2016. február 8.
A mai napon újabb hazai formáció debütálását mutatjuk be: a székesfehérvári Stabbed valahol a sludge, a prog és a poszt-metal határain kalandozva igyekszik megidézni az ezredforduló környékének hangzásvilágait és hangulatait. Az öttagú zenekar olyan bandákat nevez meg inspirációként, mint az Opeth, a The Ocean, a Meshuggah, a Katatonia, a Mastodon, a Tool és a Russian Circles – mindezen nevek tükrében talán furcsának tűnhet, hogy a banda 2012 őszén még Kecskés Attila gitáros instrumentális ambient projektjeként indult, de a következő évben már kialakult a mostani, súlyosabb irányvonal, a tagság jelenlegi felállása pedig 2015-re állt össze: Potkovácz Márk – dob; Kovács Gergely – gitár; Karamuskó Alex – ének; Kecskés Attila – gitár; Roskó Dávid – basszus. A banda fő zenei agya továbbra is Attila, míg a szociális kérdéseket feszegető, szimbólumokban gazdag szövegekért Márk felel. A Submerge EP dobfelvételei az LV. Hangstúdióban rögzültek, a gitársávokat házilag vette fel a banda, végül az ének, a keverés és a master pedig az Area 3×3 stúdióban készültek el. A borító Farkas Zénó munkája, és a dalokban két vendégénekes is feltűnik, Palotás Péter (Visioned Frailty) a Creed című tételhez, Kelner Péter (ex-Eradication) pedig a záró Carcerihez járult hozzá a hangjával. A Stabbed saját zenéjét a következőképp mutatja be:
„A zenénk alapvetően kísérletezőnek mondható, de semmi olyasmit nem csinálunk amit előttünk ne tettek volna már meg, azt viszont igyekszünk jól csinálni. Az emberekre bízzuk, milyen zenekarokat hallanak ki a dalainkból, az biztos, hogy a ’90-es évek vége, 2000-es évek eleje nagyobb hatással volt ránk, mint az elmúlt évtized. Igyekeztünk a saját felfogásunkban olyan zenét írni, amit mi magunk is hiányolunk manapság és szívesen hallgatnánk. Koherens stíluskeveréssel próbáltuk megtalálni az egyensúlyt dalközpontúság és komplexitás között.”
És akkor végül jöjjenek maguk a dalok, alább végighallgatható a Submerge EP: