2015. február 11.
KLIPÖZÖN. A NuSkull Magazin külön bejáratú videórovata, ami hétről-hétre szedi össze az érdeklődők számára az oldal lefedettsége alá tartozó előadók legfrissebb klipmegjelenéseit. Legyen az hazai vagy külföldi, hardcore vagy post-rock nálunk minden hét utolsó napján megtalálod az azt megelőző hetet összefoglaló mozgókép összegzésünket. Ezzel kívánjuk olvasóink számára lehetővé tenni azt, hogy tartani tudják azt a feszített tempót, amit a zenevilág diktál számukra. A rovat fél éves kényszerpihenő után tér ezzel a résszel vissza, amely főként a múlt hét, illetve az azt megelőző hét néhány fontosabb klipjével fog foglalkozni. Íme a zenekarok listája: All That Reamins, Come the Dawn, Wovenwar, The Ghost Inside, Periphery, New Volume, Zoax, Steven Wilson, Blockheads, Down, Movements, Capsize, Anchor, Obey the Brave, Ann My Guard, Our Last Night, Boarman, Rotting Out, Negura Bunget.
A banda a február végén megjelenő The Order of Things egyik számához forgatott klipet, amelyben megtudjuk milyen az, amikor egy nem túl barátságos környéken bekeretezett képeket dobnak vízbe, majd gyújtják föl, miközben a zenekar egy ledózerolás elött álló házban, illetve annak előterében zenél. Mindezt megfejelve még a végén az is kiderül, hogy nem a megfelelő hatalom gyűrűt dobták a lángok közé. (Simon Ferenc)
Az ohiói Come the Dawn metalcore ötösfogat február elején adta ki a Worlds Collide (As It Ends Tonight) videóklipjét, ami a tavaly megjelent Light of the World debütlemezük egyik számához készült. A klipben a banda egy sötét szobában hajlong mélyeket a kamerának, miközben főhösünk gázállarcban, poszt-apokaliptikus környezetben egy mezőn próbálja magát átvonszolni, több-kevesebb sikerrel. Maradandó élményt nem fog nyújtani a videó megtekintése. (Simon Ferenc)
Jonathan Vigilék új videójának forgatókönyve dióhéjban: a zenekar egy elhagyatott házban zenél / valakik fáklyákkal és néhány szerszámmal felfegyverkezve elszántan törtetnek valahova / megint a zenekar / megint a mérges fákláysok / ugyanez még tizenötször / csattanó. Meglepőnek persze nem túl meglepő, de azért nem is lőnénk le. (Völgyesi Ádám)
Az As I Lay Dying-utód Wovenwar új videójának képi világa agáliv iqék kanájóebiv jú rawnevoW bótu-gniyD yaL I ƨA zA
Phil Sgrosso gitáros elmondása szerint a zenekar tavalyi iylavat rakenez a tnirezƨ aƨábnomle ƨorátig oƨƨorgƧ lihP debütlemezének borítóján alapul. Ez a gyakorlatban annyit tiynna nadtalrokayg a zE .lupala nájótírod kenézemeltüdeb jelent, hogy a klip stábja érdekesebb ötletek hiányában nadáynáih keteltö ddesekebré ajdátƨ qilk a ygoh ,tnelej jóformán egyetlen szimpla tüköreffekt bevetésével próbálta atládórq levéƨéteved tkefferöküt alqmizƨ nelteyge námrofój emlékezetessé tenni a kisfilmet; a NuSkull stábja pedig úgy ygú gibeq ajdátƨ llukƧuИ a ;temlifƨik a innet éƨƨetezekélme döntött, hogy ha ők letudhatják ennyivel a dolgot, hát mi is. .ƨi im táh ,toglob a leviynne kájtahbutel kő ah ygoh ,ttötnöb
(Völgyesi Ádám)
Valószínűleg mindannyian tértünk már magunkhoz furcsa zajokra egy-egy átmulatott éjszaka után, bármiféle hasznos tevékenységre alkalmatlan állapotban, és döntöttünk úgy, hogy ma inkább csak videojátékozni fogunk. A friss Periphery klip főhőse is ugyanebben a helyzetben találja magát, azonban hamar rá kell jönnie, hogy a gépben talált játék sokkal többről szól, mint azt elsőre gondolta volna. (Völgyesi Ádám)
Héjanász az avaron, vagy inkább szoftpornó a neonok alatt. Nem egy nagy költségvetésű videó, de azért eltalálták, és aki kis ráhangolódást akar, annak tökéletes. Mellesleg a Sumerian Records égisze alatt ez a banda első videója. (Galló Tímea)
A londoni Zoax csapata a napokban megjelenő Is Everybody Listening? lemezük Zero Point Seven nótájához forgattak egy egyedinek nem túlságosnak mondható fekete-fehér koncert/bulizós klipet. Sajnos az elég minimálra sikerült videó nem dob az amúgy egész jó szám hangulatán. (Simon Ferenc)
Az elsősorban a Porcupine Tree kapcsán ismert angol progrock lángelme, Steven Wilson a jövő hónapban jelenteti meg negyedik szólóanyagát, amely egy igaz történet által ihletett konceptlemez lesz: a főszereplő egy fiatal nagyvárosi nő, aki meghal a lakásán, hiánya azonban évekig nem tűnik fel senkinek. A Perfect Life az album első kisfilmje, egy feltűnően szép felvételekkel és sok lassítással operáló hangulatvideó, amely remekül illik az aláfestéséül szolgáló dal visszafogott, nosztalgikusan történetmesélős, ambientes jellegéhez. Kicsit talán már giccsbe hajlónak is lehet nevezni az összhatást, de Wilson általában nagyon is tudja, mit csinál, így biztosak vagyunk benne, hogy a dal és a videó igazán csak a teljes lemez sokféle hangulatot, érzés- és hangzásvilágot is körbejáró kontextusában fog értelmet nyerni. (Völgyesi Ádám)
