2013. augusztus 7.
Tracklist:
01. Rise Up
02. Sooner or Later
03. We Just Wanted Freedom
04. Days Are Gone
05. I Wont Let You Go
06. Unhappy Together, Unhappy Alone
07. Somewhere to Call Home
08. Give Me a Voice (Interlude)
09. Move On
10. Livin' the Dream
11. Time After Time
12. Do You Believe Me Now?
Műfaj: metalcore, emocore
Támpont: Woe Is Me, Blessthefall, The Word Alive
Hossz: 40:20
Megjelenés: 2013. július 30.
Kiadó: Szerzői kiadás
Webcím: Ugrás a weboldalra
Valljuk be, a Confide elég hullámzó teljesítményt nyújtott az előző lemezein, de ettől függetlenül sikerült egy egész nagy tábort kiépíteni maguk köré, ami a könnyen fogyasztható, elektronikus zajokkal megtámogatott emo/metalcore zenéjükkel persze nem egy nagy teljesítmény, főleg ha egy Tragic Hero áll az ember mögött. Mindenesetre próbáljunk meg egy új kezdetként tekinteni a legújabb lemezükre, hiszen 3 éve bejelentették feloszlásukat és az ígéretek szerintem egy jóval frissebb bandával találkozhatunk az All Is Calm című albumon, amelynek felvételeire a rajongóktól könyörögtek össze 38 ezer dollárt.
Persze nem gondoltuk, hogy itt valamiféle óriási pálfordulásnak leszünk szemtanúi, így senkit sem ért nagy meglepetésként, hogy alig-alig történt változás zeneileg az elődhöz képest, minőségileg pedig sajnos még annyi sem. Mondjuk ki: ez ugyanaz a szar, amit a Rise Records (minőségben) alsó rétege próbál letuszkolni a torkunkon. Egy fokkal mélyebbre hangolták a gitárokat, így a hangzás egy kicsit keményebbnek hangzik, de ezt a viaszt sem ők szarták. A recept emellett pedig a szokásos: vegyél két gitárost, akik közül az egyik teljesen feleslegesen van jelen a bandában, ugyanis a kreativitás és dalírási képesség nem terjed ki arra, hogy kétgitáros témákat írjanak. Így tehát főleg két dologgal találkozunk a dalokban ilyen szempontból: olcsó breakdownok és tekerés, illetve a refrének alatt az egyszerű akkordozás. Ezeket a refréneket az elektronikáért felelős srác se hagyja szó nélkül, fingatja a szintit ezerrel, amin néha akár nevetni is lehet, annyira béna. Sajnos a borzalmasan gagyi autotune is tönkrevágja az amúgy is közepes éneket, hiszen körülbelül olyan effektekkel színesítik a vokált, amit valószínűleg már az Eiffel 65 is kínosnak érzett a maga idejében. Jó, az ordítás változatosságát és a hangzást pozitívumként említhetjük a lemezzel kapcsolatban, de ez utóbbi nem is az ő érdemük, az előbbi meg nem fogja elvinni a hátán az albumot. Sajnos egyik dal sem üti meg még a közepes szintet sem, hiszen mindegyikbe sikerült olyan kínos effekteket vagy dallamokat írniuk, hogy az ember az ő nevükben is szeretne bocsánatot kérni mindenkitől. Ebben a műfajban vannak szórakoztató lemezek, elég az Abandon All Ships vagy a Woe, Is Me debütjére gondolni, de ez közel sem az. Nem iszonyatosan szar, de aki az első hallgatás után még erőt érez magában, hogy újra meghallgassa, az valószínűleg életében először hall ilyen albumot. A srácok szokjanak le az autotune-ról, tanuljanak meg dalokat írni, vagy egyszerűen csak hagyják abba, ha nem megy, mert ez így a fuldokló színtérnek csak egy újabb vödör víz.
3/10