2013. december 2.
Egy biztos: a Puscifer nem elégíti ki az embereket, hiába a szexuális töltetű EP és lemezcím. Persze nem a lelkesedéssel van a baj, Maynard ezerrel nyomatja a bandát. Idén össz-vissz három kiadvány jelent meg Keenan side-projektjétől, köztük a harmadik EP Donkey Punch The Night címmel, a szokásos okádék borítóval és egy egészen szörnyű klippel megkoronázott Queen feldolgozással. E mellett volt egy, korábbi dalok remixeit tartalmazó gyűjtés (ezeket amúgy imádja a frontember, ez már a negyedik ilyen cucc), illetve pont a napokban jelent meg What Is… címmel egy koncertfilm a zenekarról. Nem is csoda, eszelős mennyiségű koncertet bonyolított le mostanság a különc énekes és haveri köre, 2014 folyamán pedig a Tool előzenekaraként dübörög majd tovább a szekér, viszont mindez tényleg nem csitítja a rajongók hörgését a főzenekar új kiadványa után…
…ami ugye a Tool, úgyhogy nézzük, mit tudunk a következő sorlemezről. Ugyebár a 10,000 Days 2006-ban jelent meg, és egészen tavaly előttig senki nem aggódott, hiszen Chancellorék ’96 óta mindig ötévente adnak ki lemezeket. De aztán csak nem jelent meg semmi, csak ellentmondásos hírek, meg ugye a tagok is inkább az oldalhajtásokkal, pl. a már említett Pusciferrel foglalkoztak, de úgy körülbelül 2009 magasságában elkezdődhettek az írási folyamatok. Ha tényleg így volt, és ragaszkodunk az öt éves intervallumokhoz, akkor Danny Carey dobos 2014-es előrejelzése valószínű, viszont ha meg azt vesszük alapul, hogy a banda szerint „becsszó”, hogy elkezdték írni a korongot, akkor még legalább plusz egy évet várnunk kell. Utólag belegondolva amúgy nem is baj a nagy csúszás, a legutóbbi album, bár tartalmazta zenei szempontból az év legjobb fél óráját, de ezzel együtt majdnem ugyanennyi értékelhetetlen pillanatot is, talán most tényleg sikerül majd alaposan átrágni, mi kerüljön a lemezre, és mi ne.
Most őszintén, volt valaki, aki reménykedett még új A Perfect Circle matériában? Az utolsó anyaguk, az eMOTIVe, 2004-ben jelent meg, szóval régebben, mint a legutóbbi Tool lemez, ráadásul az se volt teljes értékű cucc, főként (amúgy igen érdekes) feldolgozásokat tartalmazott. Ehhez képest a Three Sixty, bár csak egy best of lemez, mégiscsak életjel, ami a koncertezés mellett reményre ad okot, ráadásul a vadiúj szám, a By and Down egy meglehetősen jó dal lett. Billy Howerdel, a zenekar agya ráadásul azt nyilatkozta nemrég, hogy ő voltaképp bármikor bevonulna a stúdióba, igazából Maynarden múlik az egész. A gond itt ugye az, hogy ha a Tool frontember most az anyazenekarral (meg már megint a Puscifer, basszus) lesz elfoglalva, így itt biztos nem lesznek komolyabb fejlemények a közeljövőben.
A fenti gondok viszont így utat nyitottak egy új Ashes Divide anyagnak (az ugye Howerdel szólóprojektje), kirángatva ezzel a bandát a süllyesztőből. Ehhez ugye nem kell Maynard, mert Howerdel énekel, zeneileg pedig a 2008-as nagylemez semmiben nem maradt el pl. az A Perfect Circle legjobb dalaitól, és ez várhatóan most is hasonlóképp fog történni, mert a fenti új APC dal eredetileg ide íródott, csak aztán átkerült a Three Sixty-re, valószínűleg azért, mert a Tool énekessel közös projekt lényegesen népszerűbb. Összességében viszont a Toollal és az APC-lel való töketlenkedések lényegében win-win helyzetbe hozták Howerdelt (és csávó rajongóit), mert ha nem lesz Maynard James Keenannel közös kollaboráció, akkor lesz új Ashes Divide. Mi mindenesetre várjuk, bármi süljön is ki a fentiekből.
És hogy a többi Tool tag mit csinált az elmúlt időben? Hallgass bele Justin Chancellornak, a Tool basszusgitárosának a hajmeresztően extrém projektjébe, az M.T.voidba, ami sok elektronikával és szláv nyelven írt rapbetétekkel operál, ez persze nem csoda, hiszen egy Peter Mohamed nevű lengyel arccal játszik benne.