A francia grindcore veterán Blockheads legújabb koncertvideójának kulcsszavai: láncfűrész riffek, színpadra támaszkodva headbangelés, blastbeatek, félmeztelenség, wall of death, egy bandana. Grindcore. (Völgyesi Ádám)
Égő pentagramok, B-kategóriás trash film hangulat, ördögűzés és lötyögő sörhasak. Nagyjából ennyi az új Down klip, amit a Black Sabbath nyúlás Conjure című számukhoz készítettek. Az még hagyján, hogy rettenetes unalmas a szám, de könyörgöm, valaki gombolja be Jimmy Bower ingjét, mert tinilányok ezrei fognak megőrülni, ha ez így megy tovább. (Tósaki Andor)
A dél-kaliforniai Movements jól láthatóan egy nagyon tumblr-kedvenc/kompatibilis zenét játszik, szóval a szenvelgős témáikat vegyítik spoken worddel és ezt már láttuk a legutóbbi Being As An Ocean lemezen vagy a tavalyi Hotel Books anyagon is, hogy milyen jól működik. Ez egy „könnyed” nóta egy tipikus elsődalos imidzs videóval megtámogatva, a végén a bloopers rész aranyos, csak éppen felesleges. (Budai Benjámin)
Az új Capsize videó nem a legutóbbi, Tyler Ross (Being As An Ocean) rendezésében készült alkotások mintasorába illik, melyekben a környezetet, hátteret elhagyatott, lepusztult sötét terek adták; hiszen a bemutatkozó album legdinamikusabb számához mozgalmasabb, gyorsabb képváltások illettek. Így megszületett a zenekar első igazi koncertklipje, melynek felvételeit a tavalyi Never Say Die! Tour állomásain rögzítettek. A banda mélyvízbe dobása igencsak jól sikerült, mert élő produkcióikban nem maradtak el a turné többi, már rutinosabb tagjától sem, ebbe a hangulatba nyújt betekintést a 3 perces videó. (Berta Betti)
IPhone, WiFi és elcseszett szociális kapcsolatok. A jófejekből meg vezetékek lógnak, akik mindezt felfedezik és tönkrevágják. Voltaképp teljesen reális képet fest a társadalmunkról, mindemellé még a zene is első osztályú, már aki metalcore-fan. Ide is elkellene pár vezetékes ember. (Galló Tímea)
Az áprilisban megjlenő Distance & Devotion albumon szereplő Survive szám került megfilmesítésre a svéd Anchornak köszönhetően. A szép és minőségi videóban egy eltűnt turista megpróbáltatásait követhetjük nyomon, gyönyörű tájak kíséretében. Igényes zene, igényes videó. (Simon Ferenc)
Egy újabb koncert-/turnéklip, ezúttal az Obey the Brave gárdájától. Igényes képkockák, kellő mennyiségű őrütködéssel, lazasággal. Működik, nézhető, szerethető. Ja, és 1:46-hoz érdemes visszatekerni és újra megcsodálni azt a hihetetlen szépségű ugrást! (Berta Betti)
A magát „doll metal”-nak címkéző budapesti Ann My Guard is új videóval jelentkezett a múlthéten, amiről mi is készségesen hírt adunk a rovat keretében. Az Ivory Ballad klipjében nekünk nagyon feltűnt a fekete és a fehér színek (ruhák) nagyon szembeállító használata, ez nem tudjuk cél volt-e és volt-e ezzel bármilyen üzenet, de ez egy piros pont tőlünk a kreatív jellemzők oltárán. Azt is láttuk, hogy a szélgép is egész jól működött, az effekteken is lehetett volna még mit dolgozni, de az látszik, hogy nem kevés munka volt a videóban. (Budai Benjámin)
A popos átiratok általában telitalálatok, de ez a szám kicsit megmaradt popnak. Mindenesetre mindenképp jobb, mint az eredeti nóta, ezen kívül a lányok biztos bepisilnek tőle, amint egy csomó fiú épp rettentő érzelmes. (Galló Tímea)
Greskó Károly, azaz Roy az Animid Effect és az Éjfény zenekar tagja még korábban indított egy szólóprojektet Boarman néven, amelynek ez már a második megjelent klipje. A kicsit kora 2000-es évek hangulatú klipben előkerül a zongora, erdős jelenetsor tarkított vágásokkal, sok arcra közelítő kameraközelítő kameranézet és bizony jó sötét színvilág, ahogy az egy metal nótához illik. (Budai Benjámin)
Több zenekar is a koncert klipeket részesítette előnyben az elmúlt héten. Ez alól a márciusban új lemezzel jelentkező Los Angeles-i hardcore banda, a Rotting Out sem kivétel. A The Reckoning EP-n helyet kapó Born című nóta kapott videóklip formát. A rendkívül energikus videóban csak úgy röpülnek a testek, lendülnek a karok. A tökéletesen végrehajtott gyakorlatoknak hála, biztosak lehetünk benne, hogy a közönség tagjai közül senki sem lógta el a kötelező tesi órákat. (Simon Ferenc)
Nem ködösítek (haha), a hó végén új lemezzel jelentkező román formáció újabb gyöngyszemmel rukkolt elő. Gyönyörű látványvilág, time lapse jellegű montázsvideó. Érdekessége, hogy a köd mozgása eltérő sebességű, ezáltal különös hangulatot vált ki az emberből. A képek zaklatott halmozása összhangban van a zenével, hátborzongató atmoszféra. (Szekeres Attila)