2013. március 6.
Hiába vállalta magát túl két részletben kiadott duplalemezével (Heliocentric, Anthropocentric) 2010-ben a német The Ocean, senki sem kérdőjelezte meg azt, hogy a Robin Staps és Nico Weber köré szerveződő zenekar az európai progresszív metalzene egyik legjobb és legkülönlegesebb alakja. Így aztán amikor tavalyelőtt felbukkant a Coilguns neve, és azt láthattuk, hogy a csapatot az Ocean három akkori tagja alkotja (Luc Hess dobos, Jona Nido gitáros és az azóta kilépett Louis Jucker basszusgitáros, az első kettőt láthatjátok is majd májusban a Cult of Luna előtt az Oceanben játszani), a zenei prekoncepciók mellett a színvonallal kapcsolatban is lehettek előzetes elképzeléseink. Egy split után a tavalyi Stadia Rods EP-jel debütáltak a svájci zenészek, akik a saját zenéjüket „tech’n roll”-ként jellemzik, ami nagyjából a Black Breath és a Dillinger Escape Plan házasságát kívánja jelenteni, és ez nem is esik olyan vészesen messze az igazságtól (olyan bandákkal koncerteztek, mint a Nasum, a Baroness és a Norma Jean). A trió (élőben Nido egyszerre két gitáros és egy basszusgitáros) idén februárban adta ki első nagylemezét COMMUTERS címmel, amelyen minden dalt egyben vettek fel, és a vokálsávot leszámítva nem is történt komolyabb utómunka az egyes tételekkel. Több vendég is felbukkan az ötvenperces, a Pelagic Records (The Ocean, Abraham, Hypno5e) által kiadott albumon: Keijo Niinimaa (Rotten Sound), Matthieu Guignard, Fabian Bedoy, Emmanuel Devaud (mind YOG), Christoph Noth (The Burden Remains) és Mathieu Hinderer (Terms). Íme a teljes lemez, a rendelési információkkal kapcsolatban érdemes felkeresni a banda Bandcamp-oldalát: