2010. június 5.
Tracklist:
01. Intro (0:28)
02. Distaste For Truth (2:51)
03. As You Break (3:54)
04. The Greatest Need (2:13)
05. No Compass (2:52)
06. Ever Leaving (2:53)
07. Swept Away (2:52)
08. Over The Years (3:36)
09. No Assurance (1:11)
10. Once We've Seen (1:35)
11. Beneath The Concrete (2:13)
12. The Dream Within (2:51)
13. We Arm Ourselves (3:19)
Ha igazán szőrös szívűen - egyben sarkítva - kéne osztályoznom a mindenkori zenei palettát, az átfogó értelmű tehetségnek kétféle leképződését határoznám meg az esetek többségében. Elvégre van, amikor egy zenekar egyszerűen olyan tudatalatti összhangban képes alkotni, amelyből lerí, hogy képzettségük mellé született tehetség is dukál. És van, amikor egy zenekar tagjai megtesznek mindent azért, hogy megtanulhassanak egyáltalán érezni, hát még annak szegletéből bármit is kifejezni. A Continuance két elődje, a Saints Never Surrender és a Means pedig egyaránt az utóbbi táborba tartoztak, így nem lepődünk meg, ha utódjukat is ide sorolhatjuk.
Ugyanis be kell látnunk, hogy a hatéves működést maga mögött tudó, ám igazán soha be nem futott melodikus hardcore banda, valamint a Facedown metalcore-színezetű post-hardcore (vagy post-hardcore színezetű metalcore?) üdvöskéje sosem volt képes áttörni azt a bizonyos korlátot; a 2008-as ’Saints-lemez Brutus ide, vagy a 2007-es Sending You Strenght a Meanstől oda. És attól tartok, hogy a Continuance is könnyedén megrekedhet egy adott szinten, bár való igaz, hogy különösképp emiatt sem kell majd szégyenkeznie a srácoknak, legalábbis addig, amíg debütalbumuk bizonyítványát kívánják magyarázni.
A Saint Never Surrender zenei felelőseiből, és a Means basszusgitárosból már az anyazenekarban énekessé, akarom mondani torka vágott kappanná avanzsált basszusgitárosából, Dylanből álló banda bemutatkozó nagylemez éppen azt a pattogós, szikár és ragadós melodikus hardcore-hangzást képviseli, amivel a tavaly kedvcsinálóként felvett háromszámos demón már találkozhattunk. A zenei önfeledtség némiképp felülkerekedik a ’Saints szigorán, és a játékos virgák néhol elkalandoznak a ’90-es évek hardcore hangzásának irányába is, ám összességében egy érett, egységes arculatú, saját határaival tisztában levő albumot tisztelhetünk a Carry Ourselves harminchárom percében. Mindazonáltal ez az arculat még így is némi kívánnivalót von maga után: mert bár való igaz, hogy a Continuance debütalbuma első hangjától az utolsóig precízen van megkonstruálva, épp ez a kiszámított, már-már mérnöki pontosság fojtja le a lehetőségét annak, hogy bármilyen ösztönös, zsigeri, valóban értékes és kiemelkedő ki- pontosabban áttörésnek lehessünk fültanúi. És az alábbi, gondos felépítés igazolja azon feltevésemet is, hogy a Continuance tagjai nem született tehetségek a szó egzakt értelmében véve – éppen ezért a műfaj legelfogultabb hívei pár hónapig biztos elpörögnek majd az olyan dalokon, mint a fantasztikus leállással betoldott, már demón is szereplő The Greatest Need; a fifikás No Compass; vagy épp a hangsúlyos(nak szánt) zárótétel We Arm Ourselves. De csak és kizárólag azok, akik valóban élik mindazt, amit a Continuance képvisel, és ebben választóvíz lesz Dylan visítása is, amely a játékidő múlásával arányosan ellaposodó produktum végére némiképp zavaróvá is válik a valóban első osztályú gitárdallamok, valamint a csínján elhelyezett dallamos énekbetoldások forgatagában.
Mert a Continuance valóban letette az asztalra 2010 eddig leginkább várt melodikus hardcore lemezét, amely strigulája lehet az „évenkénti egy értelmes és értékes Rise-kiadvány” mániámnak is – a tavalyi reménysugár a valóban remek és időtállónak tűnő Dance Gavin Dance lemez volt –, ám végeredményében mégis azt tapasztaljuk, hogy az ’Ourselves nemhogy nem egy alapmű, hanem a hozzá fűzött elvárásokat sem feltétlenül teljesítette be. A probléma gyökere csupán abban rejlik, hogy a srácok már olyan bigott módon határozták meg saját hosszmértéküket, amelytől se jobbra, se balra nem feltétlenül fognak majd ellépni – és épp ez korlátozza le őket is abban, hogy többet nyújthassanak a hallgatóság számára. Mert ideig-óráig valóban kellemes hallgatni való a Carry Ourselves, sőt négy-öt tétel biztos tovább is beleivódik az ember szürkeállományába, de azért kimondatlanul is sejthetjük, hogy ennél jobb produktum még mind a 2010-es év, mind a zenekari teljesítmény alapján érkezhet.
10/6,5.