Asking Alexandria – From Death to Destiny

Tracklist:

1. Don't Pray For Me
2. Killing You
3. The Death Of Me
4. Run Free
5. Break Down The Walls
6. Poison
7. Believe
8. Creature
9. White Line Fever
10. Moving On
11. The Road
12. Until The End (km. Howard Jones)
13. The Death Of Me (Rock Mix)

Műfaj: metalcore, hard rock

Támpont: Avenged Sevenfold, Escape The Fate, Black Veil Brides

Hossz: 50:52

Megjelenés: 2013. augusztus 6.

Kiadó: Sumerian

Webcím: Ugrás a weboldalra

Sokak számára biztos nehezen feldolgozható az a gyűlöletáradat, ami napjaink egyik legvitatottabb bandáját, az Asking Alexandriát körülveszi. A savtúltengés fő oka, hogy a különböző keményzenei színtereken általában hangoztatott vélemény szerint a yorki ötösfogat felkapaszkodott senkiháziakból áll, akiknek egyetlen eredeti gondolatuk sincs, ehhez képest pedig irreálisan nagy a rajongótáboruk. Ennek az érvnek kitűnő muníciót szolgáltat eddig megjelent két nagylemezük, melyek valóban metalcore sablonok másodosztályú gyűjteményei, megspékelve halál ízléstelenül alkalmazott trance elemekkel. Az meg csak hab a tortán, hogy az énekes Danny Worsnopot jó páran Ronnie Radkéhoz mérhető tenyérbemászó féregként „tisztelik”, mióta a derék frontember átment Endrébe.

Képzeljünk el valakit, aki mindezidáig egy metalcore-t szűrő hangszigeteléssel ellátott szobában élt: az ő értetlensége abszolút megbocsátható, hiszen ha az Asking Alexandria munkásságát nézzük, azért nem egy akkora fostengert látunk, mint amit mondjuk az I See Stars végbele eddig kitermelt, és amit tényleg indokolt utálni. De még egy, a műfajjal frissen megismerkedett versenyző számára is nyilvánvaló lehet, hogy a zúzás/refrén sémára épülő számoknak jó ötletek és gondos dalírás híján iszonyú alacsony tud lenni a szavatossági ideje. A From Death to Destiny is csak egy-két ponton tudja igazán bevonni a hallgatót, ráadásul, ahogy a 2011-es korongnál, úgy most is körről körre csökken ezeknek a pillanatoknak a száma, ennek oka pedig a hangszeres szekció újfent minősíthetetlen teljesítménye. A The Word Alive-ból is jól ismert szintivonósok heveny használata sok mindent eltakar, de előbb-utóbb mindenkinek feltűnik, hogy gitározás gyakorlatilag nincs a lemezen, illetve van, csak ha annak nevezném, biztos vérig sértenék egy-két gitárost. Nem tudni, Ben Bruce és Cameron Liddell mit művelt az utóbbi két év során, valószínűleg a töküket vakarták vagy Adam Dutkiewicz-cel verték a blattot, de hogy nem a témáikon törték a fejüket, az biztos. Így aztán nem marad más, mint hogy Danny Worsnop vigye el a hátán a lemezt. És becsületére (no meg a hangmérnökére) legyen mondva, el is viszi: még sose énekelt ennyire változatosan és üvöltözött ennyire keveset.  Most lehetne mondani, hogy aki ilyen pocsék szövegeket ír, az feldughatja magának a hangbeli adottságait, de ezúttal a dallamok mögötti gondolatok sem olyan elborzasztóak, az élmény inkább felemás. Jórészt kidobálták ugyan a féktelen bulizásról szóló detoxikáló-aláfestőzenéket, helyettük a rock ’n’ roll élet árnyoldalait boncolgatja, vagy éppen pozitív energiával bombáz (Run Free) a magát már-már a metalcore kortárs költőjének kikiáltó énekes, de az, amikor elkezd rinyálni (The Road), majdnem olyan rossz, mint amikor korábban önfeledt italozásra csábított.

Ami miatt viszont tényleg megérdemlik a srácok a közepesnél jobb osztályzatot, az reális jövőkép megjelenése, amiről eddig senki nem gondolhatta komolyan, hogy rendelkezik ilyennel a zenekar. A folytatást a stadionrock elemek további kidomborítása jelentheti, hogy az ótvar hangszeres szekciónak se kelljen kidolgoznia a belét, miközben teret engedhetnek a szárnyaló énektémáknak. A húzónóták (a klippes The Death Of Me, Moving On, White Line Fever) ugyanis Worsnop vokáljától úgy emelkednek ki a többi közül, mint az Everest a jetiszarból. És ki tudja: némi vérfrissítés (értsd: legalább a fél tagság lecserélése) és pár év eltelte után talán egy igazán jó koronggal is megörvendeztetik a jobb sorsa érdemes közönséget a Sumerian fekete bárányai. 5,5/10