2017. április 25.
A hétvégén megjelent a budapesti modern metalos Down for Whatever debütáló nagylemeze, amely a White Light címre hallgat. Diószegi Kiki énekes most egyesével is végigkalauzol minket a tizenkét tételes anyagon.
A Down for Whatever neve bő két évvel ezelőtt bukkant fel a színtéren, azóta pár havonta stabilan adagolták az újabb dalokat és klipeket, amikkel tavaly a Gumizsiráf-díjátadón el is nyerték a 2016 ifjú titánjának járó díjat. Frissen megjelent debütlemezükre az összes eddigi szerzeményüket újravették, hogy jobban illeszkedjenek az anyag hangzásvilágába. Az albumot a nemrég háromfősre fogyott csapat (Diószegi Kiki – ének, Császár Róbert – gitár, Zsoldos Dávid – dob) a frontember irányításával rögzítette a Stray Heart Records stúdióban, míg a keverés és a maszter a No Silence-ben, Simon István kezei alatt készült el.
A White Light lemezbemutató koncertje április 30-án lesz a Dürer Kert 041-es termében, ahol a New Friend Request és az élőben ezen az estén debütáló Borders of Byzantium melegít be a DFW előtt.
Az album alább végig is hallgatható, valamint Kiki mesél is egyet s mást az anyagról, illetve az egyes számokról.
A nagylemezen található számok egyik fele a már tőlünk megszokott személyesebb témákat fogja tartalmazni, míg a többi dal az erős társadalomkritika mellett egy poszt-apokaliptikus világ képét mutatja be a hallgatóknak. Könnyen lehet, hogy a totális káosz és a teljes őrület előtti éveket éljük, erre szerettük volna felhívni a figyelmet az atomvillanás fehér fényének gondolatával.
1. Prologue
Egy erős, katartikus, főleg elektronikus és filmes hanghatásokkal készült felvezetőt szerettünk volna a lemezhez. Egy olyan rövid darabot, amiben a narrátor bemutatja azt a poszt-apokaliptikus világot és élethelyzetet, amelyben a második dalunk, a White Light is játszódik.
2. White Light
Ehhez a számhoz készítettünk videoklipet az elmúlt hetekben. Egy nagyon letisztult képi világot szerettünk volna létrehozni, melyben elmeséljük két szereplő történetét, akik egyedül maradtak a világvége után. Egy posztmodern köntösbe bújtatott Ádám és Éva történet.
3. The Black March
A lemez egyik fele a már tőlünk ismert dalokból áll, melyeket újravettünk, -kevertünk, -énekeltünk, és kicsit zeneileg felfrissítettünk. A The Black March pont egy ilyen darab, amely követi a White Light történetét, de szimbolikus jelentéssel is bír.
4. Alienation
Aki ismer minket, az pontosan tudja, hogy mennyire elítéljük a mai bulvármédia tömegbutító hadjáratait. Az Alienation személyes tapasztalatokból íródott és többek között a mai modern zenei kultúrában érezhető tömeggyártás ellen szól. Elegünk van a sekélyes semmitmondó műsorokból és az emellett kampányoló kereskedelmi csatornákból!
5. Let Me In
Ez a szám annyira friss, hogy majdnem lemaradt a lemezről, mivel éjszakákat ültem a zenén és csak nem akart megszületni a szöveg. Aztán egyszer idegből nekiestem és hirtelen kigurult, majd az egyik kedvenc dalunk lett az albumról! Aggressive stuff.
6. Age of Insanity
Ha lehet ilyet mondani, ez az Alienation második felvonása; egy tömör összefoglalás azokról az időkről amelyben élünk. A szöveg, a dallam, a hangszerelés erősen imitálja az őrületet és direkt nem követtük zeneileg a jól megszokott struktúrát. Amúgy ezt a dalt a Black Mirror c. sorozat ihlette. A zenekar összes tagja nagyon ajánlja mindenkinek!
7. Kyrie
Ezt az átvezetőt a koncertjeinkre látogató rajongóink már jól ismerik. Eddig mindig ezzel a számmal kezdtük a bulijainkat. Sötét, felpörgetős intro a Better to Be Alone előtt.
8. Better To Be Alone
Ez volt a legeslegelső DFW-dal. A demója 2014 végén készült el, 1-2 hónappal azelőtt, hogy Robival találkoztunk volna egy düreres bulin. Még aznap este elküldte nekem, hogy látok-e benne fantáziát, majd 1-2 napon belül válaszként visszaküldtem a felénekelt verziót. Rögtön jött rá a szöveg és a dallam, mintha már rég meg kellett volna születnie.
9. Sea of Tomorrow
Talán a lemez legpopulárisabb száma. Érdekessége, hogy már ezer éve kész volt a dallam és a szöveg, de teljesen kiment a fejemből. Pár hónapja megtaláltam, felénekeltem és Robi, meg Dávid az énekre építették fel a zenét (általában ez a folyamat fordítva történik). A középrész nagy kórusa a kedvenc momentumom, és ahogy belépnek a vonósok a második felében. Szerintem katartikus!
10. Alpha & Omega
Kétségkívül ezt a számunkat ismerik a legtöbben, valahogy az a delayes breakdown előtti “omega” bemondás mindenkinek jól megmaradt, és mi ennek nagyon örülünk! Ez volt az első klipes dalunk, a szövegében pedig erős érzelmi kavalkád található.
11. G.T.F.O
Hosszabb címén a “Get The Fuck Out” egy kompromisszummentes, agresszív dal. Azoknak szól akik direkt minden fórumon ócsárolnak minket, vagy a mai, modern metal zenét. Akik szeretik amit csinálunk azok úgyis mellettünk vannak és hálásak vagyunk nekik, akik pedig nem azok rohadtul nem is közénk valók! A G.T.F.O középrészében a brit Skies In Motion énekese, Adam Connor vendégszerepel. Nagyon imádtuk a közös munkát vele!
12. The Last Chapter
Stílusosan az utolsó szám a lemezről. Nagyon szeretem ennek a dalnak a dinamikai felépítését, és a fülbemászó kórusszerű vokáltémát az átvezetőkben!