Dance Gavin Dance – Acceptance Speech

Tracklist:

01. Jesus H. Macy
02. The Robot with Human Hair pt. 4
03. Acceptance Speech
04. Carve
05. Doom & Gloom
06. Strawberry Swisher pt. 3
07. Honey Revenge
08. Demo Team
09. Death of the Robot with Human Hair
10. The Jiggler
11. Turn Off the Lights. I'm Watching Back to the Future pt. II

Műfaj: emocore, progresszív rock

Támpont: The Fall Of Troy, A Lot Like Birds

Hossz: 44:06

Megjelenés: 2013. október 8.

Kiadó: Rise Records

Webcím: Ugrás a weboldalra

Csinálhat bármit élete során a Dance Gavin Dance, adhat ki tucatnyi lemezt akárhány énekessel, azt az összevetést mindig mindenki el fogja végezni a fejében, amelyet már korábbi cikkünkben elemeztünk: vajon Jonny Craiggel jobb lett volna? Ez már csak azért is elkerülhetetlenné vált, mert a modern metalcore és emocore színtéren (majdnem) egyedinek számító hangszíne után nehéz olyat találni, amely a rajongók igényeit teljes mértékben ki tudná elégíteni. Kurt Travissel ez anno majdnem sikerült, úgyhogy bízhattunk abban, hogy Tilian Pearson is képes lesz a rá háruló borzalmas terhet megfelelő profizmussal kezelni.

Tilian a Tides Of Man élén már bizonyította, hogy a gyorsabb tempójú, poszt-rock áthallásokat sem nélkülöző rockzenében teljesen biztosan helyt tud állni, ám a Dance Gavin Dance mindig is egy jóval ütemesebb zenét játszott, amihez a törékeny nőies hangja félő volt, nem lesz elég. Ez sajnos ki is ütközik elég erősen, hiszen Will Swan vadul csapkodó gitártémái és Jon Mess ordibálgatása között egy kicsit elveszni látszik az erő, amely a korábbi vokalistáknál megvolt. Míg anno Kurtnél a zenét igazították a hanghoz, itt meg akarták tartani a Jonny alatt remekül teljesítő pörgősebb témákat, amely sajnos nem sokszor átlép Tilianon és a háttérbe szorítja. Tegyük a szívünkre a kezünket, ezt azért néha nem is bánjuk, hiszen nem épp a leghallgatóbarátabb hangszínnel áldotta meg a sors a fiatal srácot. Idő kell még a legedzettebb füleknek is, hogy befogadják az ennyire feminim, éles vokált, de aki már a Tides Of Man vagy a korai Saosin/Circa Survive lemezeket meg tudta hallgatni, azoknak nem okozhat gondot ennek feldolgozása, hiszen ezektől jóval erőteljesebb az övé. Ha pedig idáig eljutottunk realizálhatjuk, hogy ez egyébként egy jó lemez, jó dalokkal, amelyeken még mindig érződik, hogy melyik együttes áll a zene mögött, és ez is igen pozitív dolognak számít a mai, egyediség nélküli bandák idejében. A technikás és változatos emocore alapokat sokszor vegyítik különféle hatásokkal és a stílusán belül tud változatos lenni az album. Ebből a szempontból teljesen profi a dolog és talán elég is lett volna, ha nem hallottunk volna korábban bármit a srácoktól, mert sajnos ettől még a Kurt Travis-éra Dance Gavin Dance is befogadhatóbb és szerethetőbb lett. Ezzel együtt pedig akárhogy is próbálják szépíteni, az előző vokalisták után Tilian egy fokkal gyengébbnek tűnik és ezt már a szokásosan pörgős DGD hangulat sem tudja megmenteni.

6/10