2021. április 5.
A hazai zenekarok közül sajnos viszonylag kevesen állnak bele olyan direkt módon a politikába, mint a Satelles, holott az egyik legfontosabb feladata lenne a punk/hardcore stílusnak, hogy közügyekkel, politikai berendezkedésekkel és társadalmi viszonyokkal is foglalkozzon. A budapesti banda már évek óta következetesen tűz a zászlajára általa fontosnak gondolt ügyeket, melyek a most bemutatott két új dalban is felszínre kerülnek: a The Dividing Line című szám a kelet-európai totalitárius rezsimek és azok illiberális gondolkodásmódja ellen íródott, és az elmúlt egy évben bevezetett lezárások mellett a belaruszok ellenállása inspirálta. A History Prevails pedig arra reflektál a Szabadság téren felállított Holokauszt-emlékmű példáján keresztül, hogy a magyar kormány hogyan forgat ki történelmi tényeket a saját politkai érdekei szerint.
Az új dalok az ősszel megjelenő, 3AM Confessions című harmadik nagylemezen szerepelnek majd, melynek felvételeit Gál Máté felügyelte az RH Stúdióban, a mix Markus Matzinger (Implore, Sixscore), a maszter pedig a Grammy-díjas Alan Douches (Converge, The Dillinger Escape Plan, Touche Amore) munkája. A grafikai megjelenést aplacefortom (Chelsea Wolfe, Nothing, Russian Circles) készítette.
Ahogy a zenekar mondja az albumról:
A kiadványt egy laza szerkezetű koncepció rendezi egységgé, amiben a hallgató a saját gondolatain, kételyein igyekszik felülkerekedni egy átalvatlan éjszakán. A 3AM Confessions retorikai kérdésfeltevései mögött a személy társadalomban betöltött szerepe és felelőssége áll: az illiberális társadalom, a Holokauszt politikai célú relativizálása, az elcsalt fehérorosz választás eredményével szembeni ellenállás mind-mind azt a központi témát feszegetik, hogy hol kezdődik az a pont, ahol teremtő akarattá válik az elnyomó rezsimek elleni kiállás.