2009. február 1.
Tracklist:
1. The Downfall of Us All
2. My Life for Hire
3. I'm Made of Wax, Larry, What are You Made of?
4. NJ Legion Iced Tea
5. Mr. Highway's Thinking About the End
6. Have Faith in Me
7. Welcome to the Family
8. Homesick
9. Holdin' it Down for the Underground
10. You Already Know What You Are
11. Another Song About the Weekend
12. If It Means a Lot to You
Én azt mondom, nem lehetett biztosra venni. Valahogy legbelül ott motoszkált az emberben, hogy a nagy várakozást nagy pofáraesés is követheti, és ugyan a floridai srácok már letettek az asztalra két nagylemezt, amikkel bebizonyították, hogy a receptjük tökéletesen működik a gyakorlatban, de mindenki elbukhat – gondoljunk csak a The Human Abstract tavalyi fiaskójára, de a kishitűség forrásaként meg lehet jelölni akár az Underoath, a Thrice, vagy épp a Norma Jean vérszegény produkcióját. Ellenben úgy tűnik, a floridai zenészek értékrendjében fontos a megbízhatóság (ezt márciusban sokadjára igazolhatja a New Found Glory is), de ne rohanjunk ennyire előre. Kétlem, hogy túl sok embernek tudnék újat mondani, de azért meg kell említeni, hogy mi is az a fent említett katyvasz, ami Jeremy-ék sikerének kulcsa: tulajdonképp remek pop-punk dalokat „vadítanak be”, ami műfajokra értelmezve azt jelenti, hogy a hardcore punk keménységével, és a metalcore breakdownjaival keverik össze a pop-punk könnyed dallamvilágát. Idén négy éves első lemezükön is ezt csinálták, és tulajdonképp nagyobb változtatás nélkül folytatják azóta is (nyertes csapaton blabla), így a feladat adott volt: jó dalokat kellett írni. Ez talán az első lemezükön sikerült nekik a legjobban (a másodikon felbukkant pár töltelékdal is), csak ott ugye a keverés minősége sokakat irritált, így aztán be kellett bizonyítaniuk, hogy 4 év nem olyan sok idő, és hogy a tavalyi évet az újrakiadásokból történő pénzgyártás mellett dalírással is töltötték.
Tudták a srácok, hogy a rajongók meglehetősen türelmetlenek már, így az introt gyakorlatilag letudják egy, az első szám elejébe integrált, breakdown-utánzásban kimerülő csordavokállal (netán önirónia?), hogy kezdetét is vegye az a slágerparádé, amiről titkon álmodtak a hallgatók. Ugyan az első videót a The Downfall of Us Allhoz forgatják, de csinálhatnának mindegyik dalhoz, annyira nincs különbség „slágeresség” terén – maximum annyi, hogy míg az egyik igazi koncertsztár mosh-himnusz, addig a másik dallamai azonnal kötő ragasztóval vannak bekenve. És még az is elmondható, hogy kifejezetten ügyesen lavíroznak a viszonylag egyforma dalok miatti csapdák közt – számos apró, ám emlékezetes momentum gazdagítja a lemezt, valamint három vendégtorok is csiripel a Homesicken: a metalcore-ban utazó, rendkívül felkapott The Devil Wears Pradából Mike Hranica (#3), a The Acacia Straines Vincent Bennett (#7), ellenben a legérdekesebb az albumzáró tételben énekelgető Sierra Kusterbeck a VersaEmerge-ből, aki hangjával támogatva a la-la-la-zást igazán emlékezessé teszi az outro-t. Először azt hittem, azért ragadt meg a fejemben az utolsó dal, mert az egyetlen igazán lassú dal egy kőkemény lemezen, pedig nem: épp hogy talán kicsit a pop-punk felé ment el az ADtR (talán a New Found Glory-gitáros producer miatt, bár volt ő a Shai Huludban is), de ez szerintem abszolút nem feltűnő. hiszen ahogy a (leginkább) hollywoodi mottó tartja, a jó folytatás titka a jobb-nagyobb-látványosabb háromszögben keresendő, így a Homesick is a fokozás elvét használja: ahogy Ti is írtátok már páran, a kemény keményedett, a dallamos dallamosodott. És ez így lett jó. Ezért is fogadtam kétkedve a Wikipedián linkelt kritikák végső pontszámát, de egyelőre az egyik kimerül a banda nevéből történő szóviccek gyártásával, valamint a pop=rossz nevű, bizonyos életkor felett vállalhatatlan vélemény hirdetésével (miközben a lemez 3 legjobb dala közül 2 pont a két leginkább pop-punk), míg a másik írójának valószínűleg progresszió van a belső szemhéjára tetoválva, vagy csak én nem érzem azt, hogy ha van egy remek ötleted, mindenképp változtass rajta lemezenként. Az A Day to Remember nem tett így, és sikerült összehoznia 2009 egyik legjobb lemezét, azt pedig, hogy mit hoz a jövő, nem lehet tudni. Tudom, kis ország – kis álmok, de én koncepcióváltás helyett megelégednék egy koncerttel is.