2015. november 22.
Nagyon-nagyon hosszú ideje várunk erre a pillanatra, hogy az Orient Fall legénysége megjelentesse az első nagylemezét, de a mai napon a Lángoló Gitárok oldalán debütálva, a GarageLive Records gondozásában megjelent a Fractals, s első hallásra egy nagyon színvonalas, hangszerelését tekintve elképesztően erős produktumot kaptunk.
Arról már a múltkor is nyilatkoztunk, hogy a felvételek 2014 elején kezdődtek meg, és a zenekar teljesen a saját kezében tartotta ezeknek a munkáknak az előre haladását: a zenekar gitárosának, Erdőhegyi „Dark Side” Bálintnak a ministúdiójában végződött a gitár és basszussávok minden hangmérnöki munkája, a dobokhoz házalt a zenekar Ferencz Zsoltnál (pl. Dawncore), hogy a lehető legjobb hangzást csiszolják ki az alapanyagból. A gyönyörű borítót és az egész artworköt Buzás Dániel, vagyis az énekes Buzás Krisztián bátyja, valamint maga Buzás Krisztián készítették el ketten, ráadásul minden dalhoz egyedi grafikát készítettek a srácok, amelyek kölcsönzik a dalok hangulatát – minden kép „a lemez címét adó fraktálokat ábrázol, vagy éppen azokból épül fel”. A fiúk így a vizuális megjelenítést is igyekeztek házon belül megoldani, ráadásul lesz majd egy limitált kiadás is az anyagból, amely egy exkluzív és gyűjtői kiadást fog megélni, ebben a kiadványban az előbb említett grafikákat is megkapjuk, amelyből láthatunk részleteket a lemez streamben is. A lemezen három vendégénekes szerepel, az Ascend to the Throne újragondolását már tervezték korábban is a fiúk, így a Csongor Bálint (Subscribe) beugrása adta magát, mint a zenekar régi barátja, aki ráadásul a lemez énekfelvételeihez is besegített, Kovács Gábort már az Orion Dawn idei EP-jéről írt kritikánkban is erősen méltattuk, akkor ezt írtuk: „Kovács Gábort pedig minél több hazai lemez vendégszekciójába kívánjuk.” – így mindenképpen öröm hallani, ahogy a – már eredetileg is két énekhangra írt – Silhouette c. dalban énekel. Földes Anett pedig az egyik legtehetségesebb női hang, amely amellett, hogy külföldi dalokat dolgoz fel, rengeteg hazai produkciót tálal saját előadásban gitárral vagy zongorával.
A dalok koncepciójáról (idézet a Lángoló Gitárok premierből):
„A dalok megírását és összeválogatását úgy próbáltuk megvalósítani, hogy tudásunkhoz és eszközeinkhez mérten a legszínesebb és legváltozatosabb anyagot hozzuk létre. Ezen kívül nyilvánvalóan az is szempont volt, hogy az EP-hez képest szintet lépjünk mind dalszerzésben, mind technikai színvonalban, ezért is ragaszkodtunk az élődobhoz és a nagyon egzotikus hangszereket leszámítva az élő hangszerekhez. Igyekeztünk sok féle hangulatot felvonultatni a lemezen, mindezt úgy, hogy az egységesség határain belül maradjunk. Mindez a dalszövegekről is elmondható, bár szigorúan véve nem konceptlemez az anyag, mégis felfűzhetők a szövegek egy gondolati láncra, a lemezcímhez illeszkedve összeállnak egy nagyobb egésszé. Igyekeztünk a mondanivaló tekintetében is a zenekar legkisebb közös többszörösét megfogalmazni, ami a közös gyökerek miatt meglehetősen széles alapokon nyugszik. Igyekeztünk a dalokhoz méltó témákat feszegetni, melyek túlmutatnak az egyszerű probléma leírásokon és potenciális válaszlehetőségeket rejtenek magukban. Szerettünk volna egy olyan anyagot írni, ami sokrétűsége miatt elsősorban azoknak kedvez, akik szeretik, ha a dalok többet sejtetnek annál, mint amit elsőre érzékelünk belőlük. Arra pedig külön büszkék vagyunk, hogy ezt a műfaji keretek között slágeres kontextusban sikerült megvalósítani.”
01. First Dimension – Malthusian Protocol (03:18)
02. New // Ark (04:14)
03. 1989 (03:30)
04. Second Dimension – A Controversial Fracture (01:49)
05. Alpha Centauri Bb (03:53)
06. Ascend to the Throne (ft. Bálint Csongor / Subscribe) (04:41)
07. Le Grande Armée (An Inward Warfare) (03:48)
08. Third Dimension – Windfall Diagnosis (02:37)
09. Silhouette (ft. Gábor Kovács / Orion Dawn) (03:16)
10. I, Punk (03:58)
11. Two Wolves (02:04)
12. What Is Past Is Prologue (ft. Anett Földes) (05:08)
13. Infinite Dimension – The Glacial Havoc (01:53)