Megjelent a Sonya új kislemeze, meg mellé egy stúdiós dokufilm

Aki követi a Sonya zenekart bármilyen közösségi médiában, biztosan felfigyelt arra, hogy a budapesti shoegaze/posztrock-banda a nyár legelején kiutazott Angliába stúdiózni. A Birmingham környékén, Alcesterben található Vada Studiosban egy hetet töltöttek el, ezalatt két új dalt vettek fel Matt Terry producerrel, a munkálatokat pedig alaposan dokumentálták is. Ebből született egyrészt a Vibes című, kétszámos kislemez, másrészt pedig az a tízperces dokumentumfilm is, ami a címadó dal klipje köré épült. Az említett klipet amúgy a héten – magyar zenekarként igencsak menő módon – az amerikai Revolver magazin premierezte, a doksi pedig a Phenom.hu-n jelent meg tegnap. Alább lehet is nézni mindkettőt, illetve a másik friss dal, a Cliffhanger is streamelhető már.

A nézni- és hallgatnivalók mellé a zenekar énekes-gitárosa, Korbucz Sonya mesélt is a stúdiózásról:

Erre több mint öt évet vártam, hogy megvalósulhasson. Nem kevés idő. Nemcsak anyagi háttér szempontjából, de rengeteg tervezést, logisztikát igényelt az, hogy 5 ember elindulhasson egy másik országba hangszerekkel, és az ottlétünk alatt minden óra számított. Egy hétre mentünk, de nagyon oda kellett figyelnünk az időbeosztásunkra, nem beszélve arról, hogy szó szerint minden pillanatot meg akartunk örökíteni. Erre nem vihettünk magunkkal egy stábot, hiszen egyrészt nem “foroghatunk” egész nap, technikaliag nehezen kivitelezhető, kellett egy sokkal egyszerűbb megoldás. Egyrészt Lippai Balázs barátunk, aka filmes svájci bicska, aki egy személyben rendező, operatőr, dramaturg, vágó stb. (és egy olyan ember, aki közel áll hozzánk, beolvad közénk, velünk kilélegzik), illetve egy olyan kisebb eszköz, amivel jó minőségben fotózhatunk/videózhatunk. Ilyenek voltak például az OPPO készülékei (ők támogattak is minket), és Balázsnál volt még egy kamera.

Ez a stúdió bakancslistás volt számomra, rettenetesen elégedett vagyok a dalokkal, amiket felvettünk és a világ legjobb döntése volt, hogy képileg is megörökítsük.

Az énekesnő teljes beszámolója szintén a Phenom cikkében olvasható.

Fotó: Lippai Balázs