2020. november 14.
Legutóbb még áprilisban hallottunk a fővárosi Mudi zenekarról, amikor a stoner-banda bemutatta első EP-je második klipjét. A zenekar azóta sem tétlenkedett: több koncert mellett összedobták a második kislemezüket, és a Minimalism című anyagon megjelent három dal ezúttal is csöpög az iszapízű szaftos riffektől. Az EP-n egy vendégénekest is találunk, méghozzá a Shapat Terrorból ismert Sohajda Pétert, aki nem mellesleg az egész anyag felvételét is készítette a Standing Waves stúdióban. A vizuális megjelenésért pedig az Artphetamin felelt.
Az új lemezről a zenekar gitárosa, Kovács Péter így nyilatkozott:
2020 szeptemberében vettük fel a Minimalism-t, és novemberre jelent meg. Bár év elejére volt tervezve, de mindenki karanténba vonult, mi pedig inkább azon munkálkodtunk, hogy mindenféle tehetségkutatókon beégessük magunkat vagy épphogy nyerjünk. Sokat koncerteztünk a nyáron és ősszel. Végül Sohajda Péternél (Shapat Terror, Kerekes Band) vettük fel magunkat Egerszalókon. Sohi nagyon rugalmas és tág látókörű figura, nagyon gördülékenyen ment minden. Sőt, arra is hajlandó volt, hogy a Bloom című dalba feltoljon egy-két szólamot. Ezúton is köszönjük!
Három tétel, varacskos, nyers hangzás. Az a jó a dalokban, hogy három különböző hangulatú világot teremtenek. A Noology egy igazán betonozós alapriffre és refrénre épülő, bólogatós dal, mely a legelső Mudi-dalok egyikének egy kiforrott verziója. A Bloom egy ízég-vérig alternatív grunge dal, ahol nem sok négynegyed fedezhető fel, eléggé feszes és elszállós énektémái vannak, a dal Jani (a basszusgitáros) szülöttje. A Chamber of the Magpie-t egy akusztikus dalnak terveztük, végül az ősbemutatója előtt gyorsan felturbóztuk és raktunk bele némi súlyt. Igazi autózós dal: elalszol, záróvonal, seggberúg.