2013. július 1.
Hihetetlen sebességgel szalad az idő. Már el is értük az év felét, de ennek ellenére igyekszünk azért tartani a tempót, így a fesztiválok árnyékában (értsd EFOTT, Rockmaraton, Hegyalja) gyűjtöttük be számotokra a hét legújabb videómegjelenéseit, ami az enyhe lehűlés következtében akár már egy helyben is végig tudtok böngészni. A kérdés már csak továbbra is az hogy nektek melyik klip tetszik leginkább? Az eheti lista a következő: Attila, As They Burn, The World is a Beautiful Place & I am No Longer Afraid to Die, The Black Dahlia Murder, Decapitated, Hurts, Paramore, Defiler, Locrian, Old Gods, Nine Inch Nails, Silent Screams, My Autumn, Fall Out Boy. Nektek kik az eheti kedvenceitek?
Amikor Venetian Snares, vagy az Aussitot Mort magyar címmel adott ki albumot, arra jó volt büszkének lenni, még akkor is, ha egyáltalán nem hazai származású zenészekről van szó. Az Attila kapcsán azonban csak szégyenkezni lehet, hogy ennek a zenekarnak egyáltalán ilyen téren köze van az országhoz, hiszen a teljesen ostoba Chris Fronzak (aki sajnos már szaporodott már egy ideje gyereket nevel, miközben szopásról ír dalokat) és nagyon kínos zenekara kétségbeesetten próbál szélesebb közönség számára „partyzenekarrá” válni, ami nagyon nem jön nekik össze. Talán azért, mert nem tudnak jó dalokat írni, és mert olyan hülyék, hogy senkit sem lep meg, hogy Fronzak egy valóságshowból itatódott fel a zeneiparba (mondanánk erre példának Majkát, de neki azért vannak színvonalasabb dalai). Ennek a szánnivaló „fussunk már be, bazmeg!” hozzáállásnak az eredménye a Break Shit nevű, 16 éves életkor felett csak szégyenkezés mellett élvezhető dal szöveges videója, amiben kurvák lejtenek öltáncot. Okos gondolat egy olyan számhoz ilyen videót csinálni, amiben elhangzik a „punch that bitch” kifejezés? Nem, de ettől a zenekartól igazából ennél többet nem is lehet elvárni. Hogy megértsék a rajongóik, mit gondolunk a bandáról, ezért így mondjuk: „reméljük, feloszlanak a gecibe”. (JÁ)
Az As They Burn csapatáról múlt héten már mindent elmondtunk, amit lehetett, hiszen akkor egy élő felvételekből összevágott koncertklippel jelentkeztek, ezért is volt meglepő, hogy alig pár nappal később már itt is egy komolyabb mozgókép a Frozen Vision című dalhoz. Szeptember 23-án Budapestre látogat a csapat, ahol olyan hazai zenekarok melegítik majd elő a színpadot, mint a Subliminal Merger vagy épp az Inhale Me. Kell ennél több? (BK)
Nem véletlenül nem készít a legtöbb underground emo zenekar videóklipet, hiszen általában nincs pénzük rá, vagy élő felvételeken kívül mást nem nagyon tudnának összehozni: a hosszúnevű The World Is A Beautiful Place And I Am No Longer Afraid to Die első videója sem más, mint amit vetítésként el tudnánk képzelni a koncertjeiken. A dal miatt persze érdemes kattintani, de amúgy nem. (JÁ)
Vannak klipek, amikhez még bőbeszédű szerkesztőként sem lehet sokat hozzátenni, annyira magukért beszélnek, és a The Black Dahlia Murder új videója is ilyen. Ebből talán leesik a legtöbb embernek, hogy ez a banda mennyire félkomolyan veszi a dalaik körítését, elvégre a klip egyik szereplője egy kecske, a másik pedig egy gorilla. (JÁ)
A Decapitated legutóbbi nagylemezét már volt némi időnk megfelelő mértékben kiismerni, csaknem két évvel ezelőtti megjelenése ellenére még most is mutat bizonyos életjeleket – jelen esetben a címadó tételhez érkezett egy friss videoklip. Bár a csapat újraindulása és a korong hagyott némi kívánnivalót maga után, a Carnival Is Forever képsorait azoknak is érdemes lehet megtekinteni, akik ásítozni kezdtek az album vége felé közeledve. A klip tökéletesen idomul a nyári forrósághoz: vízpart, fürdőzés, fáramászással egybekötött headbangelés, döglött hal. Irány a Balaton! (FB)
Többé-kevésbé megmagyarázhatatlan okokból mindig is rokonszenvet éreztünk az idei VOLT Fesztiválon is fellépő angol szintipop zenekar, Hurts iránt. Idén megjelent második nagylemezük egy jóval groteszkebb, gitár-orientáltabb muzsikát produkált, még ha ez az új slágerük, a Somebody To Die For meghallgatása után hihetetlennek is tűnik. A hozzá készített videó viszont annál inkább próbál sejtelmes és elvont lenni. A mindig elegáns Theo és Adam ezúttal egy sivatagi lakókocsis kolóniában folytatott egyházi szertartásokat kísérnek figyelemmel, miközben tipikus melankóliájukkal adják elő az emlegetett dalt. Igazából ez egy teljesen élvezhető, divatos látványklip lenne, csak a borzasztóan gagyi képstabilizátorra nem sikerült épkézláb magyarázatot találnunk. (TM)
A múlthéten hazánkban is koncertező Paramore folyamatban lévő turnéjuk alatt jelentkezett egy új videóval a közönségkedvencnek szánt Anklebiters című dalhoz. A gyermeteg, ám rendkívül ‘hipster’ rajzokból tákolt izgő-mozgó klip azért is kuriózum, mert ez a zenekar első olyan videója, melyben nem tűnnek fel a zenekar tagjai. Hayley Williams attraktív, extravagáns megjelenése ezúttal így elmarad, kapunk helyette egy viszonylag látványos animációt, melynek ugyan nem sok köze van az egészséges önimádatra buzdító dalhoz. Slussz poén viszont, hogy a videóban feltűnő Pacman-szerű játékot ti magatok is kipróbálhatjátok, már ha regisztrált tagjai vagytok a hivatalos Paramore weboldalnak…nyilván azok vagytok egytől egyig. (TM)
A Defiler zenekar valószínűleg egész fennállása alatt bemutatkozó klipjéből fog megélni, hiszen Jake Pelzl kultikus mondatai és arckifejezési alapjaiban határozták meg a tökös klipek kötelező kellékeit, ami ha nem is olyan direkten köszön vissza az Iconoclast videójában, azért lehet itt is csemegézni. Amit viszont feltétlen tudnotok kell: ez egy régi/új videó, amit csak most hoztak ki, de több hónappal korábban forgatták le, akkor még más tagokkal. Egyszerűen csak nem akarták veszni hagyni. (BK)
Ha kedvelted a legutolsó deafheaven lemezt, amiről a napokban kritikát is írtunk, akkor minden bizonnyal nem fogsz mellélőni a Locrian csapatával sem, ugyanis a Relapse Records által leigazolt csapat olyan elemekkel operál többek között a most az Eternal Return című dalához forgatott videójában is, mint a: post-rock, black metal, noise, drone, shoegaze. Return To Annihilation című új lemezük kötelező kelléke lehet a nyár szarabb napjainak. (BK)
Stylized Violence címmel fog megjelenni bemutatkozó nagylemeze az Old Gods fedőnéven ismert, de Jeff Tuttle a The Dillinger Escape Plan korábbi gitárosa által híressé vált csapatnak. A zajosabb, de mégis az anyacsapathoz képest könnyedebb hangzású zenekar elsősorban azoknak fog tetszeni, akik az Ire Works kaotikusabb dalai alatt érezték magukat igazán elemükben. From Beyond című klipjük pedig ehhez az érzethez asszisztál. Mit szóltok? (BK)
Az év egyik nagy híre, hogy Trent Reznor kultikus zenekara visszatért, régi-új ismerős arcokkal, összetéveszthetetlen hangzással. A Came Back Haunted című aktuális kislemezhez készített videót maga David Lynch rendezte, ettől függetlenül viszont semmi különleges üzenetet nem közvetít (vagy csak nagyon nem értjük). A frusztrálóan fluoreszkáló képsorokat így csak a dal meghallgatása céljából ajánljuk (habár arra is van egy sokkal egyszerűbb „kazettás változat”), de akik perverz vonzalmat éreznek egy erősen megvilágított, vibráló Trent Reznor arc iránt, vagy csak önzetlenül rajonganak mindenért amit Lynch művész úr produkál azok szintén jól fognak szórakozni. (TM)
A Silent Screams nemrégiben cserélte le az ordibálós emberkéjét (ami valljuk be őszintén, rájuk is fért), és bár az új énekesük sem váltja meg a világot, legalább a legújabb klipjükben betették főszereplőnek, hogy mindenki láthassa, kiről is van szó. Az persze más kérdés, hogy ráhordtak egy kamion sarat és lapátot is adtak a kezébe a szerep miatt, majd kiküldték az utca közepére, de biztos szeretik azért őt is a srácok. Mindenesetre a banda még mindig a brit metalcore színtér egyik reménysége, hamarosan pedig nagylemezt is hallhatunk majd tőlük. (JB)
Kevés náluk fiatalabb és tökösebb metalcore zenekar rója olyan elánnal az utakat és szakítja fel olyan dühvel a rendelkezésükre bocsátott színpadot már évek óta, mint az orosz My Autumn. Többször megfordultak már hazánkban, de örömteli, hogy legújabb, Faceless című klipjükre forgatott videóban látható haragot élőben is bemutatják, méghozzá július 29-én Budapesten és július 30-án Szegeden. Nézzétek meg a klipet és egyből világossá válik, miért is lesz kihagyhatatlan a srácok fellépése. (BK)
Akik nem bírtak egy pillanat erejéig sem azonosulni a Fall Out Boy új klipjével azok jobban teszik, ha a csapat negyedik a Save Rock And Rollhoz készült klipjét sem nézik meg. Miért? Mert a zenészek kínzásáról szól az egész és túl könnyen a helyükbe képzelnék magukat. Akik viszont újra ráleltek a zenekar hangzására, azoknak nem hogy kötelező, hanem az augusztus közepén a Strand Fesztiválon is kihagyhatatlan lesz a megjelenésük, ugyanis a zenekar fennállása óta először érkezik hazánkba. (BK)