2013. június 5.
Tracklist:
01. The Hurry and The Harm
02. Harder Than Stone
03. Of Space and Time
04. The Lonely Life
05. Paradise
06. Commentators
07. Thirst
08. Two Coins
09. Take Care
10. Ladies and Gentlemen
11. The Golden State
12. Death's Song
Műfaj: indie, folk rock
Támpont: Alexisonfire, Chuck Ragan, Neil Young
Hossz: 50:49
Megjelenés: 2013. június 4.
Kiadó: Dine Alone Records
Webcím: Ugrás a weboldalra
A szinte napra pontosan két évvel ezelőtt napvilágot látott Little Hell megosztó lemezként vonult be a történelemkönyvekbe. Nem is csoda, hiszen Dallas Green – eredendően side-projectje - az évek során meglehetősen masszív támogatottságra tett szert; rajongói teljes meggyőződéssel állítják, hogy kiadványai unikális értékkel bírnak, miközben sokan vannak olyanok is, akik szerint az Alexisonfire ismertsége révén felfuttatott produkció valójában egy nagyra fújt lufi, amit szívesen látnának kipukkadni az anyazenekar földbeállását követően.
Persze a miheztartás végett érdemes megjegyezni, hogy életpályája vége felé az Alexisonfire már jócskán túlhaladta a szakmai zenitet, ráadásul nem Dallas volt az egyetlen, aki egyéb elfoglaltsággal ütötte el a közös komponálás mellett fennmaradó idejét. Talán a megosztott figyelem vezethetett oda, hogy a Little Hell a korábbról kukázott ötletek egy tetszőleges kombinációjának tűnhetett, így tehát széles kör érdeklődésére tarthatott számot az a spekuláció, hogy jelen lemez – immáron elsőszámú vállalkozásként – vajon mely zenei csapás mentén halad majd tovább. Nos, az előd által erőteljesen pedzegetett irányvonal, nevezetesen a rengeteg indie hatás, illetve úgy en bloc a látszat, hogy City & Colour egy valódi, teljes „zenekar” és nem csupán egyszemélyes projekt, itt folytatódik tovább, így aki az egy szál gitárral szíveket facsaró, illetve melengető Dallas-t szerette, nagy valószínűséggel (ezúttal is) csalódni fog. Már csak azért is, mert a The Hurry and the Harm messze a legkönnyedebb korong, ami valaha kikerült a műhelyből, még ha ennél árnyaltabb is a valóság, és továbbra sem erre ropja majd ezután minden péntek este az úri közönség szerte a táncparketteken. Azzal, hogy Dallas új vizekre evezett, a C&C tulajdonképpen minden báját elveszítette, hiszen ez a közhelyektől terhes hangzásvilág nem több egy érettebb hangvételnek álcázott blöffnél. Bár a homogén dalok igazán kellemes összbenyomást eredményeznek, és helyenként valóban bennragad a dallam az ember fülében, végül mégis úgy állunk fel a székből, hogy nem hallottunk túl sok emlékezeteset. Sajnos kevés olyan szerzemény lapul a tarsolyban, ami megragadja a figyelmet; ilyen például a popba hajló és egyúttal megkapó Harder Than Stone, a kicsit a Manchester Orchestra-t idéző, slágeres Thirst, a hangulatos The Golden State vagy éppen a korábbi hangzásvilágra leginkább hajazó Paradise, ami az utóbbi évek talán legjobbja – ezek mind megjegyezhető tételeket reprezentálnak.
Mindez azonban elég vékony az üdvösséghez, hiszen az egyhangúság okán gyorsan unalomba fulladhat a lemez fennmaradó része, ami ugyanakkor még így is jobban „egyben van” és több emlékezetes momentumot tartalmaz, mint a Little Hell, habár ezzel a taktikával tulajdonképpen két szék között a pad alá esik. Ugyanis a hasonló produkciók közül a könnyed szórakoztatást előtérbe helyezők mellett ezzel nem nagyon lehet labdába rúgni (elég csak a legutóbbi Frank Turner korongra gondolni), a helyenként érezhető kényszeres elszakadás az akusztikus projekt skatulyától pedig pont azt a bensőséges, őszinte hangvételt csiszolja elmélázó, felszínes csillogássá, ami bőven elegendő indokot szolgáltathat arra, hogy valaki inkább egy Austin Lucas vagy éppen egy Chuck Ragan kiadványt tegyen fel a The Hurry and the Harm helyett. Vagy éppen egy másik City & Colour-t – csak 2008 előttről.
6/10