36 Crazyfists – Collisions and Castaways

Tracklist:

01. In the Midnights
02. Whitewater
03. Mercy and Grace
04. Death Renames the Light
05. Anchors
06. Long Roads to Late Nights
07. Trenches
08. Reviver
09. Caving in Spirals
10. The Deserter
11. Waterhaul II

Hossz: 44:50

Kiadó: Ferret Records

Webcím: Ugrás a weboldalra

Aki rendszeres látogatója az oldalnak, jól tudja, hogy a 36 Crazyfists számomra a nagy kedvencek egyike. Legyen szó a stúdiólemezeikről, vagy a koncertjeikről, a libabőr és a rajongás garantált. Habár a két évvel ezelőtti lemezüknél, a The Tide and its Takers-nél egy kicsit megingott az a bizonyos léc, de én bíztam a srácokban, hogy meg fognak tudni újulni, illetve képesek lesznek egy igazán ütős lemezt összerakni. Szemét dolog rögtön az elején lelőni a poént, de a helyzet az, hogy (finoman szólva) ez nem nagyon sikerült nekik…

Már a borítótól se voltam elájulva (bezzeg 2008-ban…), az elsőként kikerült dal, az erősen középszerű Revival pedig igencsak megkongatta nálam a vészharangokat. Aztán a Download fesztiválon bátran bekezdtek az In The Midnights című tétellel, amire kuka bambulás volt a közönség reakciója, ami sajnos elég jól jellemzi a saját reakciómat is az album egészét hallgatva…
Ugyan a szóban forgó nóta valójában egy jó kis dal, amolyan klasszikus kezdőszám, de ugyanakkor nincs benne semmi egetrengető sem. A refrén mondjuk elég fülbemászó, szó se róla. A folytatásban a Whitewater a keménykedősebb fajtából való, amivel nincs is igazából semmi baj. Engem megvettek vele. Tetszik a kontraszt a verze és a kórus között, valamint a játékidő sincs túl hosszúra nyújtva. Emlékeztet a régisulis 36CF-re, és gondolná az ember, hogy na akkor innentől indul be majd csak igazán a korong!

Hát nem. A Mercy and Grace egy igazán középszerű dal, ahogy a Death Renames The Light is. Teljesen kiszámítható (és unalmas) a kutyaugatásos és a tiszta ének váltakozása, miközben zeneileg sem kapunk semmi kiemelkedőt. Kicsit olyan érzésem támadt mintha a Rest Inside The Flames és a The Tide And Its Takers idején kukázott számokat szedték volna most elő…

Aztán pont mikor már épp elmorzsolnék egy könnycseppet, végre jön VALAMI. Ez az Anchors, amiben a Twelve Tribes torok, Adam Jackson vendégeskedik. Vokalizálása tényleg fel is dobja az egészet, a refrén pedig csillagos ötös. Ezt követően viszont teljesen indokolatlan és felesleges a kétperces instrumentális szieszta (Long Road To the Late Nights), ami után egy újabb „B” oldal gyanús szerzemény, a Trenches késztet arra hogy kikapcsoljam a lejátszót. A már említett Revival következik a sorban, amihez egyébként már videóklip is készült.

A Caving in Spirals más körülmények között lehet, hogy nagyobbat ütne, de így valahogy nem jön át a belassult, epikusnak szánt feeling. Hihetetlen, de az utolsó előtti szám (The Deserter) üt a legnagyobbat az albumon. Komolyan mondom, amikor először hallgattam, azt hittem, hogy már másik lemez kezdődött el az mp3 lejátszómon. Végre egy tökös dal, tele energiával, ami megint nagyban köszönhető a vendégszereplőnek, aki Brandon Davis az Across the Sun-ból. De ez esetben tényleg a zenei alap is üt! Ha nem is ilyennek kellett volna lennie az egész lemeznek, de ebben legalább van VALAMI plusz, amire felkaptam a fejem.

A Waterhaul II hangulatos lezárása a mögöttünk álló 45 percnek, leginkább a Snow Capped Romance végére hajaz, de jelen esetben sajnos nem beszélhetünk semmiféle katarzisról.
Az a baj, hogy ugyan a teljes zenei palettát tekintve még csak-csak elfogadna egy ilyen lemezt az ember, de a banda munkásságát tekintve ez borzasztóan szürke és középszerű…

Igazából az a néhány kiemelt nóta és a zenekar iránt érzett tiszteletem az, ami miatt igyekeztem nem totális lehúzásba átmenni a cikkel, de be kell vallanom, hogy ez irtózatosan kevés. A régi rajongóknak nyilván nem kell magyarázni miért, aki pedig most ismerkedik a bandával, talál ennél sokkal jobb hallgatnivalót is, ez tény. Így aztán jogosan merülhet fel a kérdés: mi lesz veled krézifiszc? Egyáltalán nem szeretném temetni a bandát és én még reménykedek a nagy feltámadásban, de az tuti, hogy ezt a lemezt önszántamból nem sokat fogom hallgatni a jövőben.

5/10