2023. november 17.
Baromira felgyorsultak a dolgok a fővárosi Wires körül. Szedjük is össze, hogy mik történtek velük azóta, hogy márciusban utoljára szerepeltek a hasábjainkon:
A közelgő négyszámos kiadvány első darabja, a Clepsydra már meg is hallgatható. A két és fél perces szüntelen ipari metalcore-os zajolda stúdiómunkálatait ezúttal is a gitáros, Tóth Dávid végezte (most először pedig a keverést és a masztert is), míg a dal klipjét Peter John Kiss (theRealJP) készítette.
Ha már így alakultak a dolgok, Dávidot ki is fagattuk a rengeteg történés apropóján egy miniinterjú keretein belül.
Több szinglit is kiadtatok már, most pedig készül az első EP-tek. Elképzelhető nagylemez is a jövőben, vagy nem nagyon hisztek abban a formátumban?
Kicsit szkeptikusan állunk a nagylemezek relevanciájához manapság. Csökken a koncentráció hatás, nagyon nehéz a hallgatót flow-ban tartani fél-egy órán keresztül, illetve 10-12 dalnak nem tudsz olyan promó kampányt összerakni, hogy mind-mind megfelelő löketet kapjon. Magamon is azt veszem észre, hogy egyre kevesebb albumot hallgatok végig, főleg metal terén. Az egymás után érkező zúzdák fárasztják a hallgatót, valahogy meg kell törnöd a tempót, átvezetőkkel, extra megoldásokkal, akár teljesen más dalokkal. Ezeknek a próbálkozásoknak viszont legtöbbször erősen szükségmegoldás szaga van, ritkán rezonálnak a zenekarral, és inkább rontják a lemez egységességét, kizökkentik a hallgatót. Természetesen nem zárkózunk el a formátumtól, de ha erre adjuk a fejünk, annak nagyon összerakottnak, extrának kell lennie.
Szinte minden dalotokban hallani kis újítást. Mennyire látjátok reálisnak, hogy pár kiadvány után teljesen eltávolodjatok a mostani soundotoktól?
Van egy nagyon határozott elképzelésünk arról, hogy hova szeretnénk kifuttatni a dolgot zeneileg. Természetesen azt, hogy milyen zene lesz ez, és mikorra fog megvalósulni, egyelőre nem lőném el, de az EP-n hallhatóak lesznek egyértelmű jelei! Folyamatosan kísérletezünk, keressük az érdekes, nem szokványos hangszereléseket, megoldásokat, közös hobbink a minél furább, inspirálóbb hangszerek, pedálok, szintetizátorok beszerzése. Ugyanakkor igyekszünk tudatosan limitálni is magunk. Próbálunk minél nagyobb kreatív kontrollt tartani a produkció felett, a felvételeket, keverést illetve a vizuális/grafikus anyagok nagy részét is házon belül csináljuk már Gerikének (Nagy Gergő – basszusgitár) köszönhetően.
Manapság nem könnyű kitörni a fiatal zenekaroknak. Ha lenne rá lehetőségetek, koncerteznétek külföldön is?
Az elmúlt pár évben, főleg a pandémia óta nagyon megváltozott a DIY EU-turnék helyzete, de mindenképp a rövidtávú tervek között van egy kisebb európai klubturné.
Mondj egy hazai és egy külföldi bakancslistás előadót/formációt, akivel szívesen osztoznátok a színpadon!
Hazai előadókat tekintve abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy az itthoni kedvenceinkkel – Watch My Dying, Harmed – már osztozhattunk egy színpadon, és úgy gondolom, mondhatom, hogy jó viszonyt ápolunk velük. Külföldi előadók szempontjából főleg feltörekvő, fiatal metalcore bandákkal játszanánk együtt – mint a Loathe, Graphic Nature, Vein.fm, vagy akár a ten56. – és nyomnánk iszonyat energikus bulikat.
Mivel itt az év vége, elengedhetetlen ez a kérdés: mi volt 2023 leghallgatottabb cucca számodra?
Nem árulok el nagy titkot azzal, hogy nem igazán hallgatok metalt. Legutóbb talán a Weeping Wound új EP-je fogott meg és pörgött viszonylag sokat. Idén az olyan állandó kedvencek mellett, mint a Depeche Mode, a The Cure, a The Smiths, vagy a Skinny Puppy, rengeteget hallgattam olyan úttörő elektronikus bandákat, mint a Crystal Method és az ILS.
A Wires bemutatkozó kislemezének megjelenési időpontját egyelőre jótékony homály fedi, illetve a srácok az egészet el is akarják majd nyomni egy lemezbemutató koncert keretein belül, ami szintén még tervezés alatt áll. A türelemért cserébe viszont több meglepetéssel készülnek majd, és addig se felejtsük el, hogy akad itt hallgatnivaló is, mégpedig jelen esetben a Clepsydra formájában: