helyette inkább beszéljünk a bandáról és kapcsolatáról a B4MV-nal, amit annak ellenére lehet anyabandának tekinteni, hogy igazából nincs átfedés a tagságban (a közös pont a méltán sokat szidott AxeWound, ahol együtt zenél a Bullet’-ből ismerős Tuck barát és Mike Kingswood, a GOTK egyik gitárosa). A Glamour’-nek ez még csak a második lemeze, a Savages-ön kívül még két EP-jük jelent meg, de mivel egy 2007-ben alakult csapatról beszélünk, ezért ez egyáltalán nem kevés. Sőt, ahhoz képest, amennyit a zenekar mondani tud, még sok is, és ugyanez elmondható Matt Tuckékról is, akik már négy, többé-kevésbé semmitmondó nagylemezen vannak túl. És bizony nélkülük (no meg az A7X nélkül) nem válhatott volna a fiatal bandák áldásos hatásának köszönhetőn mostanság testhőmérsékletig újramelegített szarhoz hasonló kortárs heavy metal negatív triumvirátusának részévé a Savages, ami mindössze a két, már előbb említett gigaslágernek köszönhetően nem lesz rosszabb az év egyik mélypontjának számító Temper Temper-nél (nem tartozik ide, de azt megfigyelte valaki, milyen szépen összeillik a B4MV lemez borítója az új blessthefall-éval?)

Persze biztos nem érthető, miért fenyegeti a rommásavazás veszélye egy olyan bandát, ami „pusztán” unalmas, de akkor tisztázzuk: kínos tételek terén a GOTK még Matt Tuckékat is alulmúlja. Az olyan nóták, mint a Live for the Weekend vagy az A Freak Like Me még a már említett Asking’-nek is felvállalhatatlanok lennének, utóbbiba még elektronika is került, ami ilyen elszórtan használva még zavaróbbnak és oda nem illőbbnek hat, mint amikor el van túlozva. Az ilyen hibák pedig azért is szomorúak, mert a lemez elején  hallható témák ugyan utoljára a nyolcvanas években számítottak frissnek és korszerűnek, de mégis közel tudnak kerülni olyanokhoz, akik valaha is szerették a heavy metalt, viszont ezt az élményt roppant ordenáré módon heréli ki a „partynótákkal” érkező hangulati váltás. Olyannyira, hogy ezek után hiába tekernek meg galoppoznak, mint az állat, az elvesztett varázst olyan olcsó megoldások, mint a záródal „hőskort idéző” intrója, képtelenek visszahozni. Ezek után könnyen felállíthatjuk a diagnózist a „modern” heavy metal mezőnyének nagy részére nézve: hiába szeretik a hatásaikat (mert hiszen ez hallatszik), valahogy mégsem sikerült megérteniük őket, talán azért, mert gitárosok, énekesek, nem pedig kiforrott dalírók próbálkoznak az (újra)értelmezéssel. Pedig az a bizonyos mágia nem veszett ki a klasszikusokból, ezt Powerslave kaliberű lemezek bármikor igazolják. 3,5/10