2024. március 16.
2020 egyik legkirályabb debütálása köthető az arkansasi Terminal Nation nevéhez: a Holocene Extinction egy félórás kendőzetlen suttyó gyilkolászás volt, a rajongók pedig nem győzték már kivárni, hogy mikor érkezik a folytatás. Úgy tűnik, ebből a szempontból az idei a szerencsés év, ugyanis Echoes of the Devil’s Den címmel május 3-án érkezik a death metalos hardcore-banda második lemeze az efféle kompániákra szakosodott 20 Buck Spinnél.
Az anyag producere és keverésért felelős szakembere ezúttal is Ryan Bram volt (Gatecreeper, Spirit Adrift, Creeping Death stb.) a maszterelést pedig a From Ashes Rise énekes-gitárosa, Brad Boatright intézte (Hexis, Infant Island, Wormwitch stb.). Az első publikus dalban, a Written by the Victorban a Nails mára egyetlen megmaradt tagja, Todd Jones közreműködik. Rajta kívül egyébként olyan bandák torkai tűnnek még fel a lemezen, mint a Killswitch Engage, az Integrity vagy a Sex Prisoner.
A Terminal Nation énekese, Stan Liszewski egészen részletes instrukciókat adott az új dal megértéséhez:
A dal a történelmi narratívák manipulálásáról szól, és azt kutatja, hogy az uralkodó osztálynak miként van akkora hatalma, hogy lényegében átírhatja a múltban történteket egy saját maguk által kiválasztott narratívához igazítva. Mindig a győztesek azok – legyen szó akár egy konfliktus győzteseiről, akár társadalmi-gazdasági helyzetükből adódóan hatalommal bíró nyertesekről -, akik az elbeszélői lesznek az általunk is ismert történelemnek. Ezt látjuk ma az iskolákban (vagy legalábbis erre irányuló próbálkozásokat) és a médiában is, ahol egész mozgalmakat és fontos történelmi eseményeket értelmeznek félre, szorítanak háttérbe vagy egész egyszerűen ezek létezését is meghazudtolják. Noha ez a módszer némileg fejlődött az idők során, az alapok és a szándék ugyanaz: kézben tartani a narratíva irányítását, ráadásul néha olyan alattomos módon, mintha a hős történetét mesélnék el, de a gonosz szemszögéből.