2007. szeptember 3.
Tracklist:
„Intro” – (1:33)A győri Rollin Wallowin nevével már többször találkoztam hírekben, illetve koncertplakátokon, de egészen mostanáig ténylegesen nem tudtam zenét kötni hozzájuk. Ezért is volt számomra meglepő az a minőség, amit az új, „Give Me New Life” című, magyar és angol nyelven egyaránt felvett dalokat tartalmazó EP-jükön hallhatunk. Metalcore a stílusmegjelölés, ezt annyival kiegészíteném, hogy a 2007-es elvárásoknak megfelelően itt is van némi (thrash-es, heavy-s, hardcore-os) színesítő hatás a 2x intro+5dal (+1 bónusz)-os csokor esetében, ami ma, mikor szinte minden ilyen stílusú csapat új irányba próbál nyitni, távolodni az egyértelmű címkézéstől, már nem hat újdonságként. Az viszont nagyon pozitív, hogy nem a puszta súlyosságra mentek rá, inkább a dalszerzésre: bár semmi különleges megfejtést nem hallhatunk, nagyon kerek, kompakt számokat sikerült formálni, leszállítani a CD-re.
Ha valakinek ismeretlenül csengene a név, gyorsan összefoglalnám pályájuk jelentősebb állomásait a 2003. februári megalakulástól kiindulva. A Claim Your Innosence (van egy All Out War dal is hasonló címmel) és a Roswell 47 romjaiból újjáépített csapat szerzői kiadásban jelentette meg mind a 2003-as, „Vérrel írd” című demót, mind a 2005 elején „Hinni benned” néven kiadásra került első nagylemezt. 2005-ben a Septic és a Stereochrist társaságában lezajlott turnéból kifolyólag nagyobb ismertségre sikerült szert tenniük, s még abban az évben rögzítették az itt bonuszként szereplő Engedj szabadon című dalt az első Country Metal válogatáslemezhez, mely csoportosulásnak a Rollin Wallowin kezdettől fogva tagja. 2006. augusztus végén 4 nap alatt vették fel jelen CD anyagát Töfivel, a szolnoki Denevér stúdióban, a keverés viszont egészen 2007 februárjáig halasztódott, de előtte még Ravazdi Ádám helyére új gitáros érkezett, Sinkovits László személyében. Júliustól pedig már a kezünkben is tarthatjuk a lemezt, s lássuk, mit tartalmaz:
A hangszeres témák esetében megközelítésként leginkább a Caliban és az As I Lay Dying (nem az új) neve merült fel bennem, de csak a zenei alapok, néhány gitártéma, és átvezetés terén, mivel az ének más dimenzióban mozog a győri csapat esetében, távol a fárasztó acsarkodástól, és durva sikolyoktól. Nagy „Retek” Péter leginkább a tisztább hangú, hardcore-os kiabálást alkalmazza, illetve ahol a muzsika megkívánja, érzékkel nyúl a hörgős, üvöltős vokálokhoz is, és a tiszta dallamok is királyul fekszenek a zenébe. Ez már a jungle / drum’n’bass intro után érkező Minden, miben hittem/ All I Belived In esetében is megfigyelhető, felvonultatja a tiszta rekesztést, érzékkel acsarkodik, hörög, benn van a szíve a szövegekben, s a vokálokban. A jellegzetes metalcore-os harmóniák, duplázós dobtémák, döngölős átvezetésre fűzött pörgetések, breakdown-ok is jelen vannak (Sinkovits László mellett Molnár Kristóf a másik bárdista) ebben a tempós darabban, melynek megkoronázása a szinte heavy-s, szólisztikus gitártéma. Nyitásnak ügyes, mégis erősebbnek érzem a következő Legyen a miénk-et, ahol szintén metalcore riffek vannak túlsúlyban, bár néha el is távolodnak svédes dallamoktól és breakdown-októl, ha csak pár (nem túl öles) lépéssel is, egészen a thrashes kalapálásig, (mint az AILD a Frail Word Collapse lemezén), illetve a hc-s kiállásokig. Az album egyik legerősebb énektémáját sikerült itt megalkotniuk, az ultradallamos gitárokkal kísérve azonnal rögződik, kár, hogy nem ismétlik meg többször. Az utána érkező breakdown-t már hallhattuk párszor, ennek ellenére a dal maga nem hagy kívánnivalót maga után.
A Rólad szól az élet / Life Is About You hasonlóan kellemes, az eddig ismertetett elemekből összerakva, színes kavalkádja a ’core-nak, és a kalapáló svédes heavy-thrash metalnak, döngöl keményen, izomból, s a post-rock hatású többszólamú melódiája a következő kiemelkedő pont. A tufa thrash gyorsulás és a tört breakdown is hatásos (hatásvadász?), a ritmusszekció (Csukás János — dob, Szász Béla — basszusgitár) biztosan teszi a dolgát, és a záráshoz közeledve a zúzásból kitörő harmónia teszi az egyik legjobb tétellé a CD-n. A Hinni benned is hamisítatlan svéd ikergitárokkal nyit, s megemlítendő a balladisztikus leállás (megjegyzem, angol nyelvű változatában is magyarul jön az itt hallható énektéma), nagyon kellemes darab. A Mutasd meg a bensőd! is sűrű ikergitárokkal operál, talán a legdurvább felfogású daluk, némi károgással, pincemély hörgéssel, megtépett breakdown-okkal, szinte Heaven Shall Burn szintű nyaktörő tempósabb sodrással. A záró, bónuszként feltett Engedj szabadon korrekt darab, de érzésem szerint az előtte sorakozók szintjét nem éri el.
A Cserfalvi „Töfi” Zoltánnal felvett lemez hangzásában én elbírtam volna egy kevés vadságot, de így sem érheti a srácokat panasz, s ami a legfőbb erényük, s már többször hangsúlyoztam, itt nem a stílusreformálás, megújítás volt a cél, hanem, hogy rendesen megírt dalokat kapjon a vásárló a pénzéért. Metalcore fanoknak mindenképp megéri a belehallgatást, korrekt anyag a győri ötöstől a Give Me New Life!
82%