Carterek és keretek nélküli Gallows-lemezt hallgattunk!

Tracklist:

1) Mystic Death
2) Desolation Sounds
3) Leviathan Rot
4) Chains
5) Bonfire Season
6) Leather Crown
7) 93 93
8) Death Valley Blue
9) Cease To Exist
10) Swan Song

Támpont: Alexisonfire. Frank Carter & The Rattlesnakes, Pure Love

Megjelenés: 2015. április 13.

Kiadó: Bridge Nine

Webcím: Ugrás a weboldalra

Ismerünk a könnyűzenében (igen, a keményzene is könnyűzene) számos olyan előadót, aki karriere egy bizonyos pontján 90, akár 180 fokos fordulatot véve arculatot váltott, akár az önirónia, vagy az egészségtelen egoizmus irányába, sőt olyan eset is meglehetősen sokszor fordult már elő, hogy egy bizonyos tag hiánya okozott radikális változásokat a jövőre nézve. Az angol punk-(már sokkal inkább)rock zenekar Gallows esetében az utóbbi években ez kétszer is megtörtént.

Az első két lemezüket alapjaiban meghatározó Carter testvérpárnak most már egyik fele sem tagja a csapatnak. Az gondolom, még mindenkinek megvan, mikor négy éve az elbaszott komplexusos brit fiatal mintapéldányának is nevezhető, meglehetősen karakteres frontember, a tetkófetisiszta Frank Carter, miután rendszeresen verte véresre fejét mikronnal, és kelt ki önmagából annak legkülönfélébb megnyilvánulásaiban, váratlanul úgy döntött „elege van gyűlöletről énekelni”, majd otthagyta a korábban az ő karakterével beazonosítható Gallows-t. Rögtön ezután (az utolsó koncertjein viselt póló alapján már azokkal egy időben) meg is alapított egy meglehetősen kérészéletű rockzenekart a Pure Love-ot, hogy aztán idén, a családalapítás, és egy igazán ellenszenves Instagramos önpromó hullám után visszatérjen a nyughatatlan punk zenéhez.  Ennek hitelességéről, valamint arról, hogy egy igazi gatyábaszarós punk mikor alapítana saját nevével fémjelezve zenekart, lehetne vitatkozni, de talán majd máskor. Ott van ugyanis Steph Carter, a gitáros testvér, aki még egy lemez, a három évvel ezelőtti, cím nélküli harmadik album után egy évre vált ki a bandából, mely ennek következtében ugyan változatlanul életben maradt, de a dalszerző szekció reformálásával (Laurent Barnard gitáros most szabad kezet kapott goth-punk rajongásának kiélésében) ismét egy teljesen más zenekar lett, a név kivételével.

A Gallows-nak igazából sosem volt még két ugyanolyan lemeze. Elindultak egy dühöngő, fiatalos punk vonalon, melyet a Grey Britain megjelenésével egy új, sokkal sötétebb, cinikus irányba vittek el. A frontember váltás után a „betanulós” kislemezeket figyelmen kívül hagyva a címnélküli lemez egy Wade MacNeil adottságai által uralt bőrszerkós, vaskos (csak semmi személyeskedés), kicsit mocsarasabb punkalbum lett, melyről összességében elmondható, hogy egy sokszínűbb kiadvány. Most pedig itt van nekünk a friss Desolation Sounds, ami egy okkult szimbólumokkal teletűzdelt, gondosan megtervezett, változatosan hangszerelt, atmoszferikus, kevésbé agresszív, de azért főleg hardcore elemekből táplálkozó misztikus rocklemez. Amiktől ez a lemez érdekes, azok nem is a 93 93-féle menetelős nóták, hanem az üde színfoltok. Az olyan dalok, mint a szinte végig dallamos énektémákkal operáló Bonfire Season, a maga Bush-os gitártémájával, vagy a bólogatós Death Valley Blue, de ami a kőfejű, hajthatatlan ősrajongók ellen már tényleg súlyos testi sértésnek minősül, az a Cease to Exist című, már-már Touche Amoréra hajazó, négy és fél perces melankólia.

 

A Desolation Sounds-zal az immár négytagú Gallows a változatos, jól hangszerelt, éppen még tavasszal is elviselhetően komor keményzenék kedvelőinek fog a szívébe lopózni. A legszebb az egészben, hogy a szövegekben megénekelt témák mennyire reflektálnak most a zenekar helyzetére, gondolok ezzel arra, hogy a jövőképük (legalábbis a hallgatók számára) ismét teljesen ködös, sötét, és kiszámíthatatlan. Megtippelni nem mernénk, hogy melyik irány fog kiforrni az eddigiek közül, mert ez akárhogy is nézzük, egy átmeneti, fejlődő állapot, mondhatni a Wade-korszak Grey Britain-je. Csak a történelem ne ismételje önmagát. 6/10