2012. szeptember 3.
Tracklist:
01. Mostly Hair and Bones Now
02. This We Celebrate
03. The Truth Weighs Nothing
04. Not With All the Hope in the World
05. The Vipers
06. No Absolutes in Human Suffering
07. The Crown
08. When They Beg
09. Winter in Her Blood
10. Skull Trophy
11. Routine And Then Death
Hossz: 43:19
Megjelenés: 2012. augusztus 28.
Kiadó: Blackmarket Activities
Webcím: Ugrás a weboldalra
A maják anno megjövendölték (egyesek szerint, khmm), hogy a világvége 2012-ben fog eljönni. Ez már körülbelül a 274. ilyen világvége-jóslat, és valószínűleg mindenki csak legyint egyet, ha egy újabb ilyet lát. Azonban vannak olyanok, akik szerint az Apokalipszis nem egy hirtelen bekövetkező kataklizma lesz, hanem egy hosszú, kínkeserves folyamat végpontja. És vannak olyanok, akik szerint ez a folyamat már elkezdődött. És vannak akik megpróbálnak aláfestő zenét kreálni hozzá. Ilyen mondjuk az Enabler. Vagy a Gaza.
Esetükben sokszor hallani a kaotikus HC jelzőt, bár az első két lemezükre sokkal inkább a kaotikus volt a jellemző, mint a hardcore, és éppen ezért főleg az elvetemültebb zenerajongókat sikerült maguk mögé állítani. Ez a bázis pedig elég szép számmal állt/áll a nem éppen keresztény együttes mögött. És mivel a No Absolutes in Human Sufferingen sokkal összeszedettebb dalokat pakolni, mint az elődökre, mindezt úgy, hogy a rájuk jellemző műfaji kavalkád – van itt grind, sludge, matek, post-metal, és minden, mi szem-szájnak ingere – megmaradt a régi formában. Korábban gyakran előfordult, hogy egy dal már az első fél percben belefulladt a káoszba, most ez nem annyira jellemző, vagy ha mégis (tökéletes példa erre a Not With All the Hope in the World), akkor sikerül elereszteni egy irgalmatlan dallamos sludge részt. Ezek a részek rengeteget dobnak az anyag színvonalán, talán csak a zárótétel vége az egyetlen kivétel ez alól, az nincs annyira eltalálva. A hangzás viszont csillagos ötös, a hasonló, szintén idei This Gift is a Curse volt az, ahol az atmoszféra elnyelte a zenét, nos, ez itt egyáltalán nem történik meg, bár itt az atmoszférateremtés közel sem kap akkora szerepet.
A szövegek adják általában a Gaza anyagainak a savát-borsát. A témaválasztás bár nem sokkal, de eltér az eddigi vallásellenességtől, és most sokkal inkább politikai témákról szólnak a dalok, bár Jon Parkin most sem hazudtolta meg magát, és bár állítása szerint Amerikát, mint nagyhatalmat pécézte ki magának, azért sokszor egyháti példákon/frázisokon keresztül mutatja be a birodalom bukását. És ha már Jon Parkin: Hiába acsarkodik eléggé egyhangúan, ez a hang hihetetlenül illik ehhez az erőszakos zenéhez, egy elég derekas túlzással mondhatnánk azt is, hogy ő Jacob Bannon Jr. A Routine and Then Deathben bemutatott teljesítményét mindenképpen ki kell emelni, ellenállhatatlan kísértést érez az ember arra, hogy vele együtt süvöltse azt a négy sort. És bár a beszámolók alapján a 2010-es koncertjük a Dürerben nem sokakat nyűgözött le, de határozottan fejlődőképes csapatról van szó, akik egyelőre nem csapnak úgy szájon, mint a Black Breath, vagy a Nails, de mindenképpen érdemesek arra, hogy mindenki adjon nekik egy esélyt. 8/10